Gå til innhold

hva er sjansene for å bli gravid UTENOM eggløsning??

Anbefalte innlegg

noen som vet?? er det KUN når man har EL sjansene er der??

det er så vanskelig mht ferie,osv, denne sommeren. Vi har nå bestemt oss for å prøve,og jeg har sluttet med pillen for et par uker siden..

noen med erfaringer??? TAKK FOR SVAR :)

Fortsetter under...

Altså sædceller kan leve opptil 1 uke og egg ca 1 døgn så du kan bli gravid hvis du har sex fra 1 uke før til ca 1 dag etter eggløsning. Men så hender det at man har eggløsning på annet tidspunkt enn man pleier, feks tidligere enn vanlig og da kan man i prinsippet bli gravid selv om man har sex rett etter endt mens.

Etter p-pilleslutt feks, er det mange som får veldig uregelmessig mens, og noen kan gå flere måneder før eggløsningen er i gang og i normal syklus igjen.

Er problemet at dere ikke treffes i tiden rundt da du tror du har eggløsning?

heisann! ja,det kræsjer litt med jobben hans i sommer(han jobber offshore)

men jeg fikk eggløsning for noen dager siden,og da ganske så nøyaktig da jeg forventet,etter mens.

så jeg håper og tror syklusen vil bli ganske så regelmessig.

Men hvis dette betyr at jeg da får mensen akkurat når han kommer hjem igjen,vil det si at jeg forventer EL ca 1-2 dager etter han reiser ut igjen.. Så jeg håper jo at vi kan være heldige..

Kroppen er ikke alltids så lett å forstå seg på nei... Men vil tro masse sex øker sjansene våre.. Han er minst like utolmodig som meg,og vi ønsker sterkt at det skal klaffe ila sommeren,senest tidlig høst.

Du kan kun bli gravid når du har EL. Ingen sjanse i verden utenom. Uansett hvor mye sæd det er i deg hjelper det ikke med mindre det er et egg der og. Så EL er en forutsetning for å bli gravid.

Men som nevnt over, sæd lever i flere dager. En hel uke er nok å ta i, rundt 3-4 dager er normalt, og opp til 5 dager er mulig.

Forrige gang jeg var gravid hadde vi sex 3 dager før EL. Denne gangen hadde vi også sex 3 dager før EL, og jeg mistenker at jeg er gravid igjen (15 DPO og ingen mens).

Så for å få høyest sannsynlighet for å bli gravid burde dere ha sex annenhver dag fra du er ferdig med mensen til han reiser igjen, evt til EL er ferdig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...