Rds Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Er i uke 32, legen har ferie nå men skal til jordmor i slutten av mnd. Hvilke uker er vanlige kontroller på slutten?
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143897433-viktig-info-for-3-trimester-holdes-gjerne-oppe-pa-1-siden/
Marsipanmor Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 jeg fikk beskjed om at jeg skulle på kontroll hver uke etter uke 37.. før det var det to ganger med 2 ukers mellomrom..og før det igjen en del mer..
OptimistHoppa Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Hvis alt er komplikasjonsfritt så er det vanlig med kontroller i uke 24, 28, 32, 36 (4 uker i mellom) og så uke 38 og 40 (2 uker mellom på slutten). Jeg har min siste i morgen, dagen etter termin. Neste kontroll blir evt. på sykehuset (overtidssjekk).
BABY-JENTE Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Her har jeg hatt 1 gang i måneden ca, og nå etter uke 37 så er det kun hver 2.uke... Men har fått beskjed om å ringe hvis det er noe.... Går på Ullevål ABC.
MammaElisabeth Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Jeg går også på Ullevål ABC og har samme som Baby-jente. Kontroll når uke 36 starter på onsdag. Etter det har jeg to kontroller, den ene havnet i slutten av uke 37, den andre Ca. Termin.
OptimistHoppa Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Svangerskapskontroller-og-oppfolging/Svangerskapsomsorgen.aspx
BABY-JENTE Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Jeg går også på Ullevål ABC og har samme som Baby-jente. Kontroll når uke 36 starter på onsdag. Etter det har jeg to kontroller, den ene havnet i slutten av uke 37, den andre Ca. Termin. Du går der du også ja :-) Hvem går du hos? Jeg går hos Julanta. Jeg hadde i slutten av uke 36 og har min neste noen få dager før termin... :-/ Men for å være ærlig, synes jeg det er litt pes å komme meg dit nå på slutten (kollektivtrafikk), og jeg har egentlig ingen problematikk som må følges opp, så jeg er fornøyd med at jeg ikke skal tilbake før termin.
MammaElisabeth Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Jeg går til Anne Merete, er kjempefornøyd med både ABC og henne vi har passet på å få timer der utenom rushen og har bil, så da er det heldigvis enklere. Når er terminen din?
BABY-JENTE Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Jeg går til Anne Merete, er kjempefornøyd med både ABC og henne vi har passet på å få timer der utenom rushen og har bil, så da er det heldigvis enklere. Når er terminen din? Jeg tror ikke jeg har vært hos henne. Fornøyd jeg også, Julanta er kanskje litt kort, men hun virker som en dyktig jordmor allikevel. Var hos en som var vikar for henne, og hun var det mye lettere å prate med. Jeg har termin 9.juli. Jeg har gått alene på kontroller, utenom en gang da samboeren min var med en gang vi fikk time på kvelden. Ellers har jeg hatt timer mellom kl 11 og 13.00, som har passet bra da jeg har vært delvis sykemeldt siden uke 21. Gleder meg til å føde der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå