AnitaLilja Skrevet 14. juni 2012 #1 Del Skrevet 14. juni 2012 Har skrevet en gang her tidligere, og fikk så mange gode svar, så jeg letter litt frustrasjon her nå også i håp om at noen har gode svar til meg så jeg slipper å ringe i stykker telefonene på sykehuset i morgen. Jeg har PCOS og hadde IVF-forsøk i mai. Endte med overstimulering, og legen ved klinikken ville ikke gjøre nytt forsøk før jeg fikk tatt en laparoskopi og fjernet cyster, og sendte da henvisning til sykehuset her. Før den ble sendt ringte jeg og sa ifra at jeg etter forsøket har hatt smerter i magen minst 1 gang hver dag, og fikk bekreftet senere at det sto i henvisningen at jeg har endel smerter. Kan nevne at det her er samme smertene som jeg har hatt ved eggløsning og menstruasjon før (også vært innlagt pga de), men nå er de som sagt daglige. Varer heldigvis ikke særlig mer enn en time på det meste, men fremdeles veldig ubehagelig da jeg får det helt uprovosert, og iblant ikke klarer å fungere den tida det står på (blir liggende i senga, fosterstilling i sofaen, sammenkrøket på en stol). Var superglad da jeg fikk brev i posten fra sykehuset hvor det sto at jeg har blitt gitt rett til prioritert helsehjelp, men fikk et skikkelig slag i trynet da jeg så at behandlingsfristen var 6.12.12... Spørsmålene mine er da: 1. Er det andre som har opplevd smerter slik i etterkant av et forsøk? Om ja, avtok disse etterhvert, eller var de på samme måte frem til neste forsøk? 2. Jeg vet det er fritt sykehusvalg, men betyr det at jeg kan si med en gang at jeg vil bytte sykehus, eller hvordan fungerer det der? 3. Er det noen her som har erfaring med ventetid i forhold til behandlingsfrist for sånt? Har noen opplevd å vente kortere tid, lik tid, lengre tid? Veldig nysgjerrig på alle erfaringer! Beklager er langt og kjedelig innlegg, men jeg er så sliten nå pga det her, at det var en liten nedtur å få det brevet på samme tid som jeg er overlykkelig over å vite at jeg ihvertfall er i systemet! Og misforstå meg rett, jeg mener og tror absolutt ikke at jeg er viktigere enn andre og fortjener å bli behandlet fortere enn noen andre. Bare orker ikke tanken på å skulle ha det sånn her hver eneste dag i 6mnd til, og føler jeg må forberede meg på at det kan være tilfellet... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143946144-noen-med-erfaring-med-ventetid-i-forhold-til-behandlingsfrist-laparoskopi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
titta Skrevet 14. juni 2012 #2 Del Skrevet 14. juni 2012 Hei Jeg vet ikke om dette er til hjelp, men: Jeg ble henvist til laparoskopi av gynekologen min, før hele IVF-prosessen begynte. Hun sendte den til Ski sykehus, fordi hun visste at det var kort ventetid der, sa hun. Tok ikke lange tida før jeg fikk en telefon og nærmest kunne velge dag - sånn ca en uke etter det igjen. Hvis du bor på sentrale østlandet ville kanskje dette være et alternativ. Jeg ville ringt og hørt først, nå er det ca et år siden jeg ble operert så ting kan jo ha forandret seg. Ellers tror jeg legen som henviser er pliktig til å henvise deg dit du ønsker deg, det er i alle fall slik jeg har forstått det. Kan ikke være godt å ha det slik, så jeg skjønner godt at du vil ha det gjort. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143946144-noen-med-erfaring-med-ventetid-i-forhold-til-behandlingsfrist-laparoskopi/#findComment-144316501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnitaLilja Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juni 2012 Hei Jeg vet ikke om dette er til hjelp, men: Jeg ble henvist til laparoskopi av gynekologen min, før hele IVF-prosessen begynte. Hun sendte den til Ski sykehus, fordi hun visste at det var kort ventetid der, sa hun. Tok ikke lange tida før jeg fikk en telefon og nærmest kunne velge dag - sånn ca en uke etter det igjen. Hvis du bor på sentrale østlandet ville kanskje dette være et alternativ. Jeg ville ringt og hørt først, nå er det ca et år siden jeg ble operert så ting kan jo ha forandret seg. Ellers tror jeg legen som henviser er pliktig til å henvise deg dit du ønsker deg, det er i alle fall slik jeg har forstått det. Kan ikke være godt å ha det slik, så jeg skjønner godt at du vil ha det gjort. Lykke til! Tusen takk for svar! Nei, jeg bor i Ålesund, men er opprinnelig fra østlandet med foreldre som bor på to forskjellige plasser der, så har jo muligheten til å være der akkurat ved operasjonstidspunktet uten så mye styr. Så hadde kanskje vært en mulighet? Tenkte jeg skulle ringe sykehuset i morgen og høre hvor lang tid det pleier å ta, og hvor lang tid dem antar at det vil ta. Om de da sier at man vanligvis kommer inn etter noen uker, så stresser jeg ikke med det, det kan jeg holde ut. Tenkte og da og spørre hvordan det blir om jeg ønsker å bytte sykehus (om dette går, legen ga meg jo ikke valg for hvor henvisningen skulle sendes...), for blir så sliten av at det er sånn som det her. Så får se hva de sier:) Kan jeg spørre om du hadde PCOS siden du måtte ta laparoskopi? Hvordan gikk prosessen etter at du hadde tatt den, reagerte du greit på hormonene? Sorry masse spørsmål, er bare nysgjerrig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143946144-noen-med-erfaring-med-ventetid-i-forhold-til-behandlingsfrist-laparoskopi/#findComment-144316541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vårsol73 Skrevet 14. juni 2012 #4 Del Skrevet 14. juni 2012 Min lege sendte henvisning til bærum sykehus (som jeg sogner til) og gjøvik (for der var det kort ventetid).Kom inn på bærum ca tre uker etter at henvisning ble sendt. Dette fikk en lykkelig utgang for meg; to uker etter hysteroskopi og lap hadde jeg eggløsning og ble dag gravid helt spontant, første positive test etter tre år med prøving og tre mislykkede ivf. Er nå i uke 32:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143946144-noen-med-erfaring-med-ventetid-i-forhold-til-behandlingsfrist-laparoskopi/#findComment-144317038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnitaLilja Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juni 2012 Min lege sendte henvisning til bærum sykehus (som jeg sogner til) og gjøvik (for der var det kort ventetid).Kom inn på bærum ca tre uker etter at henvisning ble sendt. Dette fikk en lykkelig utgang for meg; to uker etter hysteroskopi og lap hadde jeg eggløsning og ble dag gravid helt spontant, første positive test etter tre år med prøving og tre mislykkede ivf. Er nå i uke 32:) åååh, gratulerer med graviditeten!! Håper det går veien for meg etter at jeg får tatt den her operasjonen, både med tanke på smerter og graviditet. Fått bekreftet at jeg får fortsette med forsøk ganske kjapt etter laparoskopi'en, så det gleder jeg meg til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143946144-noen-med-erfaring-med-ventetid-i-forhold-til-behandlingsfrist-laparoskopi/#findComment-144317197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
titta Skrevet 15. juni 2012 #6 Del Skrevet 15. juni 2012 Tusen takk for svar! Nei, jeg bor i Ålesund, men er opprinnelig fra østlandet med foreldre som bor pÅ to forskjellige plasser der, sÅ har jo muligheten til Å være der akkurat ved operasjonstidspunktet uten sÅ mye styr. SÅ hadde kanskje vært en mulighet? Tenkte jeg skulle ringe sykehuset i morgen og høre hvor lang tid det pleier Å ta, og hvor lang tid dem antar at det vil ta. Om de da sier at man vanligvis kommer inn etter noen uker, sÅ stresser jeg ikke med det, det kan jeg holde ut. Tenkte og da og spørre hvordan det blir om jeg ønsker Å bytte sykehus (om dette gÅr, legen ga meg jo ikke valg for hvor henvisningen skulle sendes...), for blir sÅ sliten av at det er sÅnn som det her. SÅ fÅr se hva de sier:) Kan jeg spørre om du hadde PCOS siden du mÅtte ta laparoskopi? Hvordan gikk prosessen etter at du hadde tatt den, reagerte du greit pÅ hormonene? Sorry masse spørsmÅl, er bare nysgjerrig Nei, jeg hadde ikke PCOS, men jeg hadde tidligere hatt et hastekeisersnitt og gynekologen trodde kanskje det hadde ført til sammenvoksninger. Hvilket hun hadde helt rett i. Selve inngrepet synes jeg var veldig greit, selv om det gjorde litt vondt etterpÅ. For deg som allerede har mye vondt vil det sikkert bare være blÅbær... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143946144-noen-med-erfaring-med-ventetid-i-forhold-til-behandlingsfrist-laparoskopi/#findComment-144318140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnitaLilja Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 15. juni 2012 Tusen takk for svar! Nei, jeg bor i Ålesund, men er opprinnelig fra østlandet med foreldre som bor pÅ to forskjellige plasser der, sÅ har jo muligheten til Å være der akkurat ved operasjonstidspunktet uten sÅ mye styr. SÅ hadde kanskje vært en mulighet? Tenkte jeg skulle ringe sykehuset i morgen og høre hvor lang tid det pleier Å ta, og hvor lang tid dem antar at det vil ta. Om de da sier at man vanligvis kommer inn etter noen uker, sÅ stresser jeg ikke med det, det kan jeg holde ut. Tenkte og da og spørre hvordan det blir om jeg ønsker Å bytte sykehus (om dette gÅr, legen ga meg jo ikke valg for hvor henvisningen skulle sendes...), for blir sÅ sliten av at det er sÅnn som det her. SÅ fÅr se hva de sier:) Kan jeg spørre om du hadde PCOS siden du mÅtte ta laparoskopi? Hvordan gikk prosessen etter at du hadde tatt den, reagerte du greit pÅ hormonene? Sorry masse spørsmÅl, er bare nysgjerrig Nei, jeg hadde ikke PCOS, men jeg hadde tidligere hatt et hastekeisersnitt og gynekologen trodde kanskje det hadde ført til sammenvoksninger. Hvilket hun hadde helt rett i. Selve inngrepet synes jeg var veldig greit, selv om det gjorde litt vondt etterpÅ. For deg som allerede har mye vondt vil det sikkert bare være blÅbær... Hehe, er pÅ en mÅte det jeg hÅper pÅ, at det at jeg har hatt sÅ mye smerter "herder" meg litt litt til operasjonen Off, sammenvoksninger høres ikke noe greit ut! Har et stygt arr etter fjerning av blindtarmen som legen pÅ sykehuset i fjor mistenkte at kanskje kunne ha ført til sammenvoksninger pÅ høyre siden som gjør ting enda verre. HÅper detta ordner seg etterhvert! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143946144-noen-med-erfaring-med-ventetid-i-forhold-til-behandlingsfrist-laparoskopi/#findComment-144318193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå