Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens herligste lille gutt som fyller 2 år i slutten av august, men han kniper og slår veldig... Det er søsteren på 4 det går mest utover, selv om de henger sammen som erteris både i bhg og hjemme så går han til angrep nesten ved hver eneste mulighet han får.

Har fått med meg at han gjør det samme med barna i bhg også om de ikke er ønsket i lekesituasjonen eller er i veien for han.

Han er flink både motorisk og språklig og jeg tar tak i det hver gang det oppstår en situasjon uten at han virker særlig bekymret over om andre får vondt...vil jo ikke at han skal bli en liten bølle heller!

Jeg er litt i tvil her...noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen råd.. Da vår bølle på 22 mnd er akkurat likedan.. Men ønsker gjerne råd jeg også ;)

Skrevet

Her bølles det fortsatt, og han har bikket 4..... De fleste vokser det heldigvis av seg, da. Hos oss ble PP- tjenesten koblet inn i bhg allerede da han var 2. Siden han var så voldsom mot andre barn. Både vi og bhg følger alle råd i boka, og han er selvfølgelig bedre, men sliter fortsatt med impulskontroll... De greier ikke helt finne ut hvorfor. Synes det e bra de tar tak i det så tidlig! Om ikke det roer seg hos dere, kan det jo hende oppfølging er på sin plass der og?

Skrevet

PPT er koblet inn hos oss også :) Men det er også pga at jeg har adhd, og det er arvelig.. Så vi ser mye trekk allerede.. Men det kan være ene grunnen for at slåing og biting er et faktum hos oss.

Skrevet

Håper det løser seg litt med tiden uten å måtte involvere ppt, får nok bare ta en dag av gangen og fortsette å jobbe med han.Han er jo fortsatt liten. Men helt klart om det fortsetter i ett års tid til så må jeg se om det er andre tiltak som må settes i gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...