Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #26 Skrevet 17. juni 2012 En gomp eske eller 3 biter med sjokolade.....hva er forskjellen egentlig Barna er fornøyde. Det med feks. 4 sjokolader når man er 4 år o.s.v. har jeg hørt flere praktisere når barna er små.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #27 Skrevet 17. juni 2012 Mine på 2 og 4,5 år får mer enn hva folk ramser opp her. 2 åringen får kanskje en smartis-rør og en smurfeeske. 4,5 åringen får det samme pluss noe ekstra. Lørdag er moro!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #28 Skrevet 17. juni 2012 Barna er 3, 5, 8 og 11 år gamle. Vi spiser som regel middag klokken fem på lørdag og etter middag setter vi snop på bordet i stua. Ungene er jo mette etter middag så det er begrenset hva det er plass til, men jeg setter gjerne frem en skål med smågodt og en bolle potetgull. Har aldri opplevd at de har spist det opp, jeg og mannen spiser resten når barna er i seng
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #29 Skrevet 17. juni 2012 De får en sånn liten plastbolle fra ikea med godt hver. Mår måler nøye ut slik at det er likt til alle:) Varierer litt hva de får; Kjøper gjerne poser med biler, nonstop, godt og blandet, kjekskuler, marshmellows etc og porsjonerer ut litt av hvert i hver skpl
**lykke!!** Skrevet 17. juni 2012 #30 Skrevet 17. juni 2012 2,5 år og pleier ikke få lørdagsgodt, hender avogtil at får et smarties rør eller en eventyrsjokolade eller en liten skål med chips. brus, saft og juice har vi aldri i hus, drikker nestle sin babyjuice, kan godt få en bolle eller en is midt i uken, i besøk blir det brus og kaker, og toppen 2 yoghurt i uken, vi er absolutt ikke hysterisk på dette, men mor og far er ikke så glad i snop og chips så vi glemmer å kjøpe!!
Soveposen Skrevet 17. juni 2012 #31 Skrevet 17. juni 2012 Vesla på 3 år får 3 biter med smågodt, og gutten på 6 år får 5 til 6 biter. Blir litt lei meg på 3-åringen sine vegne som må se på storebroren få dobbelt så mye. Greit at et de små ikke alltid kan få det samme som eldre søsken, men på lørdagsgodet skiller jeg ikke. Det er jo ukas høydepunkt og alt nøye sammenlignet Uff, ja. For en skjebne. Akk og ve.
SuperGlad Skrevet 17. juni 2012 #32 Skrevet 17. juni 2012 Mine går vel under kategorien barnemishandling iforhold til deres Både 4 og6 åringen får en skål hver med en del cheese doodles eller sånn bamsepotetgull, en liten sjokolade, en sånn "leppestift" ting med fløyte på, å enten en kjærlighet på pinne eller fox. Skjer en sjelden gang at jeg kjøper en pose smågodteri å vi deler alle 3.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #33 Skrevet 17. juni 2012 Har en svigerinne som er tannlege. Hun sier at det viktigste er at barn ikke får godteri OFTE. Da venner de seg til småspising mellom måltidene. Men når de først får, f.eks. én gang i uka, kan de godt få så mye at de blir kvalme.
👀tante Sofie 👒 Skrevet 17. juni 2012 #34 Skrevet 17. juni 2012 Lillegutt på fire får godis bare på lørdager, og han liker det egetlig ikke (heldigvis). Han får velge selv,og velger som oftest en 3 pakk med kinderegg. Sjokoladen deler han villig av,men tingene er VIKTIG. De to store (tenåringer) spiser saltsnop og dipp. Og brus.
Katteskinnet Skrevet 17. juni 2012 #35 Skrevet 17. juni 2012 Min har fått dilla på den merkelige kombinasjonen oliven og pære, så hver lørdag maser hun på dette... Jeg liker det selv altså, men...
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 17. juni 2012 #36 Skrevet 17. juni 2012 Mine barn på 2,5 og 4(snart 5) får plukke smågodt selv. Ca en halvfull plast skål fra IKEA med snop blir det. De spiser ikke alt selv da jeg spiser litt også kjøper alltid en pose chips til helgen og da får de litt hvis de vil. De får også brus om lørdagen. Noen ganger får de kinderegg itillegg til snopet, men da blir det litt mindre snop enn vanlig. I ukedagene spiser vi ikke snop, chips ol hvis ikke det er bursdager, jul osv. Drikker som oftest vann i ukedagene, men får av og til saft.
Lullunutu Skrevet 17. juni 2012 #37 Skrevet 17. juni 2012 En liten kar på 1,5 år som får noen få bokstavkjeks/mariekjeks i en ikeaskål, og en kopp me litt saft i. Og en liten kar på 3,5 år som får litt potetgull og ei klubbe/ett par biter sjokolade/ei eske gomp, også i skål fra ikea og den er ikke i nærheten av full. Han får saft/brus/oboy, å drikke til. Hender også dette ikke blir oppspist for de spiser såklart kveldsmat først.. Ellers i uka er det lite ekstra, selv om det fort kan bli en is hos bestemor og ellers på sommeren :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå