littlemisstrouble Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Snuppa mi på 9 mnd bæsjer på potta nesten hver dag, bare nysgjerrig på om det er andre som har begynt med pottetrening? Var litt tilfeldig at vi begynte, men det funker jo supert, også så deilig å slippe bæsjebleiene Begynte å sette henne på for ett par uker siden, når hun kunne sette seg opp selv, og jeg så at hun viste tegn til å måtte gå på do.
Barbarella og froskebarna Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Fantastisk! Det må jo være så deilig å slippe bæsjebleiene. Det kommer dere til å sette mer og mer pris på! Har et håp om å få det til tidlig jeg også, har hørt at det går an første året, men etter det blir det vanskeligere på en stund. 3-åringen vår er langt ifra tørr...
Nille 76 Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Snuppa mi på 9 mnd bæsjer på potta nesten hver dag, bare nysgjerrig på om det er andre som har begynt med pottetrening? Var litt tilfeldig at vi begynte, men det funker jo supert, også så deilig å slippe bæsjebleiene Begynte å sette henne på for ett par uker siden, når hun kunne sette seg opp selv, og jeg så at hun viste tegn til å måtte gå på do. For meg høres det egentlig bedre ut med en bæsjebleie, enn en bæsj i ei potte en må bli kvitt og så ei potte en må vaske og rompe en må tørke;) Men det er sikkert bare meg. Jeg har ingen planer om noe pottetrening på leeeeenge enda nei, hehe...
littlemisstrouble Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2012 Syns ikke det er stress å vaske potta, verre å vaske bæsj som er gnidd utover Jeg har sett at mange som starter treninga sent ofte får problemer, for da er det gjerne litt mer vilje i de søte små Men jeg håper det varer her, og nyter det i alle fall nå!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Enig med deg littlemisstrouble! Værre med bleia, skulle ønske jeg haddde startet tidlig med potte på storebror, sliter med sart hud på rumpa hans :-/ Men nå, i en alder av 16 mnd i morgen, så starter vi neste helg.. Vi er enige i å innføre rutine med potte til lillesøster myyyye tidligre, så hun blir vant til potta, og starter tidligre å gå over til den fremfor bleia Mor fikk jo alle oss ungene til å bli bleiefri på dagtid innen vi var 12 mnd, så det er bare å starte opp
zassy☆ Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Her har lille sittet litt på potta nå og da siden hun var 8 mnd, hun er nå 10, hender hun tisser i den på mårningen, men ikke noe mer enn det, men det er greit, poenget er ikke å avvenne henne av bleia men at hun blir vant til å sitte der i blant. Søstra mi har en gutt som skyr både potte og do som pesten (han er snart 3 år) så derfor tenkte jeg bare å gjøre henne vant til den litt tidlig
RødRev Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Hm.. har egentlig ikke planer om det før han bikker året. Det er nok av ting å holde på med, synes jeg Men det er jo mange måter å gjøre dette på. Det viktigste er vel at det er lystbetont for kidsene, ikke noe press, men heller stor jubel og hallelujastemning når de produserer For øvrig er jeg enig i at det ikke er lurt å vente altfor lenge heller.
Gjest Mafan Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Hvordan går dere frem for å få baby til å skjønne hva potta er? Altså noe man skal sitte og gjøre fra seg i?
Ooops I did it AGAIN Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 Min snuppe settes på doringen hver gang jeg skifter bleie. Tisser nesten hver gang, og når jeg ser hun begynner å presse litt skynder vi oss av med bleien og så bæsjer hun i do Også mest får å venne henne til det og ikke får skrekken som broren. Han nekter plent å sitter på potte og do. Er jo helt tilfeldig at det kommer i do, men når man kjenner tegnene er det jo bare å prøve;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå