Gå til innhold

Gave til nybakt pappa, flere som tenker på det?

Anbefalte innlegg

Men baby-jente, da sier du jo at mor får gaven som en belønning for en "prestasjon" nemlig fødselen. Jeg skriver om gaver som gis som et minne om en fantastisk hendelse på samme måte som gifteringer, dåpssmykker, konfirmasjonsgaver etc.

Jeg liker tanken på at jeg som 80 åring kan ta på meg medaljongen min til minne om en fantastisk hendelse i 2006 og regner med at jeg vil tenke på barnet vi fikk sammen, ikke hvor god jeg var til å presse barnet ut.

Fortsetter under...

Syns det er kos å gi gave uansett til hvem. Å her får både storesøsken og pappa gave når lillingen kommer :-) de har sekkevis med bamser men den de har fått av søsknene som nyfødt eller når de har fått småsøsken har de aldri turt å leke for mye med og de har de kontroll over hvor er hele tiden. Nettopp fordi det er et minne av noe spesielt.

Samme gjelder gaver jeg og mannen har fått av hverandre ved disse anledningene.

Tror ikke Baby Jenta har fått så mange gaver av sin kjære så hun er nok bare litt bitter. Vi som har menn som er flink til å sette pris på oss, setter også pris på mannen vår. Min er flink å legge et søtt kort eller gir meg blomster helt plutselig. Eller bare et lite sjokolade hjerte.

Å ja en velskapt baby er en velsignelse og er mere enn fornøyd hvis jeg får det. Men ingenting er som å se sin kjære gråte en skvett når han ser barnet og gleden når han gir meg en velgjennomtenkt gave når ting har roet seg. Håper han føler det likedan.

Å jeg er så sinnsykt fornøyd med at jeg får gå gravid, bli kjent med babyen. Ikke minst fødselen syns jeg er en enorm opplevelse jeg ikke ville byttet uansett hvor vondt det er. Så bærer virkelig ingen nag for at jeg må gå gravid. Vet mannen ville blitt like glad i et adoptivbarn så hadde det å gå gravid vært så Pyton hadde jeg adoptert i stedet.

Jeg er i samme båt som HI her, jeg har vært sykemeldt pga. hyperemesis hele svangerskapet. Mannen min har levert og hentet våre to små i bhg hver dag, og står opp med ungene hver helg. I tilllegg har han pusset opp gjestebadet og er nå i gang med hovedbadet. Da vi ble gravid med førstemann var vi midt i totalrenovering av leiligheten, og siden jeg har vært like dårlig og sykemeldt alle gangene måtte han stå kveld etter kveld uten meg å ta seg av oppussingen. Med nr. 2 fant vi ut at vi trengte større plass i huset vårt, han bygget da på huset i tillegg til å ha med en ivirg liten 2 åring i prosjektet. Jeg er utrolig takknemlig for mannen min som er golfentusiast av en annen verden. Han har derfor fått noe golfrelatert de to andre gangene, første gang en bok og andre gang fikk han ny driver. Vet ikke hva jeg skal finne på denne gangen, men en liten ting må det bli! Jeg fikk diamantsmykke første gang og øredobber andre gang, så jeg har fått "minner for livet" mens min kjære har fått noe å glede seg over der og da.

JIPPI for termin rett rundt hjørnet og ikke lenger skulle bruke tid på å henge meg opp i å lese sånne tråder!! Synes jo på mange måter det er interessant, kan selv få ideer til eventuelle pappagaver og blir selv litt engasjert og tenker mitt, men vær nå litt slacke med hverandre ... Målet er vel ikke å overtale andre om at sitt synspunkt er det mest vettuge og samtidig være spydige fordi man lar seg hisse opp ...? Spar kreftene til fødselen;)

Nei ikke f**n om han får noe gave av meg. Det er jeg som må bære på denne ungen og til slutt føde den, samme hvor mye han støtter meg så ikke søren om jeg en gang skal TENKE på å gi han noen gave. Jeg gir han allerede en gave; HANS ANDRE BARN!

Det er mitt synspunkt.

*LER* *LER* *LER* :) Ahhhhh, en god latter forlenger livet. Digger ærligheten din!

Annonse

Vi har blitt enige om å ikke gi noe til hverandre tror jeg. Jeg fikk ingenting av han, og ga heller ingenting da vårt første barn ble født. Det var i ettertid jeg fikk vite at å gi gaver har blitt en vanlig tradisjon hos mange. Vi har diskutert det litt, men samtalen ble faktisk en litt sånn klein greie, hvor jeg nesten følte det virket som om jeg anklagde han for å skylde meg en gave da vi snakket om det, så jeg blir bare skikkelig flau når jeg tenker tilbake på det.

Med det i tankene tror jeg at det bare blir rart hvis jeg ordner gave til han nå, det kan jo være med på å sette han i en forlegen situasjon hvis han ikke har kjøpt noe - noe jeg aldri kan tenke meg at han har.

Min beste venninne fikk en Tag Heuer klokke av mannen sin da hun fødte for 7 uker siden. Unner henne denne, og tenker at ethvert par får skape sine tradisjoner som passer for seg :) Begge deler er like riktig.

(Bare ett forebehold: hvis han mot alle odds skulle dukket opp med en diamant-tiara til meg, så sender jeg den IKKE tilbake altså. . . . jeg tror jeg kler tiara... ;))

• 1 måned senere...

Jeg har gjemt noen øl, en stor sjokoladeplate, en verdens beste pappa kopp og et kort øverst i klesskapet på soverommet, så kan han kose seg litt når babyen og jeg er på sykehuset.

Er nok koselig for pappaene å bli satt litt pris på også.

Synes damer blir bare mer og mer kravstore og ufine mot mennene sine. Les Baby jente. Ikke f****........ viser bare litt av holdningene mot mannfolk. Mye bortskjemte og ufine damer.

Må bare le. Jeg er verken bortskjemt eller ufin :-) Jeg krever ingenting av mannen min, annet enn at han er der for meg. Hvis det gjør meg bortskjemt så lurer jeg veldig på hvordan mannen din er. Da jeg viste samboeren min dette innlegget begynte han å le, og syntes hele tanken om å gi pappagave var drøy. Dette handler ikke om holdninger til menn, dette handler om hvilke holdninger vi damer har til oss selv, kall meg gjerne feminist, det gjør meg ingenting. Men kravstor og ufin, det sier mer om deg enn om meg.

Stusser ikke i det hele tatt på at mannen din ler når du viser det til han. Du virker som en ganske utrivelig og "steil" dame, så han tør nok ikke annet dessverre.

Greit samboeren har vært der for meg, vært flink å stå opp om morran med guttungen så jeg kan sove lenge. Men han tar seg en øl når det passer, spiser god spekemat + at jeg har ikke vært en vanskelig person å leve med værken dette svangerskapet, eller det forrige. Så en gave får han ikke. Hvis det er noen som trenger en oppmerksomhet så er det mor synes nå jeg. Ikke kan man kose seg med spekematen eller et glass baylis, vondt i bekkennet og rygg, oversliten fordi man har en tass på snart to som er veldig aktiv, kvalm og jævlig har jeg vært, også skal jo nurket ut også..

Jeg elsker å gå gravid, og værken spekemat eller alkohol er noe jeg bryr meg om de få månedene jeg går gravid,og gleder meg til fødsel Jeg mener vi damer har gjort en utrolig stor oppgave i forhold til mannen, og skjønner ikke helt hvorfor man skulle kjøpe noe til han... =)

Enig med babyjenta i det meste egentlig. Jeg ser ikke poenget i å kjøpe gave til samboeren min for at han hjelper til litt ekstra med hus og hjem i forbindelse med graviditet og fødsel. Det tar jeg faktisk som en selvfølge. Han kommer garantert ikke til å kjøpe noen gave til meg heller, og det er helt i orden. Vi får jo et barn sammen og fokuset mitt og hans er kun på den lille og søsknene hennes, ikke på materialistiske ting. Men ønsker man å kjøpe noe til mannen/kona si, ja så må man jo få lov til det også:-).

Gjest Nina10
Jeg fikk vondt av deg som så aggressivt utrykker at mannen ikke får noe jeg.... MIn mann fikk mansjettknapper som vi graverte med førstemanns fødselsdato. De bruker han ved alle store anledninger og vil ha dem livet ut som minne. Da datteren vår ble født fikk han slipsnål som ble gravert, nå får han klokkekjede til et ur han har arvet, også det med mulighet for gravering. Jeg har også fått minner for livet, en medaljong med bilde av mann og barn og et tykt klassisk sølv armbånd . Hva jeg får nå blir spenennede å se. Jeg regner ikke med at jeg har fåt gavene fordi jeg har hatt bekkenløsning eller måttet tisse om natten, men fordi han elsker meg og for å minnes noen fantastiske opplevelser.
Så utrolig smart, likte ideen om slipsnål veldig godt:) Kan jeg spørre om hva og hvor du graverte på slipsnålen?
Gjest Nina10

Oy oy her ble det jo nesten krangling ut av noe som skulle være hyggelig jo.. skulle likt og spurt samboern om hans mening og.. men er ikke hele poenget at det skal være hemmelig og at han skal bli litt overrasket? Og vi for den saks skyld? Tror ikke min samboer vet om at det er vanlig og gi gaver, så jeg kommer nok til å bli like overrasket som han hvis jeg får noe:)

• 1 måned senere...
Jeg er ikke kjip nei, og er veldig begeistret for å få barn. :-) Men han trenger ingen gave. Man behøver ikke automatisk være kjip bare fordi man ikke kjøper fødselsgave til faren til barnet sitt... Jeg mener at det er vi kvinner som burde løftes på en pidestal nettop fordi vi går gravide og føder barna til mennene våre, og synes derfor det er veldig rart at vi skal gi dem en påskjønnelse for en jobb vi omtrent 100% står for. Ja, klart, de er der for å støtte, kose, vugge og skifte bleier på barnet, men det er vi som står bak mesteparten av det arbeidet (og privilegiumet) det er å skape et barn.

når hormonene våre er på topp og vi tåler ingen ting, kjefter og smeller eller gråter for ingen ting. gjennom 9 måneder er di der for oss hjelper til og støtter oss. og tror nok mange menn gjerne skulle gått gravide hvis di hadde kunnet gjort det.

vi damer liker å føle at vi blir satt pris på, tror du menn er noe anderledes?

Annonse

Jeg kommer til å kjøpe inn øl og sjokolade til han, siden han elsker det :) Så kan han få kose seg med det.

Vil gi han den "oppmerksomheten" siden jeg elsker han og vil vise at jeg setter pris på han som samboer og far.

Her får mannen en "ferdig-ruget" liten baby for andre gang så for meg synes jeg det er gave nok i seg selv :) Han er selvsagt en STOR del av jobben gjennom svangerskapet, og er fantastisk på alle måter. Men for oss så er det ikke vanlig med slike gaver siden gaven i seg selv er etter fødselen.

Jeg lå på sofaen nesten hele forrige svangerskap, og ønsket å gi noe til min kjære fordi han var god hele tiden. Mens han sov, spurte jeg hvilken cognac eller whisky han ønsket seg est. Jeg kjøpte denne til han, og gjemte den i fødebagen, så han fikk den på barselshotellet. Han ble superoverrasket! Kjempegøy!

Her blir det en flaske vodka, spesialbestillt pga at polet ikke har den til vanlig (yndlings vodkaen hans) MC blad, potetgull og sjokolade, som han kan kose seg med:) fordi gan fortjener det etter å ha stillt opp på alle mulige måter, og ikke minst holdt ut med meg i de verste hormonelle periodene;) det er han vel unt å få slenge bena på bordet å kose seg mens jeg og mini er på sykehuset:)

Gjest Mammantil2prinser

Er så heldig som har en fantastisk samboer som har vært en enorm støtte hele graviditeten. Har hatt mye plager denne gangen, og han har vært helt fantastisk, både med å holde huset i orden og alt annet som må til for at hverdagen går rundt, og ikke minst med å være der for datteren min på tre år som jeg har fra før, som i ni måneder har hatt en ganske så redusert mamma. Mange tenker nok at det er en selvfølge at mannen stiller opp, likevel føler jeg meg så heldig som har en samboer som virkelig har stilt opp, og det uten at jeg har trengt å be ham om det. Derfor har jeg veldig lyst å finne på noe til ham som han skal få når lillegutt blir født, som viser at jeg setter så stor pris på alt! Men hva skal jeg finne på min tro? Noen med gode ideer?

Jeg har kjøpt Cognac og en 6pakning øl, kjøper i tillegg noe personlig :) vet ikke helt hva enda da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...