2010 Mammaen Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 (endret) Når sluttet det og hva var tegnene på at barnet ditt ikke trengte å sove på dagen lengre? Endret 16. juni 2012 av 2010mammaen og mailykkeliten
Underveis --> Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 Her sluttet storebror i høst. Da var han 2 1/2 år. Var egentlig ikke noe tegn, men han nektet ofte å sove i bgh, og da syntes jeg han kunne slippe. Ble litt grinete på ettermiddagen, og har fremdeles en seanse med surving idet han kommer inn døra hjemme, men det har gått helt fint. Det hender derimot at han sover en lur på sofaen i helgene ;-) Her er det et viktig poeng at han får mat, gjerne på vei hjem fra bgh (selv om de akkurat har spist også). Da sklir ting gjerne bedre!
Gjest Kira med en av hver Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Rett før hun fylte 2 år. Synes det var litt tidlig, men hun nektet å sove på dagtid. Bare tullet, lo og sang der hun lå. Gikk faktisk over all forventning mtp humør og sutring, hun er kun litt grinete rett før middag.
Giss Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Vi tester akkurat nå om sønnen vår er klar til å slutte å sove om dagen. Han er 2,5 år. Problemet er at om kvelden er han trøtt men ikke søvning. Styrer og leker og falder ikke til ro i sengen. Vi prøvde en dag for et par måneder siden å la ham gå en dag uten å sove - men da var han knust kl 16 så det var for tidlig. I går prøvde vi igjen og denne gangen gikk det fint. Han hadde en fin dag - selvom han måtte ha litt hjelp for å holde seg våken på den vanlige sovetiden. Vi skal prøve igjen i dag og så får vi se hvordan det går og om han muligvis er klar til at vi kan prøve det i morgen også selvom det er barnehagedag. Vi tar en dag om gangen.
jentelykke + guttelykke Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Jenta ¨vår sluttet å sove på dagen da hun var 2, 5 år. Hun sovnet aldri på kveldene, så da trappet vi ned dagsovingen helt til den til slutt bare var en hvil i barnehagen ( altså at hun ikke sov). Det var en litt tøff overgang husker jeg, for hentesituasjonen i barnehagen var et lite helvete en kort periode da vi sluttet helt med soving. Skylder på at det var pga vi sluttet med dagsovingen, og athun derfor var veldig sliten en stund... Det gikk ganske fort over!!
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Vi har nettopp sluttet med dagsoving, og hun fylte 2 i mai. Hun begynte å våkne tidlig(!) på morgenen, og brukte laaaang tid på å sovne på kvelden. Nå sovner hun innen 5 min, og sover bittelitt lengre på morgenen. Er overrasket over at det har gått så fint, er ikke noe mer sutring enn vanlig;) hehe... vi legger henne forresten 30-45 min tidligere enn vanlig i innkjøringen nå, så legger seg 18.15-18.30-tida...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Her sluttet storesøster da hun var 18 mnd gammel og vesla sluttet nå nettopp, ca 20 mnd gammel. Da hadde vi hatt myye tull med leggingen om kvelden i en måneds tid, og hun sovnet ikke før nærmere ni-tida som regel. I tillegg våknet hun stadig tidligere om morgenen, slik at det ble en ganske så kort natt på ca 10 timer bare. Nå som hun ikke sover på dagen lenger, sovner hun på et blunk uten tull eller protester i halv sju- sju tida og sover en god og lang natt på 12-13 timer. Mye blidere og mer uthvilt på formiddagen og forbausende blid utover ettermiddagen også, så det kan absolutt anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå