Goomba84 Skrevet 16. juni 2012 #1 Del Skrevet 16. juni 2012 Vi har kjøpt oss en campingvogn som vi skal overta den 24 juni, og fått fast plass. Er det noen som kan komme med noen tips evt en sjekkliste til hva man trenger å huske på? (Vi har ikke barn ennå, men tar gjerne i mot tips ang å campe med barn.) Vi skal ikke bruke gassbluss i vogna, men skal kjøpe en induksjonsplate og mikro som kan stå der fast. Noen tips til hva jeg bør velge evt hva jeg ikke bør velge? Må vi ha fortelt med det første? Mange spørsmål som har meldt seg, men husker ikke halvparten nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143946785-har-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-dere-som-har-campingvogn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. juni 2012 #2 Del Skrevet 17. juni 2012 Foreldrene mine har campingvogn og jeg har vokst opp i vogn - på sommeren. (For å si det slik ) Ja, jeg ville hatt fortelt! Det er ganske greit å ha litt større boltreplass. I tillegg gjøre det litt koselig med stoler inne i forteltet. Legg ned en plastduk som dekker hele teltet - spikre det ned i bakken. Legg på filleryer og møbler med stoler og bord. Regner det, så kan dere trekke inn dit - istedenfor å lukke igjen vogna. Anbefales! Det blir mye større plass- Så er det bare å åpne forteltet når det er pent vær. Dyner, puter og laken og sengetøy er greit å oppbevare under setene. Så har du alltid når du kommer dit. Mamma har alltid hatt ekstra kjeler der + kopper, glass, tallerkner, kniver ++. Ja, man må vaske opp - men jeg og mamma syntes det var bedre enn å alltid bruke papp. I tillegg kan man være fornuftig og forsiktig - bruke ett glass om dagen. Trenger ikke å være overflod - bare akkurat nok til alle sammen. Vi la også igjen klær der - så ble det mindre å drasse på. Samtidig håndklær - både badehåndklær og mindre håndklær til å tørke hendene på badet og kopphåndklær til å tørke oppvasken. Da har man muligeten til å ta en svipptur - uten å pakke bilen full. Shampoo, balsam, tannkrem, dopapir, zalo, vaskemidler til klær og gulv lå også alltid der. Greit å ha, så slipper man å handle med engang man kommer dit. Mikro har vi ikke hatt der, og det har jeg heller aldri savnet. Men, vil du så.. Hvorfor ikke Vi har hatt tv der - en liten reisetv. En i svart hvitt hadde vi leeeeenge - helt til vi fikk en liten farge tv Ikke at det ble sett på tv`n hele tiden - men greit på sene, regntunge kvelder. Jeg er iallefall av den oppfatning at det er bedre å gjøre ting ferdig med engang - så slipper man å ha mange prosjekter oppe ved vogna som tar tid. Da er det liksom ferdig og man kan nyte resten av sommeren og høsten. Til neste år har dere hele våren, sommeren og høsten - med fortelt tror jeg dere ville fått det helt fantastisk! Iallefall med tanke på at dere HAR fast plass. Da slipper dere å hente vogna senere. Det var det jeg kom på i farta =) Lykke til og kos dere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143946785-har-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-dere-som-har-campingvogn/#findComment-144322633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå