Gå til innhold

hvor mye lørdagsgodt får deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er de? Får de hver sitt eller deler de? Deler de med dere også?

Skrevet

Vi har sånne små plastskåler fra Ikea.

Oppi der får hun enten litt chips a la Knerten, Elias og noen Non-stop. Av og til blander vi ut med litt havrefras og rosiner:)

FUnker veldig bra her :)

Skrevet

Vesla på 3 år får 3 biter med smågodt, og gutten på 6 år får 5 til 6 biter.

Skrevet

Han er litt over 2 år.

Han får 1-2sjokoladebiter med melkesjokolade og et par potetgullflak. Han spiser ikke mer uansett.

Han er alene, så han deler ikke med søsken. Han deler heller ikke med oss, men vi spiser jo resten på kvelden når han er i seng. :P

Noen ganger så har vi dessert istede, kake, is eller noe sånt. Hjemmelaget.

Skrevet

Vanskelig å ramse opp akkurat hva de får siden det varierer fra gang til gang, men de får så de blir mette og fornøyde.

Igår f.eks fikk de et kinderegg, en kjærlighet, et godterismykke, 5-6 smågodt-ting, en del Non Stop og noen Maoam.

Skrevet (endret)

jeg glemte også å spørre om de får bare lørdagsgodt, eller om de får andre dager i uka også. Lurer nemlig på hvordan våre unger ligger ann i forhold til andre. De får hver sin melkerull, og hver sin knertenpose. De får ikke godteri ellers.

mine er 6 og 8 forresten...

Endret av den perfekte mor
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Hun er snart 3 år, og får som regel noen nonstop, et par saltstenger og noen pastiller. Deler ikke, ettersom lillebror fortsatt er for liten til å spise godteri. (Men vi får gjerne hvis vi spør :) )

Skrevet

De fikk en pose popcorn og en brus på deling i tillegg fikk de:

4 år: hokkypulver, klubbe og hubba bubba

7 år: hubba bubba, klubbe, liten sjokolade

Skrevet

Får de en bit ekstra per år da eller? hihi

Skrevet

Får de en bit ekstra per år da eller? hihi

Ja, de får faktisk det nå som de er så små :-) Kan like godt gi de en skål med rosiner, og opphakket frukt. Like stas det. Blir ofte irritert på feks. bhg. siden de må gi sjokolade for at de skal kose seg. Litt yoghurt, frukt o.s.v er like populært ofte.

Skrevet

De to eldste, 7 og 9 år, får 30 kr til snop. Sykler selv til butikken og kjøper. Mini på snart 3 får en liten Smurf/Gomp eske og en liten melkesjokolade. Minsta på 16 mnd får ingenting ennå, men i går fikk hun smake noen nonstop. Så nå spørs det om hun finner seg i at storbrødrene får godt og ikke hun:)

Skrevet

barn på 3 og 5, de får omtrent det samme, hvis ikke de ønsker seg forskjellige ting.

De må velge mellom potetgull eller smågodt. Hvis de velger potetgull får de en skål hver med knerten/elias potetgull. det som blir igjen i posen spiser mor og far senere. det utgjør ca 1/3 pose potetgull til de hver. hvis de velger smågodt får de kanskje 10 (?) ting hver. eller de kan velge en gumpeske el.l. De får og brus på lørdagen. Ellers i uka får de ingen ting. med mindre det er noe spesielt. bursdag, kino osv. men det er jo sjelden da.

Skrevet

Jentene på 4 og 8 får stortsett smågodt. kanskje 10 ting . Elstemann ønsker seg gjerne en pose m, men han får ikke hele denne på en gang.

Vi prøver å holde oss til den ene dagen, men blir litt is nå og da i løpet av sommeren.

Elsdte mann, spiser nok mye mer godterie enn vi vet. Stadig vekk at noen har meg seg penger på skolen, og de legger turen innom butikken på vei hjem. DESVERRE!

Skrevet

Ingen verdens ting.

Du spiser opp alt selv?

Gjest sug lut
Skrevet

Ingen verdens ting.

Du spiser opp alt selv?

Nei, faktisk - har ikke noen lørdagsfetisj og kjøper sjelden godteri.

Skrevet

Vi setter frem en bolle med godt, varierer hva vi har. Har vi endel forskjellig blir det flere små boller istede siden jeg er så sær og ikke vil ha noe serlig blandet godt. Også en pose med potetgull. Dette er til alle 6stk i huset. Og det står på bordet til det er spist opp, om det er lørdag eller om det ender i søpla en eller annen dag det har blitt tørt.

Ungene spiser ikke mye godt, men det er kjempe viktig at goderiskåla kommer frem på lørdagen.

Skrevet

Blir litt lei meg på 3-åringen sine vegne som må se på storebroren få dobbelt så mye.

Greit at et de små ikke alltid kan få det samme som eldre søsken, men på lørdagsgodet skiller jeg ikke. Det er jo ukas høydepunkt og alt nøye sammenlignet :)

Skrevet

5 år, og får som oftes et kinderegg. Eller en liten rør-pakke med smarties.

Skrevet

Blir litt lei meg på 3-åringen sine vegne som må se på storebroren få dobbelt så mye.

Greit at et de små ikke alltid kan få det samme som eldre søsken, men på lørdagsgodet skiller jeg ikke. Det er jo ukas høydepunkt og alt nøye sammenlignet :)

Hun legger ikke merke til det engang. Storfornøyd med det hun får i koppen sin :-)

Skrevet

Her får de en liten skål vær med litt potetskruer og noen biter sjokolade. Eller så kan det hende at vi bytter ut godteriet med oppskåret frukt. De bryr seg ikke så veldig om godteri.

Jenta 4år- gutten 2år.

Skrevet

Syns ikke det er noe galt i å skille mengde godteri. Er tross alt 3 år forskjell. Er forresten ikke jeg som skrev det innlegget.

Skrevet

Oj....såå mye? ;)

Skrevet

Mitt barn på 3 år har fått en gomp eske nå i helgen. Og valgt ut sin egen frukt når vi handlet. Så da ble det gomp og pære som helgekos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...