Gå til innhold

Hvor mye skal jeg betale en bekjent for å vaske ut av en tom leilighet på 85 kvm.?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

4000,- syns jeg er en ok pris. Går ut ifra at det er flyttevask, og den skal være gjort grundig slik at det ikke er noe å sette fingeren på. Husker jeg var med å vaske ut av en leilighet på 32 kvm og vi var to stykker som holdt på nesten en hel dag (med noen gode pauser da), Men skal ikke ta noen flyttevask igjen, ved mindre det er min egen:P

Jøss, da tror jeg at jeg skal begynne med nedvasker/flyttevasker;) Hadde ikke betalt mer enn1500- 2000,-, god timesbetaling det. 82 m2 er ikke mye, så så veldig mange timene tar det ikke.

Jøss, da tror jeg at jeg skal begynne med nedvasker/flyttevasker;) Hadde ikke betalt mer enn1500- 2000,-, god timesbetaling det. 82 m2 er ikke mye, så så veldig mange timene tar det ikke.

Ja begynn med det du og så ser du hvor mange år kroppen din holder i en slik jobb.

Da vi kjøpte hus ifjor og skulle vaske ut leiligheten ringte jeg vaskebyrå for å høre hva de ville ta for rundvask. 75kvm, tak,vegger,gulv. Fikk pris på 4500,- og det er jo da et vaskebyrå. (rentex)

Valgte å vaske selv men...

Annonse

Det tar ganske lang tid å vaske alle stikkontakter og lysbrytere, rengjøring av alle lufteventiler, pusse alle vinduer, grundig vask av kjøkkenvifte, stekeovn, kjøleskap, innredning på kjøkken og bad, dusjkabinett+++ i tillegg til alle tak, vegger og gulv, med tilhørende taklister, gulvlister, dører og dørkarmer....

Det er IKKE gjort på åtte timer, av en person, om du ikke har vært ekstremt nøye på alt av husarbeid.

Synes enten hun kan få en grei timelønn, og betale etter hvor lang tid det tar, eller tilby henne 3500-4000!

Mener vi betalte 5000 for 76 kvm. Flyttevask er en stor jobb.

Og det er 8 år siden. Rund 6000 'hvitt' er normalt nå tenker jeg - for en leilighet på 80 kvm.

Endret av Mrs Smith

Det tar ganske lang tid å vaske alle stikkontakter og lysbrytere, rengjøring av alle lufteventiler, pusse alle vinduer, grundig vask av kjøkkenvifte, stekeovn, kjøleskap, innredning på kjøkken og bad, dusjkabinett+++ i tillegg til alle tak, vegger og gulv, med tilhørende taklister, gulvlister, dører og dørkarmer....

Det er IKKE gjort på åtte timer, av en person, om du ikke har vært ekstremt nøye på alt av husarbeid.

Synes enten hun kan få en grei timelønn, og betale etter hvor lang tid det tar, eller tilby henne 3500-4000!

Det er desverre veldig mange som ikke vasker det du har skrevet opp.

Har sett det hver gang jeg har leid eller kjøpt hus at fork mener de har vasket rundt og det eneste de har gjort er å moppe over vegger og gulv og noen har kanskje vasket over vinduene. Ellers er alt møkkete og det de har gjort er ikke ordentlig.

æsj

Vaskerjobber har faktisk utrolig god timesbetaling :) Har ikke tall på hvor ofte mannen min har tjent opp mot 15.000,- på en helgejobb med vasking/hovedrent/utvask/boning osv. Sjelden han tjener såå bra, men ofte fra 5000,- og oppover, men han har spesialutstyr da :)

Det er desverre veldig mange som ikke vasker det du har skrevet opp.

Har sett det hver gang jeg har leid eller kjøpt hus at fork mener de har vasket rundt og det eneste de har gjort er å moppe over vegger og gulv og noen har kanskje vasket over vinduene. Ellers er alt møkkete og det de har gjort er ikke ordentlig.

æsj

Hvis ikke alt dette er gjort så må man jo klage. Det skal være rent over alt når man overtar ny bolig!

Min mor har hjulpet meg flere ganger ved flytting. Hun har hver gang brukt minst to dager på det. Det er ikke så veldig forskjell på om det er hus eller leilighet, for vanlige rom er ikke det som tar mest tid.

Det er kjøkkenet og badet/vaskerom som tar tid, for der må det skures så innmari. Jaja hvis huset har kjeller så er jo det også noe herk å gjøre rent.

Man må også huske sluk. Og min mor bruker også å ta løst røret under vaskene på både bad og kjøkken og fysisk fjerne smuss i dem før hun til slutt bruker avløpsrens.

Alt for mange gidder heller ikke ventilasjonen.

Så... for et par dagers vask ville jeg nok tatt 3000 jeg hvis jeg skulle gjort det alene og det ikke var veldig nær slekt/venn. For man hjelper jo sine kjære for en billigere penge ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...