Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg holder omtrent på å DØ, da jeg er kvalm hele tiden. Ikke morgenkvalme, eller ettermiddagskvalme, eller kveldskvalme, eller kvalm avogtil. Men HELE tiden, hele dagen, hele natten.. Trykker i meg kjeks, tØrre skiver, vann, juice, brus, frukt, alt som kan dØyve, det hjelper ikke.

Jeg har vært hos akupunktØr, jeg går med slike bånd rundt håndleddene, jeg tar ingefærkapsler, og noe alternativt som akupunktØren kom med.

Men nei.. Hjelper ikke en dØyt! Har ikke mulighet til å sykemelde meg heller, for å ligge på sofaen hele dagen, og kundene mine har begynt å spØrre om det kanskje er på tide at jeg tar meg en ferie... Jeg ser nok ikke ut i måneskinn!

Hvordan holder dere ut? Har dere noen andre tips om hva som kan hjelpe?

-desperat-

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143945738-hvordan-holder-dere-ut-kvalmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg. Har det helt likt. Er kvalm hele tiden og prøver alt, men ingenting lindrer. Kan ikke sykemelde meg heller og kundene mine sier det samme som dine. Er i tillegg så trøtt som jeg aldri har vært før. Legger jeg meg ned på ettermiddagen for å ta en ti-minutters er jeg brått i drømmeland en time. Herregud. Har vært gravid to ganger før, men kan ikke huske at jeg synes det var så tøft. De andre gangene har det hjulpet med små måltider mot kvalmen men denne gangen - nops. Det er vel et sikkert tegn på at alt er bra da denne kvalmen. En liten trøst...

Uff, det høres ikke ut som om det finnes noe kur. Har ringt legen og bedt om kvalmestillende tabeletter, for hvis dette skal vare ut uke 13 (uke 7 nå), så vet jeg ikke hvor jeg skal snu meg.

Og hvis dette vedvarer uansett, så tror jeg dette barnet blir enebarn... Det går noen tårer om dagene, selv om folk sier "det er jo verdt det, når småen til slutt kommer" osv, så er det helt forferdelig akkurat nå!

God bedring til deg lillebølla!! :)

Hei, titter inn fra 2.trimester med et forhåpentligvis godt råd :)

Smoothies.. just saying.

Og tanken på at jeg om ca 14 uker har prinsessa mi i armene. Er i uke 26 nå, og kvalmen gikk aldri over her. Har vært mye gråting tidligere...

Men uke 23 fant jeg ut at om jeg får i meg en smoothie så rekker kroppen å ta opp en del næring før det kommer opp igjen. Så er ikke fullt så slapp nå som tidligere. Og blodsukkerverdien har blitt mer fornuftig, så jeg slipper innleggelse :D Håper for din del at det gir seg snart for deg, og at du får et rolig andre trimester! ;)

Men i mellomtiden kan du jo drikke smoothies- så får kroppen litt næring i allefall :D

Annonse

Tar en svipptur fra 3.tri for å snuse innom gamle problemer!

Hadde det akkurat slik som deg, og det varte og rakk i noen uker. KONSTANT. å fyy.. Kasta aldri opp, bare gikk rundt og var uggen.

Det eneste jeg som hjalp meg litt, var å spise før jeg ble sulten oog å spise når jeg var sliten. Trøtthet og sult forverra alt sammen en million ganger, så da kunne jeg i alle fall kontrollere graden av kvælm. ;)

Det går over. Bare hold ut. 1.tri er en dustetid for mor, men en vakker dag, sikkert sånn rundt uke 13,14,15 så kommer formen tilbake og du ELSKER å gå gravid.

Og så runder du uke åtteogtjue og syns egentlig at det begynner å bli greit nå... hehehe.

Heia!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...