Gå til innhold

Hvor blir riene av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er gravid med tredjemann, og som de to andre belager jeg meg på å gå ca en uke over. Jeg hadde nå termin den 13 juni- var med jordmor i går der hun kunne konstantere 4-5 cm opning og helt modent. Slimproppen gikk i forgårs, og alt ligger tilrette for fødsel! Hvordan kan kroppen være sååå klar, men alikevel skjer det ingen action?! Hvor blir riene av? Blir styrtfødsel som de to andre tenker jeg? Går bare å kjenner etter tegn til rier! Er så innmari kjipt å ikke vite om det er to timer, to dager eller en uke til før han kommer.

Leeei av å vente-hjertesukk fra meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjer nok noe snart, bare vent å se til imorgen du :)

Skrevet

Da jeg gitt førstemann hadde jeg 4 cm i en uke og var helt moden. Plutselig gikk vannet en natt, og da startet det ganske fort:) Var 2 dager på overtid da gutten kom:)

Har du hatt veldig raske fødsler tidligere også?:)

Skrevet

Førstemann drøya litt pga en times pressfase- men 4-5 timer tilsammen. Andremann kom alt for fort. 3 timer fra første rie - 4 press, så var hun ute. Da vet jeg at jeg hadde gått med 3 cm i 2-3 uker.

Spent på denne luringen her ja!!!

Skrevet

Lykke til! Håper du slipper å vente så mye lenger! :)

Skrevet (endret)

Jeg er akkurat der som du er.

Jeg vet ikkehvor mye åpning jeg har, men det er nok en del.

Termin var 12juni, dette er tredjemann, så har allerede forstått at dette er en luring.

Jeg har gått med modningrier siden mandag, og hver dag blir det vondere.

Men ikke rier, det stopper opp førdet.

I morges blødde jeg en del også,ikke slimtilblandet, men en del blod som sikkert haddesamlet seg opp iløpet av modningen på natten.

Sist fødsel gikk jg slik en dag, og da åpnet det seg til 4 cm.

Det kennes ut som om jeg har gått gjennom en heftig stripping og det er veldig sårt, jeg springer på do i et og føler virkelig ikke jeg har er igjen i tarmen.

Jeg føer itilegg at selve høna skal ramle ut... Enormt nedpress, og magen har sunket noe veldig den siste dagen, sprakene kommer helt andre steder på magen, så føler nesten babyen har snudd på eg,men tror bare han har sunket lenger ned.

Men ingen rier.

Er halvreddat det skal gå forter enn sist gang da det tok 1 time og 45min...

Skulle ønske de ville ta imot meg på føden for å sjekke, og for å få en skikkelig stripping som muligens kunne satt fart på dette vaset.....

Endret av Leirha med nr3
Skrevet

Jeg venter også kr tre, og venter veldig :) men jeg fødte før termin med begge de første, så jeg er utålmodig enda det er 2 uker til termin :P

Du høres ut som du er i fødsel alt, så regner med du er i gang nå, nesten :) Lykke til!!!

Skrevet

Takk for svar! Jeg er ikke reist avgårde ennå! Håper dagen idag kanskje kan bli den store dagen?! Hvem vet?! Lykke til dere andre her også!

Lurer på hvem som får først av meg og du da "L med nr 3" ;)

Min termin var nemlig den 12 og ul den 13. Stripping på torsdag hjalp meg ikke :(

Skrevet

Jeg hadde termin den 14, og venter og venter.... dagene er laaaaange... Førstemann til å føde....! :) Lykke til!!

Skrevet

Det går jo an å prøve noen kjerrinråd for å se om det får fart på sakene? Gå tur, ha sex, drikke bringebær te/kapsler, ta lakserolje osv?

Skrevet

her er det turgåing, ekstra sterk taco, sex og kanskje litt hopping i kveld... selv om jeg har prøvd det meste... men alt på samme kveld kanskje gjør susen. vurderte å kjøpe lakserolje i dag, men ble ikke noe av. er visst ikke helt bra...

Skrevet

Hei!

Da jeg fødte mailykkeliten var jeg på sykehuset sammen med en (forresten superhyggelig) dame som fødte timer etter meg. Hun fortalte at hun kom inn med 9 cm åpning uten en eneste rie -hun bare følte seg så "rar i kroppen" og ville dra på en sjekk. Hun måtte få drypp for å få rier. Gutten var ute på minutter. Det er derfor fullt mulig å komme langt uten rier. Lykke til!

Skrevet

For min del virker det bare som om det er en liiiten tingsom skal sparke det igang.

Har hatt enda mer modningsrier i dag, men når jeg vært ute å bevegt meg, ja da har virkelige rier satt inn, men så gir de seg etter 3-4stykk.. Og dehar vært ganske vonde, jeg har måtte puste ordentlig gjennom dem.

Dessuten har jeg blødd mer i dag, så tydelig at noe skjer ihvertfall.

Og selv om jeg ike er lei av å være gravid, så begynner jeg å bli lei av å ha vondt uten å komme noen vei.

Og jeg er fortsatt redd for at ungen skal komme i ekspressfart når det først virkelig setter i gang.

Skrevet

Jeg var på butikken istad og begynte å se for meg at plutselig ramla ungen ut, og folk ropte etter meg at "du mista noe"!! Hehe

Komme på føden med 9 cm uten rier er drøyt da! Ser liksom ikke for meg å orke noe sex heller når jeg føler hele halve høna nesten detter ut.

Tror riene begynte på 6 cm på fødsel nr to...

Skrevet

Leirha, du må jo få like rundt hjørnet vel?!!! Jeg har hørt det skal være effektivt å stimulere/massere brystvortene- spessielt fleregangs fødende. Det har ikke virket her på meg.

Chili, potetball, støvsuging, neeeeis, ingenting.

Skal prøve meg på et varmt bad. Det er avslappende og godt om ikke annet ;)

Skrevet

Ps, hoppe på trampoline funker heller ikke ;)

Skrevet

Haha :D Ser for meg du har prøvd det meste.

Ingenting fynker her heller, det bare stopper opp

Er det slik imorgen så ringer eg føden igjen, for nå vil jeg gjerne ha en sjekk, er så redd for at ungen bare skal komme styrtende med fostervannet, eller noe sånt. Jeg har jo født så veldig fort sist.

Hadde det ikke vært for at det er natt nå strax, så ville jeg ringt nå, men det må ordnes med barnevakt bla og det vil jeg ikke for en sjekk midt på natten :) For vel heller prøve å sove litt.

Men problemet er at jeg har jo ikke gjort annet enn å sove, så er ikke akkurat trøtt. Bare kjeder meg og har vooondt.

Skrevet

Lykke til iallfall! Snart natt her også! Skal se etter deg her i morgen! :) håper du får deg en sjekk snarest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...