Håpefull38 Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Mandag 11. juni kl 10:02 kom min nydelige prinsesse Leonora Johanne til verden Hun var 3610 gr , 50cm lang og helt perfekt Fikk satt inn ballong på termindagen, søndag 10. Juni. Bodde på sykehushotell, og da jeg skulle legge meg sent på kvelden rant det blod av slangen. Gikk opp på føden for å sjekke. Ble sjekket der og hadde 3 cm åpning. Ble satt til ctg- registrering og merket da at kynnerne ble sterkere. Fikk komme rett inn på fødestua kl 02.30. Begynte med 6 min mellom riene,og det varte en halv time. De neste 7 timene kom riene med stort sett 1-2 min mellomrom. Ikke mye tid til hvile der nei! Kl 07 var det full åpning, men vannet gikk ikke. Det tok de 15 min seinere. Hun var enda ikke kommet helt ned i bekkenet så jg fikk ikke presse. Fikk etterhvert begynne å presse forsiktig. Måtte også opp å stå i prekestolen for å prøve å få henne ned. Etter vel en time fikk jeg begynne å presse. Hun kom litt lengre ned, men ikke nok. Etter å ha presset i 1 t og 20 min måtte de kalle på lege og barneleger. Brukte sugekopp for å få henne ut. Pulsen ble noe svakere på slutten og de måtte bare få henne ut. Dermed ble det mange sting og sammelapping på meg. Lystgassen ble jeg forferdelig svimmel av, så det ble bare ett forsøk der. Fikk epidural rett etter, men synes ikke den hadde noe effekt. Spydde opp alt jeg drakk underveis og skalv voldsomt. Var helt tom for energi etterpå. Fikk veldig skryt av jordmødrene for at jeg jobba så bra. Bare beundrer min lille prinsesse Hun fikk mye gulsott og ligger nå i lys. De sa det var veldig vanlig ved bruk av sugekopp. Masse lykke til til dere som står for tur :-)
Bamsemams74 Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Dette høres ut som en skikkelig jobb! Forstår veldig godt at du fikk skryt. Gratulerer med den fine jenta di og vel overstått fødsel.
Gullunger Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Da har vi født samme dag Håpefull38!!! Gratulerer så mye! Jeg fødte samme dag kl 06.13, og fødselene våre var veldig forskjellige!! Min varte i kun litt over tre timer. Bra jobba Håpefull!! Regner med at du koser deg like mye som meg nå med lille gullet!
KLP <3spire<3 Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Så godt å høre at Prinsessa er kommet til verden og at alt er vell med henne for et nydelig navn, vakkert Godt jobba av mor, gratulerer til deg
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 Gratulerer Jeg fikk en liten keiser samme dag som deg Heeeerlig
Scarlette Skrevet 15. juni 2012 #13 Skrevet 15. juni 2012 ÅÅÅH... Gratulerer så mye.. Håper du kommer deg i form igjen fort, og slipper varige men. Kos dere med vesle jenta deres;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå