**lykke!!** Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Hei. Artig å se hvordan andre har det i hverdagen, og om deres små har begynt å rulle seg, le, gripe o.l. Godt mulig det er sånne tråder her inne fra før, jeg er her svært lite... Jeg har en på 4 mnd, akkurat begynt å rulle begge veier, ler mye og griper ting i babygymmen og leker vi holder foran. Jeg vekker lille i halv åtte tiden for å rekke å levere store i bhg, da får lille pupp og er våken til store er levert og vi har kommet hjem igjen til cirka 9.30, våken til neste pupp og sover da fra ca. 11-14, ny runde med pupp, kos og lek på gulvet før det er soving igjen fra ca. 15.30-17.30, ny runde med pupp, kos og lek, rundt kl. 19 er det kveldsstell litt pupp før soving i sengen, pupp igjen rundt 22.30 og sover så til halv åtte. Lille sovner alltid av seg selv, og er utrolig lett å lese!!
aragon Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Har ei lita snuppe som blir 4mnd 21. Juni. Hun klarer ikke å rulle rundt enda, men det er like før:) Smiler og ler. Har ikke funnet tærne enda men trener fælt på å løfte beina. Hun griper i leker i babygymmen og kommer med mange godlyder. Stort sett blid og fornøyd, men har nok begynt å si ifra og blir irritert bla når hun ikke får til å putte noe i munnen. Hun står opp ca 7-8tiden får da 120ml MME. Sover en liten dupp ved 9-10tiden. Så litt smaksprøve på grøt og MME før hun legges ut i vogna og sover fra ca 12.30 - 14.30. Får 120ml MME en gang før hun har siste powernap rundt kl 16 - 17. Hun får da mat igjen ca kl 19, også er det i seng. Spiser gjerne kl 23-24 og kl 04 i løpet av natta også. Hun sover i sengen vår enda, men føler nå at det er på tide å flytte henne i egen seng på eget rom snart
Ziiona Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Har ei lita ei som stort sett alltid er blid og fornøyd. Har begynt å lage lyder til oss, og smiler og ler. Er ikke rent sjeldent at hun ler på seg hikke. Hun pludrer gjerne for seg selv i babygymmen, griper etter alt hun synes ser interessant ut, og prøver å strekke seg etter ting. Absolutt alt hun får tak i skal puttes i munnen Har funnet ut at hun har føtter, så tærne skal også puttes i munnen. Dette til min frustrasjon under bleieskift Hun har snudd seg fra rygg til mage i over en mnd, men klarer ikke å snu seg tilbake fra mage til rygg. I starten var det veldig frustrerende, men nå har hun skjønt at hun kan legge hodet ned og hvile. De siste dagene har hun mens hun ligger på magen begynt å sparke fra med ene beinet slik at hun spinner rundt i sirkler. Løfter nå hele overkroppen opp med armene når hun ligger på magen for å se seg rundt. Det er heller ikke lenger greit å ligge i armene til folk om hun ikke er veldig trøtt. Skal helst sitte oppreist, eller stå. Hun legger seg i egen seng på vårt soverom klokka 18.00, og da står vi opp igjen mellom 09.00 og 10.00 dagen etterpå. Rundt sju kommer hun over i senga vår og vil ha mat og kose. Får også mat rundt 23.00 og 03.00. Hun har også begynt å spise en god porsjon grøt før hun legger seg, og det er visstnok snadder. Da gaper hun som en trost, og vi må skrape bollen. Foreløpig har hun tre dupper på dagen, en kort en rundt elleve, en i vogna fra halv ett til halv tre, og en kort en rundt fire. Jeg skjønner ikke at det er mulig å sove så mye som hun gjør.
Underveis --> Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 (endret) Akkurat blitt 4 mnd her og ruller fra rygg til mage, en vei. Lurer på om han med vilje også ruller fra mage til rygg, men det ser mer ut som velt. Selv om han velter mer og mer ;-) Her om dagen rullet han faktisk bortover gulvet :-S Ellers hever han nå hele brystkassen fra gulvet på strake armer. Han elsker å stå på beina, og har båret sin egen vekt fra han var to mnd gammel. For ordens skyld: han ligger mest på magen ;-) Han kan ligge i ganske lange strekk på gulvet for seg selv og har de siste dagen oppdaget nye, og høye, lyder han kan lage. Veldig koselig! Superblid, men latter er ikke lett å få ut av ham. Blir mer et hikst *he he he* Ammer jevnt gjennom dagen (teller ikke. Han får når han har behov) og sover nå nesten hver natt fra rundt 2000 til 0500. Pupp og så står vi opp rundt 0700 sammen med storebror (da er babyen nemlig også våken og klar for dagen). Han sover stort sett bare en lang dupp, og det er på morgenen. Ellers er det kun powernapps på ca 20 min. Mulig det er i ferd med å utvikle seg en lengre dupp på ettermiddagen, men den er ikke etablert ennå. Er også veldig grei å legge. Kan legges våken i vogga. Eneste han trenger er kosekluten og smokk, så sovner han av seg selv! Luksus! Endret 15. juni 2012 av Underveis -->
BareMas Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 snuppa her har rullet seg fra rygg til mage en eneste gang, det ble så lite populært så jeg lurer på om hun noen gang kommer til å gjøre det igjen Men kan ellers ligge i timesvis på babygymmen, strekker seg etter leken, og har blitt kjempeflink til å holde og gripe etter ting. Ellers har vi en grei rutine på at etter ca 2 timer med våkentid er det dupp som varer mellom 20 min og 2 timer. Har også lært seg å sovne av seg selv(noe mine skuldre er utrolig takknemlig for), og legger seg ca halv 9 hver kveld. Har begynt å få grøt på kveldstid her også, og da er det skikkelig trostungefakter, som en over her også skriver om Ellers elsker snuppa mammaens sangstemme, og hikster og ler hver gang jeg synger "hode, skuldre, kne og tå", mens det skjærer i ørene til far i huset ryktet sier at jeg mangler både stemme, rytme og er ellers ganske tonedøv
Håperhåper :) Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Jenta mi har akkurat blitt 4 måneder. Hun har rullet seg over fra rygg til mage i over en måned, men kommer seg ikke tilbake til rygg på egenhånd til alles og særlig hennes store frustrasjon. Hun har ikke helt skjønt det med å støtte seg på armene når hun ligger på magen, så hun blir fort sliten av å ligge å holde hodet oppe, men nå har hun i allefall forstått at hun kan vile hodet på madrassen mens hun ligger på magen. Hun har begynt å lage syngelyder, og har forstått at lyden forandrer seg når hun beveger på leppene eller putter fingrene i munnen. Hun griper tak i alt som henger/blir holdt foran henne og hun prøver å putte det i munnen selv om hun ikke alltid treffer... Hun våkner mellom 6 og 7 på morgenen. Hvis hun våkner 6 må hun ha en ny dupp allerede rundt 8. Ellers er første dupp rundt kl halv 10, da må jeg ut å trille fordi hun bare sovner i vogna da. Andre lur er i 12-13 tida, den også mens jeg triller. Og så trenger hun en liten lur rundt 16-17. Vi gir henne kveldsmat 18.30 og hun er i send\g til 19.00. Hun sovner i egen seng og uten rygging, vi må bare sitte hos henne en stund og stappe inn smokken til hun slutter å rive den ut av munnen. Til vår fortvilelse er jenta en nattspiser, og hun våkner hver 2. time gjennom hele natta fra kl. 23.00 og vil ha mat (og ja, jeg vet at hun er sulten og ikke bare trenger smokken). Jeg ammer, så måltidsrytmen er styrt ut fra når hun vil ha mat. Men vi gir en flaske med MME til kveldsmaten for å prøve å få henne til å sove bedre (virker ikke). I dag ga vi første prøvesmak på grøt til frokost. Håper hun kommer fort i gang med grøtspisingen slik at vi kan gi henne kveldsgrøt og forhåpentligvis trappe ned på nattmåltidene. Jeg elsker å være mamma!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå