Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier så er ungen veldig fæl med å slå meg. Når dette skjer tar jeg vekk hånda hans og sier nei. Hva mer kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forlate situasjonen, eller finne på noe annet å gjøre i stedet.

jeg sier til lillegutt 17 mnd, nei, det gjør vondt. og blåser selv der han har slått meg. da vil han som oftest blåse også og gi en klem. <3

så er det hele over og vi gjør noe annet.

gjentar det seg så sier jeg det samme. og går unna situasjonen. man vil jo ikke leke med noen som slår. dette har fungert fint med alle 3 ungene i perioden de har testet litt. og å slå ble lite interessant.

Skrevet

Signerer på denne altså! Her er guttungen på 19 mnd fæl til å slå meg! Har riktignok roet seg litt de siste dagene, men plutselig er det på´an igjen!

Super_S; Er det mest deg, eller like gale med pappaen? Her er det mest på meg nemlig! :(

Jeg har prøvd å forlate situasjonen uten så store resultater syns jeg. Dessuten er ikke det like lett når han ligger på stellebodet og skiftes på! :( Veldig ofte da han slår. Og når jeg bærer ham inn til badet... liker ikke alltid å bli skiftet på! Og da hender det titt og ofte at jeg får meg en skikkelig lusing! Er jo ikke så kjekt!

Syns det hjelper litt å si "Aua!" og bli litt "lei meg" når jeg sier at det gjorde vondt... føler han skjønner det litt bedre da, men det varer ikke lenge!

Skrevet

Min jente på 14 mnd har også begynt å slå meg den siste uken. Jeg sier "ikke lov å slå" og viser at jeg blir lei meg, og da gir hun meg en kos. Slår hun enda engang setter jeg henne ned på gulvet eller går.

Føler at hun kanskje er litt liten for å forstå alt, men hun skjønner godt betydningen av nei og ikke lov, og da føler jeg at det er greit at jeg sier dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...