Gå til innhold

Hva er dette her? (smerter i korsrygg/bekken/setet)

Anbefalte innlegg

Sønnen min er litt over 1 år. Jeg fikk bekkenløsning med han ca tre mnd før fødsel. Det gikk ok så lenge jeg holdt meg i ro. Etter fødsel hadde jeg ganske intense ryggsmerter, gikk til kiropraktor etter barseltiden, hun knakk og det ble bare verre. Gikk med konstante smerter som strømmet opp og ned i begge beina over lang tid. Legen sendte meg til MR, fikk påvist lite prolaps uten nerveaffeksjon. De forskjellige behandlerne jeg har gått til har sagt forskjellig ifht den prolapsen, om den påvirker eller ikke, en nevrokirurg som så på bildene så imidlertid at den kunne gi ryggsmerter, så det er vel plausibelt. Etter hvert så har det gått seg til, litt ihvertfall. Jeg har ikke så voldsomme smerter som jeg hadde før. Men, jeg plages med smerter hele tiden, da særlig på venstre side av sete/bekken. Når jeg sitter føles det som om jeg sitter oppå en liten klump, noen ganger kan jeg kjenne det på begge sider, noen ganger er det bare ubehagelig ok ikke direkte vondt. Jeg kan kjenne at det går i kramper også bak i setet. Behandler jeg går til nå sier det er muskulært, får triggerpunktmassasje og det hjelper litt. Er blitt litt bedre. Men det er en veldig spesifikk punktsmerte i setet/bekken, en slags verkebyll. Jeg kan også kjenne denne verkebyllen når jeg ligger på rygg, da særlig på hardt underlag, så jeg må alltid ligge på siden når jeg ser tv osv..

Er det noen som kjenner seg igjen i disse symptomene. Behandler har nevnt noe om piriformis, at jeg har vondt i denne. Jeg har ikke piriformissyndrom for det har jeg lest om på nettet, og jeg har ikke så store plager som her... Men det plager, Tok eksamen nettopp og det var utrolig krevende fordi jeg sliter med å sitte over lengre tid...

Er det noen som har opplevd lignende?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...