Gå til innhold

Lillesøster kom i ekspressfart!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da har lillesøster ankommet!!! Her er vår fødselshistorie:

Våknet kl.03 om natten fra søn-man. Hadde da vonde kynnere med 10 minutters mellomrom. Kl.04 ble de så vonde at jeg tenkte at dette er ordentlige rier. Jeg stod opp og vekte faren, og gikk i dusjen. Etter hvert synes jeg riene ble litt vel tette (3-4 minutter i mellom) og vonde selv om de maks varte i 30 sekunder. Vi ringte sykehuset i halv fem tiden, og de sa jeg kan bare komme når jeg vil, men at jeg absolutt burde ringe mormor som bor 40 min unna. Ringte henne kvart på fem. Vi hadde avtalt på forhånd at vi eventuelt bare reiser, men gir 14-åringen vår beskjed om at vi reiser og at mormor er på vei. Jeg sa vi ser det an litt, ville drikke kaffe og spise en skive først... Men det gikk ikke mange minutter hvor jeg bare skjønte at vi måtte komme oss på sykehuset. Heldigvis bare 15 min dit, og vi ankom der ca kvart over fem. å gå fra bilen og opp til føden var ingen spøk, måtte stoppe opp fire-fem ganger med virkelig vonde rier. I fødestuen lurte jordmor på hva jeg pleide å bruke av smertestillende. Jeg ba om badekar og å få prøve lystgass. Hun tappet i badekaret. Jeg la meg ned og hun fant ut at jeg hadde 7cm åpning. Riene kom så tette og vonde nå, at jeg ikke kunne skjønne hvordan jeg skulle greie dette i flere timer fremover... Prøvde lystgas, men siden jeg bruker mye stemme, synes jeg den kom i veien!! Jormor sa jeg kan også bare skrike inn i masken. Men etter to innpust kastet jeg den fra meg og skjønte at den ikke funker for meg!! Etter den neste vonde rien kjente jeg en smule trykktvang og skjønte ingenting!!! Jordmor hørte det og mente at nå kan det gå fort.. Neste rie gikk vannet og hele kroppen begynte å presse!!! Da var det full åpning. Jeg følte da at jeg hadde EEEEN evig lang pressrie uten pause. Jordmor måtte gi beskjed for at jeg skulle holde igjen. Ikke lett når du kjenner halve hodet på vei ut.... Så var hun plutselig ute kl.06.13 !!!!! HELT UTROLIG!!! Etterpå skjønte jeg ingenting! Det gikk så fort! Plutselig lå det bare en liten jente på magen min :) Hun er sååå NYDELIG!! Hun veide 3760gr, 50 cm lang. Masse mørkt hår! Mormor ringte forresten fem minutter etter fødselen og lurte på om vi var dratt hjemmefra, for de satt i kø i trafikken! Morsomt å fortelle henne at jenta akkurat var født :)

De tre stolte storebrødrene kom etter hvert med hver sin rosa blomsterbukett, og rosa kosedyr...

Sender alle dere som venter masse fødestøv!! Gled dere!! :)

Endret av Gullunger
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott fødsel da, gratulerer så mye

Skrevet

Gratulerer så masse!! Hørtes ut som en intens, men flott fødsel :) kos dere masse. Gikk du over tiden?

Skrevet

Gratulerer :) Må være godt å bli fort ferdig? Eller? Hørt mange forskjellige meninger om det. Men jeg håper jeg får en like rask fødsel som deg:)

Skrevet
:) en flott fødselshistorie
Skrevet

Gratulerer! Er litt hormonell i dag, så måtte nesten gråte litt når jeg leste om guttene som kom med rosa gaver til søsteren sin <3 Kjempesøtt!

Skrevet

Høres ut som en veldig fin fødsel:) Gratulerer så mye til dere alle!

Skrevet

Gratulerer masse :)

Skrevet

Gratulerer så masse!! Hørtes ut som en intens, men flott fødsel :) kos dere masse. Gikk du over tiden?

Jeg fødte en dag før termin. Men hadde en del vonde kynnere fra ca. en uke i forkant :)

Skrevet

Gratulerer :) Må være godt å bli fort ferdig? Eller? Hørt mange forskjellige meninger om det. Men jeg håper jeg får en like rask fødsel som deg:)

Når jeg først hadde født, var det jo utrolig deilig at det gikk så raskt!! Men samtidig må jeg si at fødsel nr.3 som varte i hele 7 timer likevel var "den enkleste" fødselen av alle mine fire fødsler. (nr.1 varte i 15 timer, nr.2 i 5 timer). Når det går så fort, mister man på en måte kontrollen fullstendig, og smerten blir mer intens og uten pause. Med de tre første fødselene synes jeg den vondeste fasen var de siste åpningsriene før jeg fikk pressriene. Synes det var godt å få lov å presse, med pauser i mellom. Denne gangen var det vondeste pressriene. Hadde jo ingen pause, og synes det var helt ekstremt vondt. Men det varte jo kanskje i 10 minutter da....

Hos meg stemte i hvert fall det en jordmor sa en gang at fødsel nr.1 og 3 ofte ligner, og 2 og 4. Men lillesøster holder jo tidsrekorden da... :)

Lykke til med din fødsel :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen!!!

Ønsker dere lykke til med deres fØdsler! :):):)

Skrevet

Så flott å høre, kjære deg!!! Gratulerer!!!!!

Skrevet

Gratulerer! Er litt hormonell i dag, så måtte nesten gråte litt når jeg leste om guttene som kom med rosa gaver til søsteren sin <3 Kjempesøtt!

Ja det var veldig søøøt! Etter at to kusiner også kom innom med kosedyr var det en hel dyrehage i sengen hennes. Det morsomme var forskjellen på det kusinene hadde valgt og guttene. Jentene kom med rosa og hvite mus med lange øyevipper. Gutta kom med en flodhest, elefant og bamse.... :)

Skrevet

Gratulerer så mykje.

Skrevet

Gratulerer så mye!! =)

Skrevet

Gratulerer så mye! Ser levende for meg de stolte brødrene! :)

Skrevet

Gratulerer så masse!!! Ligner på min fødsel nummer to.. Nå venter jeg nummer tre og er ulidelig spent!! Frykter jeg føder før jeg får sukk for meg. Bare jeg rekker til sykehuset. Heldigvis bare 15 minutter unna vi også.. =)

Skrevet

Gratulerer så masse!!! Ligner på min fødsel nummer to.. Nå venter jeg nummer tre og er ulidelig spent!! Frykter jeg føder før jeg får sukk for meg. Bare jeg rekker til sykehuset. Heldigvis bare 15 minutter unna vi også.. =)

Det sies jo som jeg nevnte over at fødsel nr.3 ofte ligner på fødsel nr.1. Det stemte jo for meg, og jeg synes den tredje fødselen var den "enkleste". Men man vet jo aldri. Masse lykke til i hvert fall!!

Skrevet

Det sies jo som jeg nevnte over at fødsel nr.3 ofte ligner på fødsel nr.1. Det stemte jo for meg, og jeg synes den tredje fødselen var den "enkleste". Men man vet jo aldri. Masse lykke til i hvert fall!!

Takk for det.. Fødsel nummer en var også en flott og lett fødsel.. Det får komme det som kommer, så lenge det ikke kommer i bilen på vei til sykehuset.. =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...