Gå til innhold

Erfaring med pro/ prebiotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke hvordan de skrives.. Noen som har tatt eller tar det? Hvorfor? Hvilket merke? Og hvem anbefalte det? Pulver eller tablett ? Smaker pulver pyton?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bio acidophilus. Står kjølig i helsekosten. Suverent for immunforsvar og eventuelle fordøyelsesbesvær.

Skrevet

Alle burde ta det etter en antibiotikakur! Dette fordi antibiotikakurer ødelegger balansen i tarmbakteriene, og det å bare drikke Biola er som regel ikke i nærheten nok for å rette på denne ubalansen. Tarmbakteriene står for 70-80 % av immunforsvaret vårt, så det er viktig å holde dette optimalt. Har man en ubalanse i tarmsystemet så har man som regel også dårligere næringsopptak av det man spiser.

Jeg er litt "lat", så jeg synes det er enklest med tabletter og bruker som #2 nevner enten Bio acidophilus fra Bio Care eller Bio-dophilus fra Bio Life. Jeg veksler litt på fordi det er litt ulike bakteriestammer i dem, men hovedsaklig det samme.

Ellers har du NDS i pulverform som også er veldig gode produkter - de er også skreddersydde ift forskjellige helseproblemer. Udo's Choice har også flere gode typer.

Velg de som står i kjøledisken og som du også må oppbevare i kjøleskapet, de er de beste.

Er magen veldig ømfindtlig eller man har vært veldig syk lenge kan det være lurt å bruke en flaske med Vita Biosa før man går på tablett-typene. Vita Biosa er flytende og dermed enda mer lettopptakelig, smaker litt spesielt, men et fantastisk produkt! :)

Det finnes også aldersbestemte produkter, BioCare har f.eks. flere gode for alder 0-1 år og oppover. Mange små som kunne unngått magesmerter med disse produktene :)

Skrevet

Jeg tar Idoform en gang iblant, når magen kjennes "sur" ut. Altså ikke sykdom, men luft og denslags.

Skrevet

Idoform eller nycopro fra apoteket er kjempebra!

Tas når det tas antibiotika eller en er dårlig i magen,har mage eller skal på ferie til syden,asia eller andre plasser med litt anderledes mat enn her hjemme :)

Skrevet

1 pille med idoform tilsvarer ca 3 liter biola,så det sier seg selv at det er mye bedre å heller ta en pille.

Nycopro sine er inndelt i forskjeellige bakterestammer som hjelper mot de forskjellige tingene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...