Gå til innhold

bugaboo cameleon vs stokke xplory

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Håper dere jenter har litt råd til meg i denne jungelen av barnevogner.

Er kommet frem til enten bugaboo eller stokke.

Jeg bor i 3 etg og må ta med vognen opp alle trappene med vognen. Så må ha en som er lett å få med seg opp.

Jeg bor også i Nord, hvor vi har masse snø og til tider slaps og dill. Så må ha en som fungerer bra på dette føre. Jeg kommer sikkert også til å reise å være steder med sand, så dette er ett pluss om den virker på det føre.

Dette er liksom mine største bekymringere, å få den med opp i 3etg og de forskjellige førene.

Takk for hjelpen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stokke fungerer dårlig på vinterføre, og du kan kun bruke Stokke sine egne poser i den.

Dette var det som gjorde at jeg gikk for Bugaboo.

Med de små hjulene så kommer du fram på vinterføre, men må jobbe litt. Så du trenger vinterjulene i tillegg.

Superduper vogn forresten.

Opp trappa til 3.etasje hadde jeg tatt av bagen og, slått sammen understellet og båret de på den måten. Da går det nok fint.

Skrevet

Jeg kjenner ikke til Stokkes vogn, men vi har B Cameleon og er veldig fornøyd m den. Vi kjøpe med vinterhjul som vi brukte i vinter og det gikk helt fint. Da vi kjøpte den (september 2011) så var den markedets letteste kombivogn. Når det gjelder sand så har den en egen funksjon for dette anbefaler deg å se demovideoen som ligger på Bugaboo.com. Den er veldig overbevisende. ;) Vår sønn har nå begynt å bruke sportsdelen og et stort pluss (som var viktig for oss) er at setet er vendt bakover slik at vi ser han når vi triller tur.

Men har som sagt ikke kjennskap til Stokkevogna. Lykke til :)

Skrevet (endret)

Jeg har Bugaboo Cameleon og min søster og Kusine hadde Stokke... la meg si det sånn, ingen av dem eier den dag i dag Stokke-vognen :P De var glad for å få solgt den videre, jeg derimot har fortsatt Bugaboo og skal bruke den til barn nr. 2.

Bugaboo:

*Veier bare 9 kg.

*Mange smarte og greie finesser (f.eks hvis du skal kjøre på steder med mye snø eller sand så kan du ta av de små hjulene og vippe håndtaket litt sånn at du kun kjører på de to store hjulene. Heeeeelt genialt)

*fungerer veldig bra på vinterføre (Du får kjøpt vinterhjul til og de er helt nødvendige)

*Tar liten plass sammenlagt

*Ligge-delen er lang og romslig så de kan bruke god deilig vinterpose i og ligge-delen kan brukes lenge :) Min gutt brukte den til han var 8 mnd og kunne sikkert ha brukt den lengre også.

*Alle slags poser passer inn, (i stokke er jo enden "splittet" så du må evt.kjøpe stokkes egne poser osv.

Min søster og kusine slet begge med å komme seg rundt på vinterføre med Stokke-vogna. Den var stiv og hele vogna ristet veldig når underlaget ble litt ujevnt :S Det gjør ikke min Bugaboo.

Jeg var ikke i tvil ett sekund! Bugaboo er perfekt for oss ihvertfall og vi angrer ikke :)

Endret av hønemortil1
Skrevet

tusen takk for all hjelpen! blir nok en bugabooo på meg :)

Min mor mener at jeg burde ha to så blir da en av hver hvor bugabooen er hoved. (kan arve en 6 år gammel stokke, og kan ha den på hjemstedet mitt )

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...