Gå til innhold

Jeg vil også ha årslønn på 500 000 kr eller mer.. Bare synd jeg skal bli sykepleier og så gå videre på jordmorutdanning...

Anbefalte innlegg

Du virker ung og høy på pæra i alle innleggene du har posta, HI. Håper jeg aldri trenger å møte en sykepleier/jordmor som deg. Din holdning er svært arrogant, håper du legger fra deg de når du skal ut i jobb en dag.

Fortsetter under...

Det er godt å se at mange har innsikt og forståelse for det ansvaret man har i legeyrket, takk for støtten, jeg synes jeg fortjener lønna mi også :-)

Har desverre møtt altfor mange sykepleiere med holdningen til HI, ofte unge med lite erfaring. De har en tendens til å sette spørsmål ved alt man gjør og er vanskelige å samarbeide med.

Heldigvis er det mange som er dyktige i jobben sin og støtter meg i min jobb uten å utfordre min autoritet. Setter pris på både sykepl. og hjelpepl.

som yrkesgruppe.

De andre har en tendens til å slutte og finner seg annet å gjøre :-)

Gjest sug lut

Det er noe med hovedinnlegget og alt som følger etter som virker så uendelig parodisk fjortis - spesifikt minner du faktisk om Kine fra Kongsvik Ungdomsskole, som skal bli danser først og så jurist eller lege, faktisk. Kongsvik var hylende morsom, det er ikke du.

Så du er så trangsynt at du mener at jeg ikke kan samarbeide godt med leger selv om jeg syns de er late? De legene jeg har hatt noe med å gjøre i to kommuner, ca 20 stk, de jobber fra 9-15, og gidder faen ikke gjøre jobben sin når de er på jobb engang.

Kanskje NOEN har stått på mer, og kanskje NOEN kan mer, men det må være ett fåtall, for leger er late.

ALLE gangene jeg har hatt noe med sykehus/leger å gjøre, så er det sykepleierene som gjør alt, legene sitter på ræva, kommanderer, og tror de er faen til folk. Det er to yrker jeg ser ned på, og det er tlf-selgere og leger.

Stort sett er de vel de under sykepleier som gjør alt, som hjelpepleiere og omsorgsarbeidere.

Må le litt.. For sykepleierne sitter liksom på rumpa og gjør ingenting de - eller? ......... Kunnskapsløst er det rett og slett å si noe sånt.. Da har man lite peiling på hvordan ting fungerer...

Jeg skrev "Stort sett er de vel de under sykepleier som gjør alt, som hjelpepleiere og omsorgsarbeidere"

Jeg har jobbet som hjelpepleier i 8 år, så ikke fortell meg at jeg ikke vet hvordan ting fungerer bare fordi svaret mitt ikke passet deg.

Hei.

Jeg er hjelpepleier og har jobbet 9 år i hjemmesykepleien,og begynner nå 2.året på sykepleien.Og min erfaring er at det du sier er helt feil..Sykepleierene jobber like mye som andre,like mye fysisk tungt og endel mer ansvar og kunnskap enn hjelpepleiere,omsorgsarbeidere osv.

Vel, HI.

Hvis den dagen kommer, bank i bordet, at jeg ligger på operasjonsstuen og trenger hjelp, så er det en LEGE jeg trenger. En kirurg, med lang utdannelse og god peiling på anatomi.

Ikke en arrogant sykepleier som deg selv.

Hadde aldri trodd jeg faktisk skulle se/høre noen med en slik holdning til leger. Late?

Min bestevenninne utdanner seg til lege, og det er knallhardt studie. Hun jobber på spreng hver eneste dag, og jeg skal love deg at hun skal jobbe like hardt når hun er ferdig utdannet neste høst. Det finnes mange typer leger, og alle gjør en livsviktig jobb. At du kan kalle dem late, er jo direkte pinlig.

Jeg er helt enig i at sykepleiere tjener for lite. Lønnen er for lav, med tanke på ubekvem arbeidstid og det harde arbeidet som utføres. Men det er vel ikke legene sin feil?

Sutre, sutte, sutre? Sykepleiere tjener jævlig dårlig, det er de fleste enige om. Ta feks en lege, sitter på ræva halve dagen, lytter litt på folk og skriver ut noen resepter her og der, de har vel godt over 500 000 inn pr mnd, om ikke mer. Sykepleiere springer hele dagen, tørker folk bak, tørker spy, dritt og det som måtte komme ut av en menneskekropp. Sykepleiere gjør drittjobb og jobber for drittlønn.

Ja, hadde det kun vært lønna det sto på, så hadde jeg valgt ett annet yrke, men jeg vil jobbe som sykepleier, og jeg må bare godta den drittlønna som er. Lege skulle jeg gjerne ha blitt, hadde det ikke vært for at jeg faktisk ser ned på leger.. Late, med sykepleierlønn x 2 inn hver mnd.

Herrefred. Jeg er helsesekretær og kommer aldri til å bikke 500 000, dersom jeg ønsker høyere lønn må jeg bytte jobb. Jeg tjener faktisk såpass dårlig at min 'topplønn' med full ansiennitet ligger lavere enn begynnerlønna til de fleste som har en bachelorgrad - det viser jo at utdanning gir uttelling, men nytter det å tjene mer enn helsesekretæren? Nei, det gjør jo ikke det "for legen tjener meeeer enn deg!" sutre, sutre, sutre.

Annonse

Jeg er enig i at både jordmødre og sykepleiere fortjener mer lønn med tanke på hvilke jobb de gjør, men også ansvaret de har.

Jeg er selv jordmor. Jeg har et stort ansvar for at fødselen skal gå som planlagt. Jeg må hele tiden være "føre var", for om jeg overser noe som kan gå galt, kan det ende katastrofalt!

Jeg mener også at legene vi har er flinke, og at de selvfølgelig fortjener hver krone de får.

Jeg tjener forøvrig nesten 500 000 i året ;-)

Gjest UndrendeUllteppe

Hjelpepleiere med full ans. og nattejobbing/mye aften tjener faktisk lett 400 000, kjenner flere som gjør det.

Så grunnlønna er 418 000 altså? Uten ekstravakter??

Men i alle dager... Jeg trodde at omsorgsyrkene tjente lite, jeg?

Jeg har ikke sagt noe om grunnlønn eller 418 000. Jeg sier at jeg kjenner flere hjelpepleiere som med full ansennitet og mest nattevakter og kveldsjobbing, tjener over 400 000. Grunnlønna kan like gjerne være 350 000. Men når man jobber sånn, ofrer man mye tid med barna sine, familien sin, og venner. Man har ofte fri formiddager midt i uka, og jobber når andre samles i helgene. For meg er det ikke verdt det.

Gjest UndrendeUllteppe

For øvrig har jeg ikke kommentert HIs holdninger til legeyrket ettersom jeg regnet med hun får seg en tankevekker når hun kommer ut i praksis.

Sutre, sutte, sutre? Sykepleiere tjener jævlig dårlig, det er de fleste enige om. Ta feks en lege, sitter på ræva halve dagen, lytter litt på folk og skriver ut noen resepter her og der, de har vel godt over 500 000 inn pr mnd, om ikke mer. Sykepleiere springer hele dagen, tørker folk bak, tørker spy, dritt og det som måtte komme ut av en menneskekropp. Sykepleiere gjør drittjobb og jobber for drittlønn.

Ja, hadde det kun vært lønna det sto på, så hadde jeg valgt ett annet yrke, men jeg vil jobbe som sykepleier, og jeg må bare godta den drittlønna som er. Lege skulle jeg gjerne ha blitt, hadde det ikke vært for at jeg faktisk ser ned på leger.. Late, med sykepleierlønn x 2 inn hver mnd.

Hvis man følger logikken din her så burde faktisk hjelpepleierne og ufaglærte pleieassistenter få en god del mer betalt enn sykepleierne gjør - disse yrkene gjør mer "drittarbeid" enn hva sykepleierne gjør....... Og hva da med renholdsarbeiderne??

En lege gjør kanskje ikke "drittjobben", men legen er ansvarlig for liv og død på en måte svært få sykepleiere villle ha våget å ha. En sykepleier har alltid en "over seg" i systemet, en lege har det fulle og hele ansvaret. Og hvis du mener at det eneste en lege gjør er å sitte på baken og skrive ut resepter så er det vanskelig å tro at du er sykepleier i utgangspunktet, for da burde du visst bedre...

Og til syvende og sist - hvorfor klage over at noen faktisk vil gjøre den jobben du ser ned på? Tipper du ikke ser så ned på de samme legene om du eller dine barn eller andre kjære plutselig trenger legehjelp for å overleve...

Vet du at renholdsarbeidere tjener ganske likt med sykepleiere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...