Gå til innhold

Møllergata skole i Oslo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, heldigvis har jeg ikke erfaringer derfra. En skole midt i byen, med... hvor mange med innvandrerbakgrunn?? En skole hvor de rumenske tiggerne bruker som toalett, nei takk du.

Skrevet

Jeg jobbet der i arbeidspraksis for et par år siden. det var oppltil flere klasser som ikke hadde en eneste norsk elev.

Nå har det seg slik at vi sogner til den skolen, og at sønnen min er skoleklar neste høst.

Men han skal IKKE på Møllergata. Skolegrensa går ved bygåren ved siden av oss, og Ila skole er mye nærmere.

Jeg er overhodet inge rasist, og har venner fra flere kulturer - men jeg mener det ikke er hensiktsmessig med et læremiljø der flere av barna har språkproblemer som sinker de andres utvikling.

Ellers er mitt argument at skolen ligger nesten i sentrum, og ser for meg henging rundt i byen etter skoletid.

Men, jeg vet også at foreldre i barnehagen sier at eldre søsken trives der, men som sagt, jeg skal gjøre alt for at mitt barn ikke skal dt.

Skrevet

Takk for svar! Har en sønn som skal begynne neste høst og vi vil også gjøre alt vi kan for å få han inn på en annen skole, også flytte!

Skrevet

Jeg kommer til å søke overflytting til Ila skole lenge før skolestart. Siden vi bor akkurat på grensen, regner jeg med det går i orden. Hvis ikke, flytter vi.

Skrevet

Jeg har også hatt praksis tilknyttet denne skolen, og jeg ville ikke hatt barna mine der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...