Maracuya Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Har ei på snart 15 mnd som til nå i hovedsak har sovet 2 dupper pr dag. Men det er ikke alltid like enkelt å legge henne på ettermiddagen, så jeg prøver å få henne til å ta kun en dupp midt på dagen men det er ikke noe særlig å holde henne våken til 12 om hun står opp i 6-tida. I barnehagen sliter de også med å få henne til å sove på ettermiddagen, noe som fører til at hun enkelte dager ikke har sovet siden kl 11 når hun legger seg om kvelden. Stup trøtt eller overtrøtt da. Så jeg har bedt dem satse på en dupp i 12-tida flere ganger i bhg, men hva skjer da? Hun sover bare en time... Dermed like trøtt og sur på ettermiddag. Det samme kan skje hjemme også, men ofte sover hun 2-2 1/2 time hjemme, både om jeg legger henne kl 10 og kl 12. årsakene er jo sannsynligvis at det er mer uro i barnehagen og hun blir vekket av støy, at hun er mer stresset der og ikke slapper av like godt (hun ser ellers ut til å trives kjempegodt), OG at hun hjemme stort sett sover inne i senga si og ikke er like komfortabel med å ligge ute i vogn. Tips til å snu denne trenden? Må vi bare være harde og holde samme rytme hver dag? øve mer på å sove i vogn hjemme kanskje? På kvelden legger hun seg ca 19, tidligere hvis hun har sovet lite. Hun våkner nesten alltid en gang mellom 4 og 5, men sovner som regel igjen (det kan ta opp til en time) og ligger til rundt 7.
babyjakob Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Vi hadde også noen dager med en sur og trøtt gutt i perioden der vi gikk over til en lur. Men beit sammen tennene og prøvde å holde han aktiv hele formiddagen så nå sover han kun 12-14. Gikk noen dager så hadde han fått snudd soverytmen.
babyjakob Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Han sover foresten til 5:3, og har noen dager der han kun sover 1-1,5 time men som regel to. Hvis han kun sover 1 time blir han bare lagt en time før (altså kl 18 istedenfor 19)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå