maimora Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Nå har jeg lest alt for mange innlegg her på bim, så nå har jeg overbevist meg selv om at jeg kommer til å miste, eller at det ikke er nå hjerteaktivitet! Har aldri mistet før så sjansen er vel sikkert minimal, men nå vurderer jeg tidlig ul jeg også :/ men så er det "alle" de som er på tidlig ul der det viste seg at hjertet sluttet å slå en uke etterpå osv, så jeg blir sikkert ikke mindre bekymret av det. Jeg har liksom ikke samme symptomene som før heller, har kastet opp bare en gang, tidligere har jeg kastet opp så og si non stop fra uke 3-15. Jeg er kvalm innimellom da, og trøtt som bare det, og hormoner, ja det har jeg nok av! Det går nok helt sikkert bra, tror jeg må slutte å lese alle innleggene overalt her, og sikkert spesielt på abortsiden som jeg trykte feil på i går, he he. Måtte jo bare lese litt mens jeg først var der inne:p Dagens bah melding fra meg:) Ha en fortreffelig kveld UTEN bekymringer:)
sjeroks Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Nå har jeg lest alt for mange innlegg her på bim, så nå har jeg overbevist meg selv om at jeg kommer til å miste, eller at det ikke er nå hjerteaktivitet! Har aldri mistet før så sjansen er vel sikkert minimal, men nå vurderer jeg tidlig ul jeg også :/ men så er det "alle" de som er på tidlig ul der det viste seg at hjertet sluttet å slå en uke etterpå osv, så jeg blir sikkert ikke mindre bekymret av det. Jeg har liksom ikke samme symptomene som før heller, har kastet opp bare en gang, tidligere har jeg kastet opp så og si non stop fra uke 3-15. Jeg er kvalm innimellom da, og trøtt som bare det, og hormoner, ja det har jeg nok av! Det går nok helt sikkert bra, tror jeg må slutte å lese alle innleggene overalt her, og sikkert spesielt på abortsiden som jeg trykte feil på i går, he he. Måtte jo bare lese litt mens jeg først var der inne:p Dagens bah melding fra meg:) Ha en fortreffelig kveld UTEN bekymringer:) Huff da. du må for all del ikke rote deg inn på sidene om sa, ma osv. da får du ikke fred i sjela. tenk nå på at det er 95% sjans for at alt går bra om hjertet slår i uke 7-8. tidlig ul kan jo være spennende det, å betryggende. å feil kan det jo gå uansett i svangerskapet og etter, men man må heller satse på at det går bra. men jeg skjønner fortvilelsen din. Jeg er gravid for første gang nå, å er bare 4+6 uker. å i dag var jeg overbevist på at jeg starte å blø når jeg kjørte mannen på jobb. sprang rett opp på do når jeg kom hjem, men ingen blod heldigvis. Vi er nok flinke til å skremme oss selv. Klem og lykke til:D
gunnc Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 skriver under på den bare prøv å slapp av og tenk positivt! går det galt så går det galt, er ikke vits å gå å bekymre seg for noe som kanskje aldri skjer? klem
Prøvekanin86 Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Vet hvordan du har det asså. Er selv i uke 9 nå, men har ikke sett noe på ultralyd enda da min lege kun tar utvendig. Var der for over en uke siden og han mente da at det var for tidlig å se noe. Så jeg går også å tenker på "hva om det ikke er det noe der?", hva om ikke hjertet slår? hva hvis jeg mister? Jeg har nok også lest for mange skremselsinnlegg her inne, veldig fort å komme borti de siden det er noen av de overalt. Jeg er også gravid for første gang og har aldri mistet før. Ingen av mine nærmeste venner eller familie har heller vært plaget med sa og lignende(kun 1 tilfelle i familien jeg vet om) så skjønner ikke hvorfor jeg er så redd. Gleder meg bare til å komme til en legetime som kan bekrefte at der er det et lite foster med et bankende hjerte som alt står bra til med:)
gunnc Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 tips: bestill tidlig ultralyd for å høre hjertelyden etter uke 7 for å få slappt av bedre
selma07 og engel Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Det som skjer det skjer! Er alt i orden med den lille spiren i magen din så går det bra!! Lykke til:))
løvemamma29 Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 kjenner på d samme!! Er 7+2 idag, har vært superkvalm, spydd masse og nærmest sengeliggende. Var til legen i går og fikk sykemelding, og i går var første dagen på lenge eg klarte å holde på alle måltida... Trur eg sjekka sikkert 5 ganga etter blod berre i går utenom de vanlige dorundene-for siden eg ikkje spydde måtte noe vere galt... Idag er eg slakk, men ikkje kvalm... og eg bekymra meg for det istede for å tenke at d e deilig å slippe og spy,,,.. graviditeter er belastning både fysisk og psykisk. Er nr 3, og har heller aldri mista.. ingen i nær familie har vert plaga med det heller, MEN då tenker eg: Noen må bli den første og d blir sikkert meg.. Blei langt og rotete dette...men godt å få det ut! klem
Ullsokken Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Se på 2 og 3 trimester da, hvor mange det faktisk går bra med :-)
G&G Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Litt motsatt jeg da. 43 år, snart 11 uker med nr to. Frøkena her er 1 1/2. Tok ikke tidlig ultralyd annet enn i forbindelse med duotesten første gangen, å gjør det ikke denne gangen heller. Første legetime neste uke, gleder meg til å høre hjertelyden til bitteliten, ingen grunn til å tro noe annet enn at alt er som det skal:-) hadde ingen "symptomer" forrige gang, og svært få denne. Ta livet med ro, kos deg og tenk positivt. Husk; det vil som regel gå bra:-) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå