Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Del Skrevet 13. juni 2012 Har du egne poster osv for hva du setter av og hvor? Har du eget regnskapsprogram eller skriver du i bok? Trenger litt orden på økonomi og trenger derfor alle tips jeg kan få Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143945743-f%C3%B8rer-du-privat-regnskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Del Skrevet 13. juni 2012 Nei, ser ikke behovet for det heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143945743-f%C3%B8rer-du-privat-regnskap/#findComment-144312941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaklemor Skrevet 13. juni 2012 #3 Del Skrevet 13. juni 2012 Har ikke gjort det men skal fra og med neste lønning. Grunnen er veldig enkel; fullt oversiktlig. Her har jeg regneprogram og har også et eget regnskapsprogram hvor jeg skal føre inn for ett år nå og se hvor langt jeg kommer Har ført litt før når jeg betalte på en del ekstra. Tips? Vær realistisk om du skal sette opp for det du tror du bruker. Skriv opp alt, og se etter en-to mnd tid hvordan du skal dele inn div utgifter i forskjellige kategorier. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143945743-f%C3%B8rer-du-privat-regnskap/#findComment-144312962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. juni 2012 #4 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg gjør dette. Vi har ikke den beste økonomien, så om ikke alt føres opp, så kan vi fort oppleve en del problemer. Gjør alt "old-scool", altså bøker og permer. For hver mnd føres inntekten inn i en bok, når vi får hvilke penger osv. Alle innkjøp bli ført opp, alle middager blir planlagt på forhånd, og regnet ut. Samme med annen mat, barn og baby utstyr osv. Sparepenger føres inn, husleien føres inn, regninger føres inn ettersom de betales. Med andre ord alle intekter og utgifter føres nøye inn. Har to permer til regninger, den ene inneholder regninger som skal betales, regningene settes inn etter når de må betales, den som må betales først- fremst. Så settes de inn i den andre permen når de er betalt. Har også en egen perm for regninger som vi ikke har økonomi til å betale, der ringer jeg/samboeren og ordner enten utsettelse eller delbetaling, dette føres nøye opp på papir, for nedbetaling, så føres nedbetalingene opp helt til siste krone er betalt, så settes regningen inn i "betalte regninger" permen. Det tar jo en del tid, men etter at jeg startet med det, så klarte vi det økonomiske mye bedre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143945743-f%C3%B8rer-du-privat-regnskap/#findComment-144312966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TPK Skrevet 13. juni 2012 #5 Del Skrevet 13. juni 2012 Nei Hvis du skal gjøre det vil jeg anbefale Excel, gjerne med pivot-tabell hvis du kan med det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143945743-f%C3%B8rer-du-privat-regnskap/#findComment-144313150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå