Gå til innhold

Jeg vil også ha årslønn på 500 000 kr eller mer.. Bare synd jeg skal bli sykepleier og så gå videre på jordmorutdanning...

Anbefalte innlegg

Så du er så trangsynt at du mener at jeg ikke kan samarbeide godt med leger selv om jeg syns de er late? De legene jeg har hatt noe med å gjøre i to kommuner, ca 20 stk, de jobber fra 9-15, og gidder faen ikke gjøre jobben sin når de er på jobb engang.

Kanskje NOEN har stått på mer, og kanskje NOEN kan mer, men det må være ett fåtall, for leger er late.

ALLE gangene jeg har hatt noe med sykehus/leger å gjøre, så er det sykepleierene som gjør alt, legene sitter på ræva, kommanderer, og tror de er faen til folk. Det er to yrker jeg ser ned på, og det er tlf-selgere og leger.

Stort sett er de vel de under sykepleier som gjør alt, som hjelpepleiere og omsorgsarbeidere.

Må le litt.. For sykepleierne sitter liksom på rumpa og gjør ingenting de - eller? ......... Kunnskapsløst er det rett og slett å si noe sånt.. Da har man lite peiling på hvordan ting fungerer...

Fortsetter under...

Jeg VIL jobbe som jordmor, det er derfor jeg ikke utdanner meg til noe annet. Jeg mener at sykepleiere, jordmødre ++ burde få høyere lønn, de gjør tross alt mye som sikkert enkelte av dere ikke hadde klart engang.

Sug lut, er du helt idiot...? Man må da absolutt ikke synes bra om alt og alle for å kunne klare å gjøre jobben sin? Jeg er ikke farlig som sykepleier, bare fordi at jeg mener sykepleiere burde få bedre betalt enn leger. Eller er du virkelig Så dum?

Tror ikke argumentet "Jeg kan noe ikke du kan" holder særlig lenge...

Og man kan jo virkelig lure på hvem som fremstår som idiot her

Jeg er enig med deg HI, om at sykepleiere fortjener mer lønn, men det er ikke slik du legger det frem. Du mener at sykepleiere skal tjene mer enn leger, det er jeg ikke enig med deg i. Leger har mye mer ansvar enn en sykepleier, og kan risikere å drepe pasienter om de tar feil beslutninger.

Men for å snu det på hodet. Hvem ville blitt leger om de ikke tjente godt for å ha alt ansvaret de har? Eller om sykepleiere med 3 års utdannelse skulle tjene mer enn dem som har 6 år? Du ser at ditt ønske ikke ville fungert i praksis..? Hva med hjelpepleierne da, de sliter mye mer, og gjør flere drittjobber enn sykepleiere. Burde de også tjene mer enn dere da? Siden sykepleiere sitter mer på ræva enn hjelpepleiere? Argumentasjonen din er nemlig syltynn...

Slapp av, HI! Det er ikke sikkert at du kommer inn på sykepleien og da kan du velge noe annet.

Vil også gjerne si at du bør virkelig tone nd den kjepphøye tonen din. Det er SVÆRT usjarmerende.

Sutre, sutte, sutre? Sykepleiere tjener jævlig dårlig, det er de fleste enige om. Ta feks en lege, sitter på ræva halve dagen, lytter litt på folk og skriver ut noen resepter her og der, de har vel godt over 500 000 inn pr mnd, om ikke mer. Sykepleiere springer hele dagen, tørker folk bak, tørker spy, dritt og det som måtte komme ut av en menneskekropp. Sykepleiere gjør drittjobb og jobber for drittlønn.

Ja, hadde det kun vært lønna det sto på, så hadde jeg valgt ett annet yrke, men jeg vil jobbe som sykepleier, og jeg må bare godta den drittlønna som er. Lege skulle jeg gjerne ha blitt, hadde det ikke vært for at jeg faktisk ser ned på leger.. Late, med sykepleierlønn x 2 inn hver mnd.

Hvis man følger logikken din her så burde faktisk hjelpepleierne og ufaglærte pleieassistenter få en god del mer betalt enn sykepleierne gjør - disse yrkene gjør mer "drittarbeid" enn hva sykepleierne gjør....... Og hva da med renholdsarbeiderne??

En lege gjør kanskje ikke "drittjobben", men legen er ansvarlig for liv og død på en måte svært få sykepleiere villle ha våget å ha. En sykepleier har alltid en "over seg" i systemet, en lege har det fulle og hele ansvaret. Og hvis du mener at det eneste en lege gjør er å sitte på baken og skrive ut resepter så er det vanskelig å tro at du er sykepleier i utgangspunktet, for da burde du visst bedre...

Og til syvende og sist - hvorfor klage over at noen faktisk vil gjøre den jobben du ser ned på? Tipper du ikke ser så ned på de samme legene om du eller dine barn eller andre kjære plutselig trenger legehjelp for å overleve...

Annonse

Hvorfor klage når du utdanner deg til noe du vet hva lønna er?

Har mye dårlig erfaring med sykepleiere da jeg jobbet på gamlehjem. De gadd ingenting og mens vi andre fløy som piska skinn og hadde 6 morgenstell satt hun å leste vg på pc..

Du kan godt tjene mye som sykepleier hvis du tar en spesialutdannelse i f.eks psykiatri og jobber natt.

Og leger har da ofte også etterutdanning og har gått lengre på skole, fått mer studielån osv.

Folk får stå på og utdanne seg til det de vil, men ikke klag etterpå..

En sykepleier eller jordmor med sånne holdninger som deg, 291109, håper jeg inderlig at jeg aldri kommer bort i!!!

Fagarrogante personer som deg er livsfarlige - de har ofte så inngrodde meninger og kunstig oppblåst tro på egne ferdigheter at de ender med å sette pasienters helse og liv i fare... Fordi de tror de vet bedre enn legene venter de for lenge med å søke hjelp på pasientens vegner. Slike arrogante fagidioter skulle aldri fått lov til å praktisere yrket sitt - de er ikke egnet! Er det dine oppriktige meninger du her har gitt uttrykk for så er du faktisk ikke egnet å jobbe med helse eller liv, dvs du er ikke egnet til å jobbe som sykepleier eller jordmor!

Nei, jeg er ikke lege, ja, jeg jobber i helsevesenet, ja jeg har sett slike som deg sette andres liv i fare!

Så du er så trangsynt at du mener at jeg ikke kan samarbeide godt med leger selv om jeg syns de er late? De legene jeg har hatt noe med å gjøre i to kommuner, ca 20 stk, de jobber fra 9-15, og gidder faen ikke gjøre jobben sin når de er på jobb engang.

Kanskje NOEN har stått på mer, og kanskje NOEN kan mer, men det må være ett fåtall, for leger er late.

ALLE gangene jeg har hatt noe med sykehus/leger å gjøre, så er det sykepleierene som gjør alt, legene sitter på ræva, kommanderer, og tror de er faen til folk. Det er to yrker jeg ser ned på, og det er tlf-selgere og leger.

Stort sett er de vel de under sykepleier som gjør alt, som hjelpepleiere og omsorgsarbeidere.

Må le litt.. For sykepleierne sitter liksom på rumpa og gjør ingenting de - eller? ......... Kunnskapsløst er det rett og slett å si noe sånt.. Da har man lite peiling på hvordan ting fungerer...

Jeg skrev "Stort sett er de vel de under sykepleier som gjør alt, som hjelpepleiere og omsorgsarbeidere"

Jeg har jobbet som hjelpepleier i 8 år, så ikke fortell meg at jeg ikke vet hvordan ting fungerer bare fordi svaret mitt ikke passet deg.

Herlighet, leger har lang utdannelse og jobber masse! De fortjener lønna si! Min mann er lege og ja han sitter masse fordi hvorfor skal han stå når pasienten sitter? Men om han jobber? Ja, masse og lenge hve dag!

Men velger vel ikke bare yrke pga lønn? Det er viktig å like det man gjør også! Jeg tjener mindre enn mannen, men elsker jobben min( og utdannelsen er litt kortere enn hans).

Annonse

Mannen min er lege. Tjenesteplanen hans er på 46 t pr uke, så han jobber ca 10 t mer enn en sykepleier pr uke. Disse timene er ganske godt betalt. Han går 26 timers vakter. Ofte uten å få sove i det hele tatt. Han har gått på skole i 6 år. Jobbet 4 år på anestesiavdeling, 1 år på medisinsk avd før han måtte 1,5 år på universitetssykehus. Da er han ferdig utdannet. Litt lenger enn jordmorutdannelse kanskje??? Han har ansvaret for dårlige pasienter på intensiv. Ett ansvar jeg ikke ønsker meg. Derfor er jeg bare anestesispl. Så jeg synes han fortjener lønna si på ca 800000 i året!!!

Mannen min er lege. Tjenesteplanen hans er på 46 t pr uke, så han jobber ca 10 t mer enn en sykepleier pr uke. Disse timene er ganske godt betalt. Han går 26 timers vakter. Ofte uten å få sove i det hele tatt. Han har gått på skole i 6 år. Jobbet 4 år på anestesiavdeling, 1 år på medisinsk avd før han måtte 1,5 år på universitetssykehus. Da er han ferdig utdannet. Litt lenger enn jordmorutdannelse kanskje??? Han har ansvaret for dårlige pasienter på intensiv. Ett ansvar jeg ikke ønsker meg. Derfor er jeg bare anestesispl. Så jeg synes han fortjener lønna si på ca 800000 i året!!!

j

eg er hjelpepleier, og i fjor hadde jeg 418000 i årslønn. Har da 4 barn og går spl deltid i tillegg.

Tipper jeg klarer å bikke 500000 uten problem når jeg er ferdig og kan jobbe mer:)))

Likevel synes jeg lønna er for dårlig ift jobben som gjøres(ihvertfall det jeg har sett hittil)

Gjest Dotto

Så jeg er livsfarlig, og kommer til å sette andres liv i fare, kun fordi at jeg mener det jeg mener? Jeg synes lønna er urettferdig fordelt ja, men jeg har aldri påstått at jeg vet bedre enn utdannede leger, og jeg har selv jobbet på sykehjem siden jeg var 16 år gammel, så jeg har faktisk litt peiling.

Jeg er veldig ansvarlig av meg, det har vært flere hendelser på jobb der jeg har visst hva som skal gjøres, men allikavel har kontaktet min overordnede. Jeg kan yrket, og jeg vet yrkes begrensninger. Selv om jeg er uenig i lønn og prestasjon, så er jeg ikke dum.

j

eg er hjelpepleier, og i fjor hadde jeg 418000 i årslønn. Har da 4 barn og går spl deltid i tillegg.

Tipper jeg klarer å bikke 500000 uten problem når jeg er ferdig og kan jobbe mer:)))

Likevel synes jeg lønna er for dårlig ift jobben som gjøres(ihvertfall det jeg har sett hittil)

Hvis du er hjelpepleier og tjener 418 000 i året må det jo være inkludert masse ekstravakter med tillegg..? Hva er grunnlønna di? (Hvor mange barn man har pleier vel ikke akkurat å innvirke på lønna;p siden du nevner det. )

Forresten vil jeg bare gratulere HI med å ha skrevet et av de mest pinlige innleggene jeg har sett her inne.

For en holdning!! Du kan da ikke helt seriøst mene at en lege ikke fortjener lønna si? én ting er å mene at sykepleiere (eller omsorgsyrker generelt) tjener for lite (noe jeg er enig i), men å snakke nedsettende om mennesker med en lang og tung utdannelse er bare lavmål.

Gjest UndrendeUllteppe

Hjelpepleiere med full ans. og nattejobbing/mye aften tjener faktisk lett 400 000, kjenner flere som gjør det.

Hjelpepleiere med full ans. og nattejobbing/mye aften tjener faktisk lett 400 000, kjenner flere som gjør det.

Så grunnlønna er 418 000 altså? Uten ekstravakter??

Men i alle dager... Jeg trodde at omsorgsyrkene tjente lite, jeg?

j

Hvis du er hjelpepleier og tjener 418 000 i året må det jo være inkludert masse ekstravakter med tillegg..? Hva er grunnlønna di? (Hvor mange barn man har pleier vel ikke akkurat å innvirke på lønna;p siden du nevner det. )

Har en nattstilling på 60% og litt ekstra utover det til tider. Med å nevne antall barn, så var det et lite hint bare om at det begrenser seg kanskje å jobbe så mye, jeg jobber meg ikke ihel akkurat. Grunnlønn ligger på ca 380000 for meg nå, det er da full tilling dagtid. Det ønsker jeg ikke(ikke at jeg hadde fått det heller;)). Synes jeg får mer ut av familielivet ved å jobbe ugunstige tider og ha mer fri!!!! Selv om jeg må jobbe hver 3. helg så betyr det ikke at vi ikke kan gjøre ting sammen i helgene.....

j

Har en nattstilling på 60% og litt ekstra utover det til tider. Med å nevne antall barn, så var det et lite hint bare om at det begrenser seg kanskje å jobbe så mye, jeg jobber meg ikke ihel akkurat. Grunnlønn ligger på ca 380000 for meg nå, det er da full tilling dagtid. Det ønsker jeg ikke(ikke at jeg hadde fått det heller;)). Synes jeg får mer ut av familielivet ved å jobbe ugunstige tider og ha mer fri!!!! Selv om jeg må jobbe hver 3. helg så betyr det ikke at vi ikke kan gjøre ting sammen i helgene.....

Da synes jeg jammen at du tjener veldig bra, jeg! Er det virkelig den lønna de fleste i omsorgsyrker ligger på? Er du kommunalt ansatt?

Gjest meg mamma?

j

Grunnlønn på 380000 for hjelpepleier. Jøss, da har du mer enn meg som jobber som pedagogisk leder i barnehage

j

Da synes jeg jammen at du tjener veldig bra, jeg! Er det virkelig den lønna de fleste i omsorgsyrker ligger på? Er du kommunalt ansatt?

Ja, det regner jeg med....er kommunalt ansatt, ja med full ansenitet. Har heller ikke klaget.....men synes det er verre at jeg ikke går opp mer enn 20000 i lønn for 3 år på høyskole. Men det er nå i heleektoren jeg vil være, så da så ;)))

Gjest Antarctica

Sutre, sutte, sutre? Sykepleiere tjener jævlig dårlig, det er de fleste enige om. Ta feks en lege, sitter på ræva halve dagen, lytter litt på folk og skriver ut noen resepter her og der, de har vel godt over 500 000 inn pr mnd, om ikke mer. Sykepleiere springer hele dagen, tørker folk bak, tørker spy, dritt og det som måtte komme ut av en menneskekropp. Sykepleiere gjør drittjobb og jobber for drittlønn.

Ja, hadde det kun vært lønna det sto på, så hadde jeg valgt ett annet yrke, men jeg vil jobbe som sykepleier, og jeg må bare godta den drittlønna som er. Lege skulle jeg gjerne ha blitt, hadde det ikke vært for at jeg faktisk ser ned på leger.. Late, med sykepleierlønn x 2 inn hver mnd.

Ja, men så søk deg inn på medisinstudiet da, det er gratis. Og bli lege, så kan du tjene penger på å klø deg i rævva hvis det er det du tror de gjør... (Og hvis du ikke har hue til å bli lege, så takk din skaper for at det fins glupere folk enn deg som vil bli det. For der det noe vi ikke trenger, så er det fånige tullinger med medisinsk embedseksamen.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...