Gå til innhold

Når vi ikke blir enige om navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør vi da??? noen fler som er i samme situasjon?

Vi var egentlig enige.. men så kommer mannen opp med et forslag han er helt bestemt på.. og ingen vil vrikke seg.. dobbelnavn er uaktuelt.. jeg synes navnet han vil er fint, men ikke så fint at jeg vil bruke det.. for meg så er hun allerede det navnet vi ble enige om først.. og jeg synes det er skikkelig fælt å ikke bli enige eller måtte gi slipp på det fine navnet jeg ønsker :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. satt å tenkte her i sta at jeg kan legge ut en avstemning på et forum, se hva andre synes og velge det navnet som flest synes er finest.. men GAAAAAD.. jeg vil ikke gi slipp på navnet mitt.. sukk

Skrevet

Her ble vi ikke enige, så vi fant et nytt navn vi begge synes er fint. Kanskje litt motsatt av dere, men ...

Skrevet

ja, vi tenkte på det samme.. men så finner ingen av oss et nytt navn heller... jeg blir sprø av dette! var vanskelig sist også, men vi ble da enige.. hehe

Skrevet

Er litt spent på hvilket navn dere har hver, få høre;)

Skrevet

Sånn hadde vi også det... til slutt lot jeg mannen min få bestemme

navnet, siden jeg fikk bestemme til vår første. Nå kunne

hun ikke ha hatt noe annet navn :)

Skrevet

Vi hadde en William fra før.

Mannen min ville at lillebror skulle hete Christian, mens jeg ønsket Alexander. Sinden ingen ville gi seg, heter han nå Andreas <3 William og Andreas <3

Skrevet

Dersom dere var enige om et navn, så bør vel begge kunne gå for dette?

Hos oss hadde vi snakket om Amalie, og fant ikke noe annet navn, før jeg midt i svangerskapet ca kom over navnet Aurelia, som jeg veldig gjerne ville ha. Mannen blånekta, og jeg skjønte jeg måtte gi meg på dette da han enda ved fødsel ikke hadde endret mening.

Vi har derfor ei lita Amalie i dag, og hun kunne slettes ikke hatt noe annet navn:-))

Skrevet

Hos oss har vi bestemt litt hver. Men begge er fornøyd med resultatet.

Jeg har et navn som jeg har veldig lyst til å bruke, og luftet dette. Men han var litt i tvil fordi mamma heter det samme, og han mente det ble urettferdig for moren hans. Nå er ikke oppkalling grunnen til at jeg vil bruke det, men jeg synes bare navnet er veldig fint.

Jeg gav meg først, for vi visste jo ikke engang om det skulle bli jente eller gutt på dette tidspunktet, men da ultralyden viste at det var jente, så tenkte jeg at, nei....dette navnet har jeg ønsket å bruke siden jeg var ganske liten, og det er ikke sikkert vi får flere jenter....

Jeg hadde allerede sagt ja til at jeg skal ta hans etternavn når vi gifter oss neste sommer, og det skal jenta vår få også (selv om mitt er så skjelden at det er beskyttet).

Så da tenkte jeg at der har han fått viljen sin, og får føre sitt navn videre....da vil jeg gjerne slå et lite slag for jentenavnet mitt.... :) Han har hele tiden hatt lyst til å bruke dobbeltnavn, og det har ikke jeg noen preferanser på....så da ble vi enige om mitt jentenavn, med et ekstra navn til, og hans etternavn. Vi er veldig fornøyde med valget.

Slik løste vi "problemet" hvertfall... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...