Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever nå at det går helt fint å bruke noen vanlige klær (jeg er 23 uker) Har jo skapet fullt av tunikaer, luftige sommerkjoler og thights. Kan fremdeles bruke noen av de vanlige buksene mine. Har riktignok vært innom HM og kjøpt noen mammaklær, men ser at jeg like lett finner klær i «vanlige» avdelingen som jeg kan bruke som gravid.

Vil ikke bruke alt for mye penger på shopping av mammaklær om jeg enten kan bruke klær jeg allerede har eller kjøpe noe som jeg kan bruke senere.

Har dere investert i mammaklær eller bruker dere deres vanlige, luftige klær ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 15 her og allerede lagt bort alle vanlige bukser til fordel for mammabukser. Kommer til å kombinere mammaklær med vanlige klær hele veien - som du sier er det mange tunikaer etc som kam brukes. Men av erfaring fra forige gang er det best å ha mammaklær på slutten - ellers må du kjøpe vanlig klær i større str. Ikke bare magen som vokser på slutten...

Skrevet

Tightsen min passer ikke engang lenger!Blir ubehagelig med strikken i livet. Er i uke 16. Vanlige topper kan jeg fortsatt bruke, og joggebukser :-) sist knappa jeg bare opp knappene i buksa mi, hele graviditeten, men denne gangen skal jeg visst bli STOR!

Skrevet

Jeg bruker også bare vanlige klær. Det eneste jeg har brukt av mammaklær er noen bukser jeg har arvet etter ei venninne. Får ikke på meg vanlige bukser, bortsett fra thights. Er 23 uker på vei. Men får se hvor lenge det varer ja.... ;)

Skrevet

HAr ikke hatt på meg vanlig bukse siden uke 6 jeg! T.o.m. tightser er ubehagelige. Topper blir det en blanding av vanlige romslige bluser og tunikaer, og mammatopper. Gruer meg til høsten og vinteren, har egentlig ikke lyst til å bruke masse penger på en vinterjakke bare for 2-3 måneder, men får ta det som det kommer...

Skrevet

Mammaklær siden uke 5.

Har vært helt nødt, ikke klart å gått med normale klær.

I første sv.skap gikk jeg med mine vanlige klær frem til sikkert minst uke 35. (Selv om magen var stor, var det ikke vondt)

I sv.skap to måtte jeg bytte om rundt i uke 15 - denne gangen mye tidligere.

Avhengig av mammaklærne og klær som ikke strammer under magen. Hvis ikke får jeg vondt i/rundt magen.

Skrevet

Har investert i noen mammabukser og tightser, men ellers så bruker jeg mitt vanlige tøy. Er 21+5 med nr 2 og måtte bytte til mammabukser ganske tidlig denne gangen :P

Skrevet

Mammabukse og mammashorts er innkjøpt.

Pluss noen nye tunikar da de gamle er for trange over puppene :/

Ellers har jeg tights fra før :)

Skrevet

Jeg bruker mammabukser, og noen mammatopper. Det erbmest behagelig, synes jeg. Kjøpte først på Mammashop, men fant ut at H&M har fine og billige mammaklær. Har også kjøpt meg en fin vårjakke som går an å vokse litt i. Den er kjøpt på vanlig butikk.

Skrevet (endret)

Jeg måtte begynne med mammabukser i uke 11. Har kjøpt buksene på h&m men bruker vanlige topper. spm til dere som har vært gravid før....de mammabuksene dere kjøpte i begynnelsen passet de på slutten også?

Endret av tingeling<3
Gjest Shanti ♥
Skrevet

Måtte skifte til mammabukser rundt uke 12, men bruker fremdeles stort sett mine vanlige topper (sånne fra basics-avdelingen på kappahl, tror jeg.. stretchy). Regner med å måtte gå over til mammatopper etter hvert, og tenkte da investere i noen litt tunika-style, helst med ammeglippe, som også kan skjule restene av magen når babyen er født :)

Skrevet

Begynte med mammabukser i uke 12 og nå så har jeg mammatights, og noen mammaskjorter. Og vanlig strømpebukser for gravide :D har en liggende nå ubrukt til bryllupet, håper bare at den passer om 2 uker :P

Skrevet

Hei :) Jeg har investert i ganske ny garderobe siste par ukene med luftige og baggy bukser, litt lange topper og tights. Legger så fryktelig fort på meg over rumpa og hoftene at de trange jeansene mine er lagt på hylla for lengst hehe...

Nå har magen tatt skikkelig form også slik at man virkelig ser at det er babymage så nå skal de stramme, lange tunikaene frem også...;) Deilig med sommermote som er egnet for alle! Må vel kanskje ha noen mammabukser uti 3.trimester men foreløpig har jeg improvisert ganske bra med det vanlige siden vi bor et sted uten mammaklær.

Skrevet

Har kun handlet inn mammabukser og mamashorts til sommeren, ellers klarer jeg meg helt fint med vanlige topper osv :) Stretchtopper fra Gina tricot er veldig greit. Synes at mammatopper osv som selges ser så utrolig "kånete" ut at det faller ikke i smak her :)

Skrevet

har kjøpt mammabukse og et par mammatopper. det var en fryd! deilig at noe ser bra ut på kroppen :-)) ellers har jeg endel tunikaer som kan brukes! ennå... :-)

Skrevet

Har 3 mammabukser. Eller bruker jeg bare vanlige klær.

Er i uke 26. Buksene fra peaces på Vero Moda er geniale. Er strikk i livet. Så når man blir ennå større fjerner man bare strikken.

Gjest Aleeza
Skrevet

HAr ikke hatt på meg vanlig bukse siden uke 6 jeg! T.o.m. tightser er ubehagelige. Topper blir det en blanding av vanlige romslige bluser og tunikaer, og mammatopper. Gruer meg til høsten og vinteren, har egentlig ikke lyst til å bruke masse penger på en vinterjakke bare for 2-3 måneder, men får ta det som det kommer...

I forrige graviditet var termin midt på vinteren. Da fant jeg en vinterjakke på B-young til 199,- som jeg kjøpte i en størrelse eller to større enn jeg vanligvis ville kjøpt. Kjøpte den i alle fall 4 måneder før termin, så det ble litt sjansespill på størrelsen (i forhold til at magen skulle få plass hele veien). Men jeg traff fint, og jakka passet helt til barnet kom

.

Dette er to år siden, og jeg så de hadde akkurat de samme jakkene på b-young også i fjor på høsten. Så ikke umulig de kommer i år også. Helt ordinære jakker i litt ulike farger. På grensen til litt kjedelig design, men syntes ikke det spilte noen rolle til den bruken. Og prisen syntes jeg var til å leve med selv om jakka bare skulle brukes et par-tre måneder :)

Skrevet

Jeg måtte begynne med mammabukser i uke 11. Har kjøpt buksene på h&m men bruker vanlige topper. spm til dere som har vært gravid før....de mammabuksene dere kjøpte i begynnelsen passet de på slutten også?

Det er tvilsomt at du kan bruke samme bukse hele veien. Går nok opp en str eller 2....

Skrevet

Kjøpte mine første mammabukser i dag :) Å sÅ mye mer behagelig de er enn mine vanlige bukser! Veldig fÅ av de som passer lenger, i hvert fall ikke uten Å Åpne knappen nÅr jeg sitter ;). Er 19+4.

Skrevet (endret)

Jeg i uke 17, og jeg har lagt bort mine "yndlingsbukser" for mange mange uker siden. Først pga at jeg var så kvalm og alt som strammet pittelitt på magen gjorde alt verre.

Nå får jeg de helt enkelt ikke på meg. Har ei baggy bukse som nok passer noen uker til, og noen løse og ledige sommerbukser med bredt strikk i livet.

Har mange kjoler og tunikar jeg nok blir å bo i store deler av sommeren. Så får vi se når høsten og kaldere tider melder seg...

Endret av LivHeidi
Skrevet

Foreløpig har jeg bare tatt i bruk en mammabukse, men bruker tights og tunika/sommerkjoler. Så har jeg to-tre linbukser som er ganske vide i livet, men med knyting. De passer ennå. Er normalt sett altfor store, hehe. Er i uke 16 nå. Har tatt i bruk en mammatopp, ellers går det i vanlige tunikaer.

Sist fødte jeg i januar, og vinterjakker ble litt interessant på slutten. Hadde en headover ullfleecegenser/jakke fra Devold som jeg bodde i på slutten. Måtte bare ha et par ekstra lag med gensere under. Satser på at jeg kanskje bruker den samme i år og, med mindre det blir -20 i november igjen da...

Om et par uker skal vi utenlands, så kommer tiil å se litt mer etter gravidklær der. Synes det blir så kjedelig med bare HM klærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...