Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er også 16 uker i dag. Jeg kjenner heller ikke selve kanten på livmoren, men merker at det er hardere over skambeinet, så noe har iallefall vokst. Finner hjertelyden ca 4 cm under navlen :-)

Bevegelse har jeg ikke peiling på.. Det bobler av og til, men siden jeg er mye oppblåst så vet jeg ikke om det er luft eller baby :-)

Jeg kjenner ingen klare bevegelser. Kan like gjerne være luft som romstrerer. Og kan heller ikke kjenne livmorkanten. Men det er nok mest fordi jeg har for mye "polstring" på magen ;)

Er 16 uker imorra, og syns dagene går såååå sent. Vil kjenne lille nurket snart :(

Men jeg kjenner livmora nederst på magen. Er mystisk hardt der, og jeg har ikke trent magemusklene på evigheter :P

Jeg har kjent bobling oppover mot navlen to ganger. Så vidt jeg vet går ikke tarmene den veien.. Men det teller liksom ikke når det er så sjeldent føler jeg :)

Jeg kjenner heller ikke livmorkanten, men kjenner livmora over skambenet veldig godt. Tydelig kul på magen der nå. Selv om jeg også har polstring fra før.

Siden dette er andremann vet jeg hva slags bevegelser jeg skal kjenne etter. Tror også jeg har kjent noe de siste par dagene, men er ikke helt sikker. Ingen dult/spark, men vridning i magen på en måte. Var sånn med forrigemann og, var ikke så mange spark. Han vrei seg mest rundt.

Annonse

Jeg er 16 uker i dag og har kjent pitte små dunk et par ganger.. er tredjegangs så vet hva jeg skal kjenne etter, men har morkaken på fremre vegg så håper og tror at det er derfor jeg ikke kjenner så mye enda.. kjente liv forholdsvis tidlig med de to andre, så går å kjenner etter hver dag. Livmorkanten kjenner jeg godt, 2-3 cm under navlen, og har fått en bra kul.. Buksene mine er litt trange og mammaklær for stor, så ser litt luddig ut om dagen ;)

Er uke 20+2. Førstegangs. Har ikke kjent spark eller noe enda. Var til UL forrige uke, og jordmor sa det var fordi jeg har morkake øverst og på fremre vegg av livmoren, og barnet ligger med hodet ned og beina opp, så morkaka virket som en støtdemper på spark. Kjenner livmoren ved navlehøyde, og magen begynner liksom like under brystene nå, men merker ikke at bukser har blitt for trange eller noe. Bare som om "alt har blitt skjøvet oppover".

I dag var jeg hos legen og fikk høre hjertelyden! Hun sa at jeg kunne komme når jeg ville, bare å si fra først, så skulle hun nok få plass til en så rask undersøkelse mellom andre pasienter. Jeg ble så glad og beroliget! Hun fikk prentet inn i meg at det var bedre å komme for undersøkelse enn å gå rundt å være bekymret. Hun viste meg hvordan jeg skulle kjenne etter livmor og livmorkant. Det var ikke så lett å kjenne, syntes jeg. Den er jo ikke så hard som jeg hadde forventet. Og så ligger den litt lenger inn i magen enn jeg hadde trodd. Selv om jeg ikke måtte kjenne så hardt for å ane den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...