Bergans Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Noen her som har fått svangerskapspenger`? Hvorfor fikk du isåfall det?
nr 1 Nes H Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 Jeg fikk pga tilrettelegging på jobben som ikke fungerte, jobber i høyt tempo med tunge løft og i støy sone. ble laget tilretteleggingsplan, men siden arbeidsgiver ikke holdet seg til den satte jm og lege seg opp.....
BABY-JENTE Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Jeg søkte om det, pga en jobb med tunge løft og dårlig bemanning på kvelder og helger. Jeg hadde fått det innvilget, hadde det ikke vært for at jordmor anbefalte meg å sykemelde meg først i påvente av disse svangerskapspengene. NAV avviste derfor søknaden med at : svangerskapspenger gies kun til FRISKE kvinner. Og det tok bare 4 mnd før jeg fikk svar i posten....
tre håpefulle Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Jeg søkte om det, pga en jobb med tunge løft og dårlig bemanning på kvelder og helger. Jeg hadde fått det innvilget, hadde det ikke vært for at jordmor anbefalte meg å sykemelde meg først i påvente av disse svangerskapspengene. NAV avviste derfor søknaden med at : svangerskapspenger gies kun til FRISKE kvinner. Og det tok bare 4 mnd før jeg fikk svar i posten.... Jeg var sykemeldt en mnd først, så fikk jeg svangerskapspenger etterpå, så det var jo rart.... Spørst hva du var sykemeldt for. Jeg var sykemeldt for kraftige kynnere, og da er jeg i grunnen sykemeldt for barnet sin del, at fødselen ikke skal starte i uke 20, liksom... Kanskje det er forskjell på det.. Jeg fikk svangerskapspenger fordi det er mye løfting, og høyt tempo på jobben. I tillegg var jeg plaget med kraftige kynnere og bekkenløsning fra uke 20. Jeg har 80% svangerskapspenger og jobber 20 % som arbeidsgiver har tilrettelagt for meg! =)
BABY-JENTE Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Jeg søkte om det, pga en jobb med tunge løft og dårlig bemanning på kvelder og helger. Jeg hadde fått det innvilget, hadde det ikke vært for at jordmor anbefalte meg å sykemelde meg først i påvente av disse svangerskapspengene. NAV avviste derfor søknaden med at : svangerskapspenger gies kun til FRISKE kvinner. Og det tok bare 4 mnd før jeg fikk svar i posten.... Jeg var sykemeldt en mnd først, så fikk jeg svangerskapspenger etterpå, så det var jo rart.... Spørst hva du var sykemeldt for. Jeg var sykemeldt for kraftige kynnere, og da er jeg i grunnen sykemeldt for barnet sin del, at fødselen ikke skal starte i uke 20, liksom... Kanskje det er forskjell på det.. Jeg fikk svangerskapspenger fordi det er mye løfting, og høyt tempo på jobben. I tillegg var jeg plaget med kraftige kynnere og bekkenløsning fra uke 20. Jeg har 80% svangerskapspenger og jobber 20 % som arbeidsgiver har tilrettelagt for meg! =) Jeg var sykemeldt pga bekkenløsning. Innmari kjedelig! Og provoserende at de brukte 4 mnd på å svare! Snakket med de på tlf, brevet skulle vært sendt ut en gang i mars, men ble bare liggende i datasystemet deres, usendt.
Marsipanmor Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Jeg fikk svangerskapspenger pga at jeg jobber med utagerende pasienter.
nr 1 Nes H Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Jeg var ikke sykmeldt først, men hadde litt panikk siden jeg ikke fikk svar om at svangerskapspengene ble innvilget før dagen etter jeg gikk ut i permisjon...... lure veldig på hva je skulle gjort hadde jeg fått avslag siden jeg hadde jobbet bare 20 % i ca 1,5 mnd
Bergans Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2012 Grunnen til at jeg spør er at kriteriene for svangerskapspenger er at mor er frisk men at det er fare for fosteret.. Men jeg har hørt om så mange som har fått svangerskapspenger pga bekkenløsning.. Men blir ikke det litt feil? Det er jo mor som er syk da.. Jeg har vært i kontakt med nav å der sa de at man bare måtte søke for det kunne hende man fikk sv.penger pga bekkenløsning.. Så jeg har søkt.. å jeg har bekkenløsning..
nr 1 Nes H Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 skal vel igrunnen være pga fosteret da..... men men kan jo søke sikkert......
Rds Skrevet 22. juni 2012 #10 Skrevet 22. juni 2012 Oi! Legen min fulltegnet ut skjema om svangerskapspenger, jeg gav det til arbeidsgiveren min og har siden ikke vært på jobb... Men har ikke fått noe brev fra NAV el noe?!?
nr 1 Nes H Skrevet 22. juni 2012 #11 Skrevet 22. juni 2012 du får tilbakemelding fra NAV når saken er ferdig behandlet, og det går ikke direkte fort kan du si........
Rds Skrevet 22. juni 2012 #12 Skrevet 22. juni 2012 Men skulle jeg vært på jobb nå da egentlig ?!? Legen skrev fra dato slik som i sykemelding, han sa at NAV ikke kunne overprøve legen, så jeg dro hjem etter å ha levert arket til jobb og har ikke vært der siden...
nr 1 Nes H Skrevet 22. juni 2012 #13 Skrevet 22. juni 2012 Jeg jobbet bare mine 20 prosent etter at jeg leverte skjemaet på NAV, men må si je var veldig usikker på hva som skjedde hvis dom avslo..... men fikk nå svar 2 dager etter at je gikk i permisjon at det var innvilget..
Rds Skrevet 22. juni 2012 #14 Skrevet 22. juni 2012 Leverte du det på NAV? Trodde det var arbeidsgiver som skulle sende inn jeg? Min har skarp hatt gravide før , han var ikke til stede på jobb så jeg ringte og sa han måtte fylle ut arket at han ikke kunne tilrettelegge og søke svangerskapspenger tilbakebetalt fra NAV . Vet ikke om han har gjort det en gang. Jeg får fast lønn fra atveidsgiver, om NAV skulle avslå har jeg ikke råd til å tilbakebetale
nr 1 Nes H Skrevet 22. juni 2012 #15 Skrevet 22. juni 2012 Jeg aner ikke hvordan andre gjør det,men legen sa jeg skulle levere det selv, arbeidsgiver leverer alle andre papirer til nav som har med jobben å gjøre, men dette bare fylte de ut og jeg leverte det selv, kontakter du nav på mandag så får du fort høre om de har fått det.... var innom å purret 2 dager etter om det var kommet dit det skulle jeg, for hu dama i skranken hadde aldri sett det før sa a når je leverte det...... men siden dom stengte om 20 min hadde a nok ikke tid tell å finne ut av det heller....
Rds Skrevet 22. juni 2012 #16 Skrevet 22. juni 2012 Har du fastlønn fra jobben din? Eller får du pengene direkte fra NAV?
nr 1 Nes H Skrevet 22. juni 2012 #17 Skrevet 22. juni 2012 min arbeidsgiver forskutterer og får tilbake fra NAV
Iny Skrevet 22. juni 2012 #18 Skrevet 22. juni 2012 Svangerskapspenger gis i de tilfeller arbeidsplass ikke har mulighet til å tilrettelegge for at mor kan fortsette i arbeid. Det har nødvendigvis ikke noe med fare for barnet fremfor mors "sykdom". Det innvilges svangerskapspenger dersom Nav mener at arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge for at mor skal bli i arbeid. Dvs at bekkenløsning kan gi grunnlag for svangerskapspenger dersom arbeidet er av en slik karakter at det ikke vil være mulig med tilrettelegging for å redusere smerte/ forhindre økt smerte.
gutt11spire12 Skrevet 23. juni 2012 #19 Skrevet 23. juni 2012 Får svangerskapspenger fordi jeg lakk fostervann i uke 16, og fikk jobbforbud av lege og jordmor da jeg jobber i bhg hvor det er mye løft og bæring.
Sunrun Skrevet 24. juni 2012 #20 Skrevet 24. juni 2012 Fikk svangerskapspenger fordi eg har en historikk der eg plages med LITE jern og lav blodprosent. Legen mente at eg ikke skulle jobbe overtid, å i min jobb er eg pålagt å jobbe 8-10 tima overtid på vintermåndene, det er da vi har høysesong på jobb. Da sa sjefen at det ikke var mulig for tilrettelegging. For meg tok det ca to uker fra eg søkte til eg fikk svar, eller egentlig i underkant, me tanke på at jula var i mellom også søkte 18 des og fikk svaret i posten 30 des. Men foreldrepengene tar sin tid å få svar på. Litt kjipt at arbeidsgiveren ikke utbetaler svangerskapspengene, taper jo MYE feriepenger på det til neste år. Så de som kan få det utbetalt fra arbeidsgiver så anbefales det. ER jo mye mer lønnsomt. Grue meg til å få FP til neste år det er jo så gått som ikke noe, har en diskusjon me sjefen ang Ferien eg skulle hatt nå i 2012. BLIR GAL vet at eg har rett men han nekte å gi seg, så eg håper litt at eg finner meg en ny jobb i løpet av permisjonen. Vil rett å slett ikke tilbake. Elske det eg jobbe me men ikke de eg jobber sammen me :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå