Gå til innhold

Kveldsrutinereller om dere har det på ca 8uker gammel babyer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Vi har og en på 8 uker, og vi gjør det samme hver kveld. Mater han mellom 6-7 også steller vi han. Så leker vi med han så han er våken frem til 9, da vi steller han for natta. Han får så mat før vi legger han mellom halv ti og ti, alt etter hvor lang tid han bruker på flaska si.

Så legger vi han, og han ligger da og pludrer til han sovner selv og sover stort gjennom hele natta.

Vi prøver å flytte siste måltid stadig litt tidligere, så vi etterhvert får kvelden tilbake :)

• 2 uker senere...

Begynner ikke med noen kveldsrutiner før hun er nærmer 3mnd, er 7 uker nå.

Nå sover og ammer hun når hun vil det selv frem til jeg legger meg i elleve/tolv tiden, skifter da på henne og ammer henne i min seng til hun sovner. Legger henne så i sin seng ved siden av meg og da sover hun som regel til mellom 4-6 en gang.

Gutten min er 7 uker, har ikke mange rutiner ennå.

Vi står opp i 7 - 8 tiden, for storesøster skal i barnehagen.

da er han våken mens vi er hjemme, men sovner som regel raskt igjen i vogna til barnehagen i 9 tiden ,da sover han ofte en god stund, våkner igjen for mat og så en lur til.

En gang rundt 13 - 15 tiden har han ofte en lang periode med søvn.

Sover og spiser som han vil det meste av dagen, men noe kjennes igjen fra dag til dag.

Er våken i tiden rundt 20 - 22.

Legger seg samtidig som oss i 23 -24 tiden. Sover ofte i vår seng...

Han sover hele natta, men spiser 2 ganger. Ca 02 og 05 -06.

Det blir vel litt mer rutiner når han nærmer seg 3 mnd synes jeg å huske fra forrige babytid!

Gutten min et 7 uker.. Han stelles for kvelden i 19-20tida, mates og er i seng mellom 19.30-20.30. Da sover han som regel et godt stykke utpå natta, ca 02-03.. Å så neste måltid på morgenkvisten en gang:)

• 2 uker senere...

Annonse

Min frøken begynner som regel å spise rundt kl 19. Spiser til hun ikke vil ha mer (klokken nærmer seg da halv åtte). Så steller vi (bader to ganger i uken), tar på pysj og så spiser hun mer (av samme puppen.) når hun slipper den tilbyr jeg andre puppen og da spiser hun til hun har sovnet. Type 20:30-21:00. Bærer henne i seng, hun våkner som regel litt da. Synger tre nattasanger og hun sover videre. Våkner for mat rundt kl 2 og mellom 5-7. Hun er snart tre uker og dette har jeg gjort hver kveld siden jeg kom hjem :) kun to kvelder/netter hun har "tullet" det til :)

Siden jeg oså har ei på to år har det vært praktisk å ta begge to samtidig, Hun legger seg kl 7, så da har jeg badet/ vasket begge to etter barnetv, tatt på pysj, pusset tenner på eldste, og så er minste med å lese eventyr . Nå er minsten 3,5 mnd og legger seg ca kl 7 stort sett hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...