Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har alltid hatt et godt sovehjerte. Hun har sovet minst 12 timer om natta pluss 1-2 timer om dagen fram til for noen uker sider. Da kom jekslene og hun begynte å tulle om kvelden. Dette har vært vanlig tidligere når hun har fått tenner også, men denne gangen har det ikke gått over. Hun legger ser rundt 18.30-19.00 og våkner stort sett rundt 8. Har luren sin rundt kl. 12. Hun kan holde det gåendes i timesvis om kvelden (rekorden er vel 23.30), hun gnir seg i øynene og det er ikke tvil om at hun er moden for senga, men hun vil IKKE sove. Har prøvd å kutte ned på dagsovingen, til og med å kutte den ut, men det hjelper ikke.

Vi har fast leggerutine og når hun ligger i senga og klager seg går vi inn til henne med jevne mellomrom, legger henne ned, putter i smokken og sier natta. å sitte der inne eller legge seg med henne nytter ikke, helt siden vi sluttet med samsovingen da hun var noen måneder gammel har hun sovnet best alene, blir bare distrahert av at vi er der.

Noen som har noen forslag til meg for å få henne til å sovne litt tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 17 mnd forresten.

Skrevet

Du har ikke prøvd å legge henne tidligere? Kan hende hun er overtrøtt og da kan de holde det gående til det gror mose på deg. Min har vi lagt alt i fra kl 17 til 18.30. Det kan hende at det bare er en halvtime før som skal til. Kan være en periode de trenger ekstra søvn(utvikling, hektisk hverdag og pga tenner) og da må legges litt tidligere. Er det mørkt nok på rommet?? Hun er sikkert konstant overtrøtt siden hun sovner så sent, så jeg ville prøvd å lagt henne tidligere 1 ukes tid å tatt det derfra. Hvis det ikke ser ut til å funke kan du ringe Karin Naphaug eller sovekarin.no... Hun er flink å komme med tips og er ekspert på små barn og søvn ;)

For datteren din og dere trenger søvn ;)

Skrevet

Men hun viser ingen tegn til å være trøtt tidligere...?

Skrevet

Mener du at du har prøvd å kutte ut dagsovningen, men hun sovner fortsatt ikke før 11 på kvelden? Mini her sover på dagen 1-2 timer, men må våkne senest kl 13 ellers sovner han veldig sent på kvelden. Hadde min sovet fra 12-15 hadde han nok ikke sovnet før 10 på kvelden han heller. Så å prøve å ha tidligere daglurer bør prøves i noen flere dager på rad kanskje.

Skrevet

Hun sover til senest 14 på dagen. Siden hun sover såpass lenge på morgenen er det umulig å få henne til å sove tidligere hvertfall(har prøvd). Har vel egentlig ikke gått bevisst inn for å kutte inn dagsovingen, men hun har dager der hun kun har sovet 10 minutter og da blir hun hvertfall bare overtrøtt. Det er ikke fast at hun sovner klokka 11 på kvelden, men hun har vært våken i minst en time etter leggetid (ofte mer) hver eneste kveld de siste ukene, mens hun før sovnet stort sett med en gang hun la seg.

Prøver meg på å legge henne tidligere i dag, etter å ha sovet 2 timer på dagen, så vi får se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...