Gå til innhold

hva gjorde dere den måneden dere ble gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på som gjorde at det klaffet for DERE?har prøvd bidronnibggele wild yam og fosterklister.. Ingen ting feil men noen av åss:(prøvd i to år nå..kjenner at det aldri kommer til og skje med åss..har syklus på akkkurat 28 dager

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde bestemt oss for å vente og se til over sommeren, også kunne vi oppsøke lege og be om hjelp da....

vi slappet av begge to, og det var vel nesten ikke i tankene våre engang før vi plutselig begynte å se at jeg hadde masse rare symptomer....

Skrevet

De andre mnd så drev jeg med masse greier som wild yam og slimløselig hostesaft...drakk ikke alkohol osv. Den mnd jeg ble gravid så hadde jeg egentlig gitt litt opp...drakk rødvin og koste meg + levde helt normalt...fikk jo helt sjokk når den lille spiren da satt. Så jeg vet ikke om det gjelder å bare slappe av i kroppen jeg, og ikke dille og dalle så mye rundt det.

Skrevet

Trappet kraftig ned på kaffe forbruket. Drakk 10 kopper om dagen om ikke mer, men reduserte til 2-3 . Drakk solvipect hostesaft, hvilket er tredje gangen det klaffer for meg akkurat DEN pp jeg tok det. 20 ml x 3 pr døgn fra CD 6 til EL. Viktig at virkestoffet er guaifenesin. Fant dette på en hjemmeside til en fertilitetsklinikk, samt doseringer ;-). Lykke til :)

Skrevet

Jeg ble gravid på 3. prøverørsforsøk da, så mulig jeg ikke gjelder her, men det jeg selv gjorde annerledes var at jeg hadde oppdaga at jeg reagerte litt på noe mat, så jeg kutta helt ut laktose og gluten! :)

Skrevet

Gikk på pergotime og hadde sex hver dag rundt eggløsning. Håper det ordber seg for dere snart. :)

Skrevet (endret)

Akupunktur for å nullstille først.., så for å forberede og støtte svangerskapet...

Kuttet ut røyk, kaffe og brus..

(1.ivf fryseforsøk gikk endelig etter akupunkturen:)

(22+6)

Endret av Bittelura
Skrevet

Jeg brukte bidronninggele på tredje PP, ogvbegynte med progesteronkrem den mnd det klaffet.

Jeg drikker ellers mye kaffe og te, men hadde kuttet ned nesten alt av koffein på den tida.

Skrevet

Tenkte på alt annet enn å bli gravid :-)

Men førstemann ble jeg gravid den mnd vi fikk vi beskjed av legen om at det kunne ta tid (vi hadde allerede prøvd i ni mnd), mannen var satt på en kur og var også bortreist den dagen jeg hadde eggløsning (!)

Med andremann var det på dag 4 ( !!?) i syklusen etter bryllupsfesten. Gynekologen sa at det var dette man kalte "kjærlighetsbarn" da god sex kan føre til spontane eggløsninger når som helst i syklusen.

Tredjemann var ikke planlagt, men vi brukte ikke prevensjon heller. Igjen etter en stor fest....

Så - jeg tror på å slappe av og ikke være så fokusert på eggløsninger, remedier og prøving!

Skrevet

Takk for mange flotte svar,kansje jeg får prøve og slappe av:-)

Skrevet

Jeg gjorde igrunn ingenting for det jeg. Var en mnd med masse tull egentlig og kan faktisk ikke huske når jeg hadde sex engang(men må jo ha hatt det :P)

Var mye ute med venner, litt fester og sånt. Hadde egentlig lagt babyplanene litt på hylla fordi jeg regnet med at det ville ta tid. Og plutselig satt den visst :P Har hatt minmalt med sex og vet ikke engang om jeg hadde el da, men gravid er jeg:)

Skrevet

De andre mnd'ene tok vi det med ro og hadde masse sex (annenhver-hver dag).

Den mnden det klaffa hadde jeg begynt på vitex og vi hadde nesten ikke sex, men kun dagen etter EL, og da satt den :)

Skrevet

jeg ble gravid med mitt 4 fryseforsøk ellers så lever jeg som normalt som mulig.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Måneden det klaffet for oss var måneden jeg hadde bestemt meg for at "etter DENNE syklusen" pakker jeg bort monitoren. Vi trenger en pause".

Jeg tro til og med på byen sammen med noen jenter fra jobben. Altså, drakk for første gang på 1/2 år..

Malte vinduspostene her hjemme,

beisa søpplehuset på utsiden her,

ryddet og vasket (altså tok kattesanda) dagen før 17.mai..

egentlig alt man ikke skan gjøre under ett svangerskap fikk jeg sørget for å få gjennomført den måneden det klaffa.

Fant det ut 17. mai. Mensen var 4 dager på overtid da. Men jeg trodde jeg bare var sen. Hadde tatt en gra test bare en uke i forveien. Den var negativ. Så derfor denne "skråsikkerheten" på at det ikke hadde klaffet. Når jeg tenker etter nå var det jo altfor tidlig teste da. Men den 17. mai var den rimlig posetiv gitt :) Så nå har maling opphørt (intill sens kjøpes inn), og sambo tar seg herved av kattesanda :D

Skrevet

Hadde gitt opp , og faktisk bestilt time hos lege for utredning. De andre mnd hadde vi sex annenhver dag, den mnd det klaffa hadde vi nesten ikke. Kroppen var vel mer avslappa da kanskje.

Skrevet

vi slappet av og hadde vel egentlig ikke hatt sex på lenge....så kom en helg der vi passet en gutt på 3 år, herlig guttunge. Da foreldrene hentet han og vi hadde sendt jentungen ut for å leke, så tok vi en kjapp en...

jeg tenkte faktisk at: DER SATT DEN !! Og jaggu gjorde den ikke det :-))))) Er nå 10 + 3

Skrevet

Jeg tror å slappe av og prøve å ikke tenke på det har mye og si. Har vært gravid to ganger før, og mistenker at jeg er gravid nå.

Første gangen var første måned jeg hadde sluttet med pillen, hadde sex akkurat ved EL, men tenkte ikke over muligheten av at jeg kunne være gravid en gang. På dag 35 begynte jeg å lure, og det var første gang jeg hadde tenkt tanken i det hele tatt.

Nesten gang skyldtes et uhell med pillen, og jeg hadde mensen som vanlig, og da jeg nådde 6 uker ble jeg plutselig kvalm osv, og det var første gang jeg tenkte tanken at jeg kunne være gravid.

Mistenker nå at jeg er gravid igjen, dette var første pp etter jeg sluttet med pillen, men bestemte meg på forhånd for at jeg skulle ta det heeeelt med ro og ikke engang tenke på det. Sysselsatte meg selv slik at jeg ikke hadde tid til å håpe og fundere på det, og jammen virker det som den satt igjen.

Vet det er utrolig frustrende å vite at noen får det til på første forsøk, spesielt flere ganger på rad, men jeg tror virkelig en del av grunnen er at jeg ikke har tenkt på det og har vært helt avslappet.

Har hørt flere historier om par som prøver i årevis uten hell, og så snart de gir opp blir de gravide.

Skrevet

Tok ut spiralen (som jeg hadde hatt i 3,5 mdr), levde som vanlig, men røykte, og drakk et par øl noen ganger per uke, det var sommer og finvær:-)

Har bestandig vært veldig heldig, og blitt gravid på første eller andre forsøk, uten andre tiltak enn å slutte med prevensjon:-)

Sist jeg ble gravid var minste baby 6 mdr.

Urettferdig at noen må slite lenge for å få det til, mens andre er heldige, og får det til med en gang.. Har foreldre som ikke fikk flere, til tross for bla prøverørsforsøk og operasjoner (tette eggledere), så jeg er enebarn, og vet litt om hvordan det er å gå rundt å vente og håpe også..

Gjest AnneS
Skrevet

Hadde sex 4, 2 og 1 dag før el, og på selve el-dagen :) "Sparte" lenge på sæden etter sex for å være på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...