Gå til innhold

Hvor skadelig er en pose ostepop og 0,5 l cola 2-3 ganger per uke?? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skadelig er det med en liten pose ostepop (125g?) og 0,5 l cola noen ganger i uken? =/

Skrevet

mmmm hørtest godt ut :P

Skrevet

Hvor skadelig er det med en liten pose ostepop (125g?) og 0,5 l cola noen ganger i uken? =/

Er du gravid? I så fall vil jeg si at det er heeelt greit! ;D

Skrevet

Spiser du sunt generelt, ser jeg ikke problemet med det der :P Selv stirrer jeg ned en DIGER kake som svigermor etterlot... og bare meg som liker kake i huset. Liten stykke som dessert hver dag denne uken for å begrense meg + håp om besøk for å dele godene :P

Skrevet

[quote name=Nr. 3 på vei! :D' timestamp='1339598895' post='144313419]

Er du gravid? I så fall vil jeg si at det er heeelt greit! ;D

Nei, men skulle ønske jeg var det! (da hadde jeg også hatt noe å skylde på..)

Er bare fryyyktelig godtesyk for tiden....dette skjer absolutt ikke hver uke...og jeg prøver å ikke gjøre det....men i dag iløpet av kort tid så forsvant en liten pose ostepop og en 0,5 l cola.... nesten før jeg fikk tenkt meg om :P ikke bra......

Er det veldig ille??

Skrevet

Nei, det er ikke veldig ille.

Jeg spiser iallefall hundre gram sjokolade om dagen, spiser ellers sunt og går tur når jeg kan. Fine blodprøver og normalt slank kropp her iallefall. Uansett så er det ikke hva du spiser en gang iblant som teller, det er livsstilen generelt.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Prøv å ikke gjør det til en vane. Jeg har fått et enirmt søtbehov denne uken så da lar jeg meg selv ha det, jeg spiser en bolle, sjokolade eller potetgull her dag denne uken. Hadde jeg vært lubben hadde jeg ikke gjort det tror jeg, men det er kun fordi jeg ikke ville trives som det.

Skrevet

Synes det høres mye ut, jeg :P Ville prøvd å begrense meg til lørdager i alle fall..

Skrevet

Veldig, veldig fristende... Ikke colaen, men ostepopen. Fotball og ostepop. Nam!

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg tror ikke det er så skadelig altså... det er prinsippet jeg lever etter... så lenge man passer vekta så go for it...

Skrevet

Om det er ille eller ikke kommer ikke an på hva andre mener her... men hvordan dette påvirker DIN kropp.

Noen kan tilsynelatende tåle det, andre absolutt ikke.

Jeg ville begrenset det.

Hadde jeg spist det 3 ganger i uken ville jeg slitt veldig med ustabilt blodsukker og ville mye lettere blitt syk og få tendenser til betennelser i kroppen....

Skrevet

Ikke veldig skadelig kanskje, på kort sikt hvertfall. Men det inneholder jo nesten 1000 kcalorier, så hvis du spiser normalt ellers, og holder vekten vanligvis, vil jeg tro at du vil gå litt opp i vekt hvis dette blir en vane.

Skrevet

Heldig som kan gjøre slikt. Lukter JEG på detta så 1 kilo opp.

Skrevet

kommer an på hva din kropp tåler. selv spiser jeg potetgull hver dag, jeg klarer rett og slett ikke la være. spiser veldig sunt, men MÅ ha snop hver dag. jeg er tynn, nesten litt for tynn. Venninna mi derimot legger på deg bare hun lukter på junkfood...

Skrevet

Vil vurdere en halvliter cola som farligere enn en pose ostepop.

Det er lite man kan gjøre en med pose ostepop - kanskje kvele noen om du er heldig, men ellers er den ikke i stand til å gjøre mye skade. Du kan kanskje skremme noen ved å smelle selve posen til et passende poff, men noen varige mèn utgjør det nok ikke (med mindre du skremmer et menneske med PTSD, hvor angsten utløses av skuddlignende lyder, da kan det bli ganske alvorlig!) En cola derimot har i alle fall litt tyngde, og kan gjøre skade ved gjenntatte slag, feks mot hodet eller skrittet (spesielt da hos en mann).

Om en pose ostepop og en cola gjør skade tre ganger i uka av seg sjæl har jeg ingen formening om, selv om jeg antar det for lite sannsynlig. Ved oralt inntak reagerer man forskjellig, selv om de fleste antakeligvis vil øke sin vekt noe på sikt.

(Personlig ville jeg dødd litt på innsiden, fordi jeg ikke hæler det ekle fettet som finnes i slike snacksvarianter.)

Skrevet

...og, glem ikke colaens sprudlende egenskaper - kullsyre kan svi ved kontakt med øynene, søle til tekstiler og, antageligvis, virke irriterende dersom det blir hellet i åpne sår.

Skrevet

Driver egentlig å går ned i vekt.....er overvektig, men ser ikke tjukk ut..en del ekstra på mage og lår, er 171 og veier MYE 87kg sist jeg sjekket.....kiloene er dog ganske jevnt fordelt på en timeglassfigur med halvstore pupper....

en typisk dag kan se sånn ut:

- frokost: 1 glass vann og omega 3 tabletter (kanskje en rugsprø med gulost)

- lunch: 1 glass vann.....det er her ostepopen (evt annet godteri) innimellom kommer

-middag: 2 porsjoner (ALLTID med mye salat/grønnsaker)

- kveld: 2 glass vann / 1 loffskive (kanskje jordbær eller vannmelon hvis vi har)

Vil jeg gå ned i vekt med dette kostholdet, siden jeg ihvertfall ikke spiser store mengder mat?

Skal begynne å spise rugsprø/eple/ jordbær/ melon til frokost,lunch og kvelds...

(Prøver stort sett å holde brus, snacks og godteri til helgene..men da blir det ofte en del. Spiser aldri kake eller junkfood)

-HI

Skrevet (endret)

Jeg ville spist mer til frokost. Det er nok en liten frokost som er skyld i økt junk-behov til lunsj.. Ville droppet loff til kvelds.

Husk karbs, fett og proteiner til etthvert måltid. Karbs er ikke et must, men det er de to andre.

Forslag:

Frokost: Smoothie av f.eks frosne bær, yoghurt naturell, banan (søting) og et rått egg (fett) eller anne fettkilde (avokado, oljer, osv)

Evt hjemmelaget granola med yoghurt naturell og bær

(eller havregryn)

Lunsj: Salat

Middag: En porsjon, med mye salat/grønt slik du gjør :)

Kvelds: Grønnsaker og dipp :)

Endret av Lettie
Skrevet

Du må nesten tulle nå eller?

Skrevet

Du må nesten tulle nå eller?

Tenker du på det daglige matinntaket? - tuller dessverre ikke...=/ men det er overhodet ikke sånn at jeg spiser ostepop og cola daglig vel og merke

Skrevet

Hvis tanken din er å gå ned i vekt, er det daglige kostholdet ditt helt på trynet. Inkludert ostepop og cola 2-3 ganger i uken.

Skrevet

Får man lettere betennelser i kroppen av å ikke spise så mye hver dag, og litt usunt inniemmlom???

Hvordan merker man stoffskifte problemer??

Skrevet

Man får lettere betennelser av sukker og mye karbohydrater.

Stoffskifteproblemer kan være høyt, lavt eller andre ting ifm skjoldbruskkbertelen. Hva tenkte du på?

Skrevet

Hvis du skal leve på et slikt kosthold over tid så kommer du til å bli syk, hi, og få mangelsykdommer.

Skrevet

Hva hvis jeg gjør det om til noe ala dette:

Frokost: Brødskive med ost,skinke, salat og tomat +omega3 tab

lunch: Salat/ brødskive med ost,skinke,salat og tomat

middag: sånn som nå, vanlig mat med en del salat/grønnsaker

kvelds: jordbær/ melon/ brødskive med ost,skinke,salat og tomat

Mye vann, litt cola (helst i helgene) og en sjokolade / smågodt/ snacks innimellom, + i helgene.....??

-HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...