Sillylilly Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Jada, vet at det er mange verre ting enn å kaste opp under fødsel, men nå er det nå sånn at jeg tenker på alt mulig rart... Og å kaste opp er så ubehagelig, må sørge for å ha noe i nærheten jeg kan kaste opp i osv... Er det veldig vanlig at man blir oppkastkvalm av smertene?
OptimistHoppa Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Kastet opp i 18 uker tidligere i svangerskapet jeg, så det er noe som ikke bekymrer meg fælt mye i hvert fall Tenker det er det siste du tenker på underveis også - uansett - dette er pleierne/jordmødrene vant til så de stiller fort med noe til deg om du må spy.
TPK Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Jeg gjorde ikke det, men tror det er ganske vanlig. Babyen presser på tarmer og nerver som trigger den refleksen. Jeg var forferdelig kvalm da, men det kom ingenting ut.
1+1 blir 3 Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Nix, kastet ikke opp, men rett før pressriene startet var jeg skikkelig kvalm pga smertene, så droppet lystgass, var livredd for å måtte spy av den. Lke etterpå kunne jeg begynne å presse, kan ikke huske å ha vært kvalm da.
mammas skatter <3 Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 jeg hadde rier som var tette fra starten av og åpna meg veldi fort så jeg kasta opp en gang. hadde en fødsel på 4,5 tima fra vannet gikk og riene startet samtidig.
holaho Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Kan ikke huske at jeg var kvalm en gang, og kastet ikke opp. :-)
Marsipanmor Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Jeg kastet ikke opp sist, var ikke i nærheten en gang..
Gjest AnneS Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Kastet opp under første fødsel pga smertene. Var kvalm andre gang, men kastet ikke opp.
Netti*** Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 Nope, har ikke kastet opp. Var med på fødsel engang og hun kastet opp. Syns det er skumlere med at så mange bæsjer på seg, har heldigvis ikke gjort det men vet jo aldri... Det er i allefall det jeg bekymrer meg litt over :-))
E.E.E. Skrevet 17. juni 2012 #10 Skrevet 17. juni 2012 3 fødsler her, 1. på 27 timer, 2. på 37 minutter og 3. på 47 minutter. Alle uten å kaste opp, ikke kvalm heller.
anonymemammaen Skrevet 17. juni 2012 #11 Skrevet 17. juni 2012 Under pressriene føltes alt så intenst at jeg trodde jeg kom til å kaste opp, men neida. Falsk alarm Samme med første, ingen spying.
3 blå Skrevet 17. juni 2012 #12 Skrevet 17. juni 2012 Har født to ganger og har hverken vært kvalm eller kastet opp
.Lillemy. Skrevet 17. juni 2012 #13 Skrevet 17. juni 2012 Jeg kastet opp all mat under fødselen, husker jordmoren sa jeg burde spise/drikke får å få energi, men alt kom opp igjen, tilogmed hvis jeg bare drakk saft Eneste jeg klarte og få ned var vann . :-) Men hadde en lang fødsel da, (36 timer) og måtte ha væske intravenøst tilslutt :-)
pofffffff Skrevet 17. juni 2012 #14 Skrevet 17. juni 2012 Neeei. men vet ikke hvor mange ganger jeg sa "nå spyr jeg" så var ufattelig kvalm, takk for at du minnte meg på det hehe
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 17. juni 2012 #15 Skrevet 17. juni 2012 Jeg kastet ikke opp, men tror dette har noe med åssen vi takler smerte forskjellig jeg. (men vet ikke da). Jeg vet bare om ei som har kasta opp da hun fødte, dette pga smerter. Men de fleste jeg har hørt har IKKE kasta opp
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 17. juni 2012 #16 Skrevet 17. juni 2012 Har hatt to fødsler etter boka uten bruk av smertestillande. Fantastiske opplevelsar begge gonger. Men: Første fødsel kasta eg opp og var kvalm store deler av tida. Eg gjekk i fødsel på tom mage og kasta opp alt eg prøvde å få imeg av væske, vart svimmel og kvalm. Den intense kvalmen er det eg husker som "det verste" fra fødselen og ikkje smertene.... Andre gang forberedte eg meg bedre med å væske meg opp før fødsel (drakk masse etter at vatnet hadde gått) slik at eg hadde ein del å gå på, var da ikkje kvalm og hadde ei fantastisk fødselsoppleving!!! Er spent på tredje gang.... kjem til å sørge for nok næring så snart eg merkar at noko er på gang Gleeeeeeeda meg til fødsel
Tigerpote Skrevet 17. juni 2012 #17 Skrevet 17. juni 2012 Spydde som en gris, overalt og hele meg Kunne ikke brydd meg mindre! Og nektet å stå opp fra senga for å dusje/skifte. De rullet meg rundt som en pleiepasient og skiftet på meg haha...
Mamma til tre gutter Skrevet 17. juni 2012 #18 Skrevet 17. juni 2012 Eg spydde i begge mine fødsler.. Kvalm og uhell, men hadde ikkje noke smertestillende. Mangen jordmødre som sier at det er kroppens måte å takle smerter på.. Ikkje veit eg men spydde i allefall begge gangene...
Trilletrill Skrevet 17. juni 2012 #19 Skrevet 17. juni 2012 Jeg kastet opp en masse bananer siden det var det eneste jeg hadde spist rett før fødsel! Fødte prinsessa 45 min etter vannavgang så det var en intens første fødsel;) Gudsjelov for at jeg ikke rørte kjøttkake middagen til mannen min 1 time før! Følte meg faktisk bedre etter å ha spydd, ingenting å være redd for! Tror jeg faktisk midt i det beklaget meg overfor jordmor som bare fnyste og sa at det var svært vanlig!
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 17. juni 2012 #20 Skrevet 17. juni 2012 Har født to ganger før. Vart bra kvalm av lystgassen eine gangen, men ingen oppkast. Verre var det når eg hadde 8cm åpning i fødsel nummer to, og plutselig måtte på toalettet for å "gjøre nummer to". Herregud for eit liv å få det til mellom riene, og å skulle få tørka seg skikkelig. Hahahahaha. Godt jordmødre har sett det meste, og sikkert meir til.
lille+desembergull<3 Skrevet 17. juni 2012 #21 Skrevet 17. juni 2012 Var sikker på at jeg kom til å besvime og kaste opp da jeg ofte besvimer og blir uvel av sprøyter,sykehus ol. MEN selv om fødselen var hard, stort blodtap, lite mat, sprøyte og masse sying etter fødselen var jeg ikke kvalm/svimmel i det hele tatt.
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 17. juni 2012 #22 Skrevet 17. juni 2012 Har kasta opp under 1 av 5 fødsler, og kvalmen kom ene og alene av lystgassen.
Overraskelsen Skrevet 17. juni 2012 #23 Skrevet 17. juni 2012 Jeg kastet opp mange ganger... Tror jeg reagerer på såpass sterke smerter med kvalme (spyr av og til av hodepine og) Alt jeg hadde spist og forsøkte å spise kom opp igjen, og jeg fikk til slutt druesukkertabletter for å få i meg noe energi. Er forberedt på å vrenge tarmene denne gangen og... Forhåpentligvis går det litt fortere :-/
**venter** Skrevet 18. juni 2012 #24 Skrevet 18. juni 2012 Jeg må innrømme at jeg gruer meg veldig til fødsel, fordi jeg er redd for å spy. Har skikkelig angst for å spy, og tiltross for at jeg spydde de 17 første ukene av svangerskapet har det ikke blitt bedre. Jeg vet det høres sippete ut, men jeg takler ikke følelsen jeg får av å ikke få puste. å droppe lystgassen kan kanskje være et triks da altså?
Heira☆ Skrevet 18. juni 2012 #25 Skrevet 18. juni 2012 Har født 2 ganger, og kasta opp begge gangene. Men det går over like fort som det kommer. Plutselig kvalm, kasta opp og så var det over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå