paddington Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Hei jenter, er det noen av dere som har opplevd å måtte avbryte hysteroskpoiundersøkelse fordi livmorhalsen var bøyd øverst? De kom ikke opp i livmorhulen. I tillegg var det trangt inne i livmorhalsen. Det var faktisk så vond underøkelse at jeg holdt på å besvime;/...... Jeg blir nå henvist til sykehuset og vil bli lagt i narkose isteden..... Jeg fikk også høre at det så litt rufsete ut i livmorhalsen.....hva kan det bety? De sa ikke mer i og med at de ikke fikk sett i selve livmorhulen.... Er skikkelig lei meg nå, for jeg vet at forsøket som vi har planer om i starten på juli helt sikkert kommer til å bli utsatt....... blir takknemlig for svar:)
Tante_Esel Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 jeg hadde med narkose, men det var første og eneste gang.. synes det var deilig jeg hehe slippe smertene... det kan være mye oppe i livmorhalsen, sammenvoksninger, endometriose, eller så tror jeg at man kan ha trang livmorhals uten å gjøre noe med det også.. det blir nok bra.. de kan jo kanskje klippe bort litt hvis det er endo da vi krysser fingrene for at alt er bra Lykke til!
paddington Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2012 tusen takk for svar Adine:), håper på noen gode svar ved neste undersøkelse da;). Hadde du endometriose?
Tante_Esel Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 nei her var alt strålende... ble nesten litt lei meg for det, for da fikke jeg ikke svar på hvorfor det ikke fester seg.... men nå er jeg glad for at alt i det minste ser bra ut!!! da er det sikkert bare snakk om tid! håpe du får ny time raskt!!!
Tante_Esel Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 de fortalte meg før de startet at hvis de fant endo, så kunne de fjerne det med en gang!
paddington Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2012 Så bra at alt var i orden da ! Skjønner hva du mener med at du ble lei deg for at de ikke fant noe, da kunne man ha fått et spesifikt svar på årsaken til at det ikke fester seg.... Håper at jeg får time snart iallefall;)! Krysser alt jeg har for oss alle sammen, det må bli vår tur snart!!!!
Gjest Trulte med to små Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Jeg lurer på når dere får tilbud om å ta en slik undersøkelse? Jeg har aldri hørt snakk om dette en gang. Er det om man har endometriose? Jeg har visstnok "mulig" endo hva nå enn det måtte bety. Enten har man det eller ikke Hmmmm... Hva er kriteriene for å få en slik undersøkelse, noen som vet?
paddington Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2012 Hei:)! Jeg er i utgangspunktet frisk men har hatt 4 ferskfirsøk og 3 frys uten å bli gravid. I den sammenhengen ønsker de i utrede meg mer, og da fikk jeg tilbud om hysteroskopi:).
Agnes74 Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Jeg har tatt Hysteroskopi og det var fordi gynekologen min så at jeg hadde en polypp i livmoren i forbindelse med utredning av ufrivillig barnløshet. Hun mente den kunne være med på å lage problem. Jeg fikk narkose under operasjonen, så kjente ingenting.
Tante_Esel Skrevet 15. juni 2012 #10 Skrevet 15. juni 2012 Jeg lurer på når dere får tilbud om å ta en slik undersøkelse? Jeg har aldri hørt snakk om dette en gang. Er det om man har endometriose? Jeg har visstnok "mulig" endo hva nå enn det måtte bety. Enten har man det eller ikke Hmmmm... Hva er kriteriene for å få en slik undersøkelse, noen som vet? hei jeg fikk egentlig aldri noe tilbud om hysterioskopi- Men før vårt siste forsøk på risken fikk jeg mast meg til å få hysterioskopi. Var fastlegen som ordnet time, da ventetiden er lang på riksen!! Fikk hastetime til og med så bare mas
Gjest Trulte med to små Skrevet 15. juni 2012 #11 Skrevet 15. juni 2012 Takk for svar jenter! Ja,da tror jeg jammen jeg skal mase meg til en time om ikke dette forsøket lykkes! ønsker dere alle sammen lykke til med det dere holder på med!
Riley Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 Jeg fikk hysterioskopiundersøkelse rett etter mitt første mislykkede forsøk i mai. Det var mistanke om en utvekst i livmoren min og under forsøket fant de ut at jeg hadde muskelknuter. Var helt ærligt j...... Var en rask undersøkelse, men de brant vekk litt av veggen mellom egglederene. Og det var vondt! Var nok heller ikke psykisk på topp etter et nettopp mislykket forsøk og svigerinnen min hadde nettopp fått baby. Men nå en måned senere er alt bra, håper undersøkelsen hjalp og jeg ser fram til å prøve igjen i august. Hadde verken lyst eller lov til å prøve igjen rett etterpå (må gå 2 måneder etter et slikt inngrep).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå