Gå til innhold

Første dag uten bleien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er drittlei. Men har ikke tålmodighet overhode. Vil helst ha snuppa bleiefri med en gang selvom jeg vet det er en prossess og det sikkert blir mange uhell. Men jeg har bestemt. At fra og med mandag, skal ungen sitte på do med en gang hun står opp, og før hun legger seg. Etter måltider hvis hun er hjemme fra bhg. Hun er med på do runde i bhg(selvom hun verken tisser eller bæsjer i den) så det burde være en enkel sak å innføre en slik rutine. Også får vi holde på slik en periode. Og se hvordan det går og om snuppa blir klar for å slippe bleia innen sommeren. Vil helst ikke ha en 3.5 år gammel unge som bruker bleie. Jeg synes det er for stort..... Si hva dere vil, men da er ungen i mine øyne for stort til bleie.

• 4 uker senere...

Vi har holdt litt av og på siden hun var 18 måneder, men aldri blitt noe mer enn tilfeldig tiss i potta 2 ganger. Nå er hun 2 1/2.

Jeg har en mann med totalt "tiss-på-gulvet" fobi og han nekter å la jenta gå uten bleie om dagen. Jeg tenker at vi kommer jo ikke noe nærmere kontroll over blære når hun ikke selv kjenner at hun tisser(for bleia suger det jo opp med en gang). Slitsomt. Jeg håper på varmt vær om 2 uker for da skal vi ha ferie og da tenkte jeg å fjerne bleia. Og da spørs det om ikke vi blir "tvunget" ut hele dagen pga fobien til min mann.. Blææææ....

Hvis han har helt fobi, finnes det jo avvenningsbleier som barnet føler blir våte? Eller tøybleier som hun kan bruke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...