Leelo Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Har prøvd å kjøpe så lite leker som mulig da vi har mange arveleker hun har brukt. De alle fleste er rangler, biteleker og slike ting hun kan holde i hånden og utforske. Men nå virker hun "lei" av disse, og jeg har lyst på kjøpe noe som hun kanskje finner interressant og utfordrende, gjerne med litt lyd. Hun er 8 mnd, både sitter og reiser seg og går rundt bordet. (gåvogn har hun). Noen tips?
zassy☆ Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Her er hun veldig glad i ball som vi kan trille. Og også sånne små bøtter som vi bygger opp til et tårn og så river hun det ned (kjøpt billig på ikea). Bortsett fra det er nesten alt som IKKE er leker mest spennende..fjernkontroller, mobiler osv osv Hun er veldig glad i musikk og pleier å styre selv med en klokkeradio vi har, skrur opp og ned lyden på radioen og danser innimellom til musikken, hehe. Ellers finnes det jo kjempemye med lyd som man kan trykke på, som får ting til å sprette opp osv, det er jo utfordrende og fint å lære seg at hvis jeg trykker her så skjer det/blir det sånn lyd og slikt Vi har et sånt "bilratt" som lager masse lyd og forskjellige sanger, det har hun elsket helt siden hun var liten.
zassy☆ Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 rettelse: helt siden hun var enda mindre, hehe, hun er jo ikke akkurat stor nå heller
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Vi har arvet en fischer price bondegård med dyr, knapper med dyrelyder og ikke minst dører som kan åpnes og lukkes i det uendelige... Gutten min på 10 mndr elsker å leke med den, spiser og kaster på dyrefigurene, åpner og lukker dørene og trykker på knappene med dyrelyder. Det er jo en leke han kommer til å ha glede av lenge også, når han etterhvert lærer seg å leke ordentlig med dyrene og leker rollespill med figurene osv. Så hvis du finner noe slikt kan det kanskje være verdt å investere i det. Han liker også veldig godt å bla i bøkene sine, frem og tilbake, studerer bildene osv.
Leelo Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2012 Okei, tusen takk for innspill. Her er hun superinterressert i mobilen min og fjernkontroll,. og ledninger... Har merket at hun liker musikk. Så får ta meg en tur i lekebutikken en dag. Vil helst finne noe som hun kan ha lenge, for eks legge det vekk en stund, og så ta det frem igjen etter et år ol...
Nille 76 Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Okei, tusen takk for innspill. Her er hun superinterressert i mobilen min og fjernkontroll,. og ledninger... Har merket at hun liker musikk. Så får ta meg en tur i lekebutikken en dag. Vil helst finne noe som hun kan ha lenge, for eks legge det vekk en stund, og så ta det frem igjen etter et år ol... Bare nysgjerrig... Hvorfor kjøpe noe å legge det bort ett år? Kan du ikke kjøpe noe hun kan leke med lenge?
Leelo Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2012 Jo, det er meningen at hun skal kunne leke med det lenge, men det hender at de "blir lei" i perioder av en leke, og da syns jeg det er ok å sette den vekk litt (et år var bare et uttrykk), og så ta den frem igjen og så er den spennende igjen:))
Minipåvei Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 Anbefaler forresten denne butikken: http://www.riktigeleker.no/?menu=238&page=1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå