*Ninnin* Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Hvilken type madrass har dere valgt til deres mini?
carma78 Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Kjøpte en madrass på Ikea tror det var polyester(?). Har tenkt i ettertid at den kanskje er for flat. Men, skal ha overmadrass, madrassbeskytter, og lammeskinn oppå så blir vel bra.
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Sånn fiberting. Meir enn nok støtte og allergivennlig
Marsipanmor Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 vi har ikea madrass.. vyssa vinka.. med den overmadrassen de også har.. har samme til eldste.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Vi kjøpte madrass på barnas hus, Babysleep helsemadrass med forskjellige trykksoner og innpakkede fjærer. Pustende og blir ikke klam. Viktig å investere i en god madrass synes jeg.
*Ninnin* Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2012 Ja derfor jeg er så usikker, vil ha noe bra, men veit ikke hva som er bra, og hva som er nødvendig. Jeg trenger i senga og i vugga. er forkjellige tykkelser, og hva det er laget av, fiber, skum, fjær osv. ikke lett som førstegangs:/
RookieBlue Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Vi kjøpte en god en på Babyshop, med to mykhetsgrader. En side til nyfødt - ca 1 år, og en side til etter det... Kostet 1000 kr, men synes madrassen er viktig...hun vil jo bruke mye tid på soving og ligging i starten.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 Ja derfor jeg er så usikker, vil ha noe bra, men veit ikke hva som er bra, og hva som er nødvendig. Jeg trenger i senga og i vugga. er forkjellige tykkelser, og hva det er laget av, fiber, skum, fjær osv. ikke lett som førstegangs:/ Vi kjøpte på babyshop, ikke Barnas hus som jeg sa. Der ga de god veiledning, kosta 1600 kr men verdt det,
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 17. juni 2012 #10 Skrevet 17. juni 2012 Personlig meiner eg at det er litt bortkasta med dei dyraste madrassene til dei minste. Er ikkje store vekttrykket dei små avgir
*Ninnin* Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2012 Har sett litt på fibermadrassene til Babyshop. Dem ser ikke så tykke ut noe som er bra til vuggen vi har, fulgte med 3cm dr. men den er brukt, så vil ha ny. tenkte på 5cm ca. men i sengen blir det 10cm som er anbefalt. Hørt fiber er fint. da dem kan rengjøres lett og bakterier å slik ikke lever godt i det. Skal dere bruke overmadrass og tisselaken?=) Takk for svar!
Lillababy Skrevet 17. juni 2012 #12 Skrevet 17. juni 2012 Oj, eg var ikkje klar over at dette kan gjerast så omstendeleg, no vart eg bekymra for at eg ikkje har laga det godt nok til. Eg har vore opptatt av at det må vera nytt- pga krybbedød mm. Så har kjøpt ny seng på barnas hus- bed side crib troll, og dei viste berre to amdrasser eg kunne velga mellom. Den ser ikkje tjukk ut i det heile, og det er ingen overmadrass. Eg tok den dyraste, og den kosta 4 eller 5 hundre, for den andre kunne forma seg etter abrnet sa dei. Til vugga har eg kjøpt skumgummi eller kva det no er- slik gul som var i tasjesengene då me var små. Den kostar 150. Heilt ærleg: manglar eg noko? og når eg først er i gang, kva er best å ha i bagen på vogna, pose, kva slags i sofall, ullfell, dyne? Eg har kjøpt to dyner til sengene inne. Dun , godkjent av allergiforbundet kr. 400 til senga, og ei vanleg på kid til 119 til vugga, for det er jo kun på dagen i oppvarma rom og med heimestrikka teppe osv.
tre håpefulle Skrevet 17. juni 2012 #13 Skrevet 17. juni 2012 Svane madrass har jeg valgt for begge mine, jeg skal igjen kjøpe det samme til minsten i magen. De er harde nok til de minste, og mye nok når de vokser til! =) Blir ikke noe arving av madrasser her heller, pga økt krybbedød- fare.
MღM Skrevet 17. juni 2012 #14 Skrevet 17. juni 2012 Svane madrass har jeg valgt for begge mine, jeg skal igjen kjøpe det samme til minsten i magen. De er harde nok til de minste, og mye nok når de vokser til! =) Blir ikke noe arving av madrasser her heller, pga økt krybbedød- fare. Har vært veldig usikker på om jeg skulle kjøpe ny, men har bestemt meg for å gjøre det. Har kikket på svanemadrassen jeg også, men så at den var 5cm kortere i både bredden og lengden i forhold til andre jeg har kikket på på nettet. De skal vel passe en vanlig sprinkelseng?
MღM Skrevet 17. juni 2012 #15 Skrevet 17. juni 2012 Svane madrass har jeg valgt for begge mine, jeg skal igjen kjøpe det samme til minsten i magen. De er harde nok til de minste, og mye nok når de vokser til! =) Blir ikke noe arving av madrasser her heller, pga økt krybbedød- fare. Har vært veldig usikker på om jeg skulle kjøpe ny, men har bestemt meg for å gjøre det. Har kikket på svanemadrassen jeg også, men så at den var 5cm kortere i både bredden og lengden i forhold til andre jeg har kikket på på nettet. De skal vel passe en vanlig sprinkelseng? Fikk målt nå og målene stemmer med vår seng så da går vi nok for den.
tre håpefulle Skrevet 18. juni 2012 #16 Skrevet 18. juni 2012 Svane madrass har jeg valgt for begge mine, jeg skal igjen kjøpe det samme til minsten i magen. De er harde nok til de minste, og mye nok når de vokser til! =) Blir ikke noe arving av madrasser her heller, pga økt krybbedød- fare. Har vært veldig usikker på om jeg skulle kjøpe ny, men har bestemt meg for å gjøre det. Har kikket på svanemadrassen jeg også, men så at den var 5cm kortere i både bredden og lengden i forhold til andre jeg har kikket på på nettet. De skal vel passe en vanlig sprinkelseng? Fikk målt nå og målene stemmer med vår seng så da går vi nok for den. Ja, den passet fint i vår sprinkelseng i allefall.. =) Og det med krybbedød tror jeg nok mer er i de tilfelle i tidligere år med de gule "skummadrassene" som sikkert gikk i arv fra den førstefødte til den siste- 20 år etter.. Disse nye svanemadrassene kan en jo ta av trekket og vaske, så jeg tror nok de kunne blitt arvet uten noe faremomenter. Men igjen, har jeg lest noe om at det er økt fare, så spanderer jeg heller rundt 800kr på ei ny madrass til den lille.. Så er den "faren" eliminert bort..Og skulle noe skje med den lille i f.esk. en krybbedød, så slipper jeg å tenke: -Var det madrassen?? =)
MღM Skrevet 18. juni 2012 #17 Skrevet 18. juni 2012 Svane madrass har jeg valgt for begge mine, jeg skal igjen kjøpe det samme til minsten i magen. De er harde nok til de minste, og mye nok når de vokser til! =) Blir ikke noe arving av madrasser her heller, pga økt krybbedød- fare. Har vært veldig usikker på om jeg skulle kjøpe ny, men har bestemt meg for å gjøre det. Har kikket på svanemadrassen jeg også, men så at den var 5cm kortere i både bredden og lengden i forhold til andre jeg har kikket på på nettet. De skal vel passe en vanlig sprinkelseng? Fikk målt nå og målene stemmer med vår seng så da går vi nok for den. Ja, den passet fint i vår sprinkelseng i allefall.. =) Og det med krybbedød tror jeg nok mer er i de tilfelle i tidligere år med de gule "skummadrassene" som sikkert gikk i arv fra den førstefødte til den siste- 20 år etter.. Disse nye svanemadrassene kan en jo ta av trekket og vaske, så jeg tror nok de kunne blitt arvet uten noe faremomenter. Men igjen, har jeg lest noe om at det er økt fare, så spanderer jeg heller rundt 800kr på ei ny madrass til den lille.. Så er den "faren" eliminert bort..Og skulle noe skje med den lille i f.esk. en krybbedød, så slipper jeg å tenke: -Var det madrassen?? =) Den vi har er helt sikkert ikke tisset ut eller kastet opp i, så slik sett kanskje trygg å bruke, men synes den er for myk og tenkte jeg skulle gå for en overmadrass, men har bestemt meg for at jeg kjøper ny. Jeg orker ikke igjen å gå å bekymre meg for at babyen skal snu seg og at nesa blir trykt nedi madrassen og så er det godt å ha helt ny med tanke på krybbedød. Dessuten er det jo minimalt som skal kjøpes inn denne gangen, så en ny madrass fant jeg ut var like lurt å spandere Uansett fint å høre at dere er fornøyd med den jeg også har sett på.
MღM Skrevet 26. juni 2012 #18 Skrevet 26. juni 2012 Torill 81. Har du fått kjøpt madrass? Var å kjøpte i dag, men endte opp med en Jensen-madrass, fikk beskjed om at Svane-madrassen ikke ble produsert lenger. Så forresten veldig bra ut Jensen-madrassen, og noe helt annet enn den slappe vi hadde...og så var den litt billigere :-)
Blomsterpiken og tullene Skrevet 26. juni 2012 #19 Skrevet 26. juni 2012 magmil- i hvilken butikk kjøpte du Jensen-madrassen?
MღM Skrevet 26. juni 2012 #20 Skrevet 26. juni 2012 Kjøpte den på skeidar. Virker veldig kjekk. Trekket vaskes på 90 grader og hele madrassa kan skylles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå