Gå til innhold

Gave til nybakt pappa, flere som tenker på det?

Anbefalte innlegg

Er så heldig som har en fantastisk samboer som har vært en enorm støtte hele graviditeten. Har hatt mye plager denne gangen, og han har vært helt fantastisk, både med å holde huset i orden og alt annet som må til for at hverdagen går rundt, og ikke minst med å være der for datteren min på tre år som jeg har fra før, som i ni måneder har hatt en ganske så redusert mamma. Mange tenker nok at det er en selvfølge at mannen stiller opp, likevel føler jeg meg så heldig som har en samboer som virkelig har stilt opp, og det uten at jeg har trengt å be ham om det. Derfor har jeg veldig lyst å finne på noe til ham som han skal få når lillegutt blir født, som viser at jeg setter så stor pris på alt! Men hva skal jeg finne på min tro? Noen med gode ideer?

Fortsetter under...

Som jeg kunne krever det selv - vi er heldige som har gode menn :-)

Har han en hobby, idrettslag el.l han driver med/følger med på? Hva med billetter til en kamp eller konsert? Kanskje overraske ham med gutte kveld (allier deg med kompisene!). Kurs i matlaging, snekring.. Hva enn han måtte interessere seg for? Eller du kan gi noe som symboliserer dere som familie; et tøft armbånd, smykke osv.

Min mann har fått presanger når begge våre to første ble født. Sist gang fikk vi ei jente, da laga jeg til ei korg med brus og snacks+ ei bok om pappa/datter aktiviteter. Denne gangen skal han få en radiostyrt bil som han og de to eldste kan få kose seg med ute når babyen er kommet. Syns det er viktig at fedrene også får litt oppmerksomhet, vet at jeg ikke er verdens enkleste å leve med når jeg går gravid.

Jeg var supertheldig og fikk nytt kamera i forbindelse med ny baby (fikk det til arsdagen vår slik at jeg kan øve meg og bli ordentlig flink til babyen kommer). Mannen får en gammeldags barberkniv som han har lett etter i mange år (sjekk skjegg.no, barbershop.no for de som syns det var en god ide) med barberkost og alt som man trenger for å komme i gang, i forbindelse med at lillegutt kommer. Nå passer det godt med bryllupsdagen som er uken før så da kunne jeg legge noen ekstra kroner i (vanligvis kjøper vi ikke gaver på merkedager).

Jeg vil også kjøpe noe til min mann som også har vært helt super. Har tatt seg av husarbeid og oppussing og står på som bare det ved siden av full og krevende jobb på dagtid. Så er ikke bare meg som har jobbet hardt i disse månedene nei! Men jeg vet ikke hva han skal få da..

Annonse

Her skal pappaen få no kamerautstyr som han har ønsket seg lenge og det er jo på en måte til hele familien siden han kommer til å ta bilder av babyen. Det passer også med bursdag og jeg hadde nok ikke lagt like mye penger i gave til far om det ikke var bursdag også.. Synes han fortjener en oppmerksomhet som takk for all hjelp og støtte når jeg har trengt det de siste månedene..

Nei ikke f**n om han får noe gave av meg. Det er jeg som må bære på denne ungen og til slutt føde den, samme hvor mye han støtter meg så ikke søren om jeg en gang skal TENKE på å gi han noen gave. Jeg gir han allerede en gave; HANS ANDRE BARN!

Det er mitt synspunkt.

Jeg har gjemt noen øl, en stor sjokoladeplate, en verdens beste pappa kopp og et kort øverst i klesskapet på soverommet, så kan han kose seg litt når babyen og jeg er på sykehuset.

Er nok koselig for pappaene å bli satt litt pris på også.

Synes damer blir bare mer og mer kravstore og ufine mot mennene sine. Les Baby jente. Ikke f****........ viser bare litt av holdningene mot mannfolk. Mye bortskjemte og ufine damer.

BABY-JENTE du må være den kjipeste partneren jeg har hørt om! Høres ikke ut som om du er spesielt begeistret over å få et barn til.. Den største gleden er å glede andre heter det og jeg kan ikke tenke meg noe hyggeligere enn å gi min kjære en liten oppmerksomhet (uansett anledning), det trenger jo ikke være hverken stort eller dyrt.

Vi venter vårt 3. barn hvertøyeblikk og mannen min har fått noe av meg hver gang og det skal han få denne gangen også. Leste i et blad (tror det var Mann eller noe sånt) at den ultimate mannegaven var en liten samling av forskjellige typer øl. (Hvis han liker øl da vel og merke men det gjør vel de fleste menn?) Jeg tenkte jeg skulle ta en tur på polet og kjøpe inn et lite utvalg og putte i en kurv, eske eller noe og snike denne inn i kjøleskapet før vi drar på sykehuset så kan han kose seg med dette når han kommer hjem. I tillegg skal han få et spaopphold (sammen med meg selvfølgelig) som vi kan ta når baby har blitt litt større slik at vi kan ha barnevakt.

Tror han blir veldig fornøyd med det.

Annonse

Jeg er ikke kjip nei, og er veldig begeistret for å få barn. :-) Men han trenger ingen gave. Man behøver ikke automatisk være kjip bare fordi man ikke kjøper fødselsgave til faren til barnet sitt... Jeg mener at det er vi kvinner som burde løftes på en pidestal nettop fordi vi går gravide og føder barna til mennene våre, og synes derfor det er veldig rart at vi skal gi dem en påskjønnelse for en jobb vi omtrent 100% står for. Ja, klart, de er der for å støtte, kose, vugge og skifte bleier på barnet, men det er vi som står bak mesteparten av det arbeidet (og privilegiumet) det er å skape et barn.

Jeg kan legge til en ting, og det er at jeg er en veldig gavmild person av natur, så det å være kjip har ingenting med saken å gjøre. Alle jeg har snakket med er enig med meg - fødsel er ingen anledning å gi mannen sin en gave på. Hvis noen skal få gave, så er det den nybakte moren!

Jeg har gjemt noen øl, en stor sjokoladeplate, en verdens beste pappa kopp og et kort øverst i klesskapet på soverommet, så kan han kose seg litt når babyen og jeg er på sykehuset.

Synes damer blir bare mer og mer kravstore og ufine mot mennene sine. Les Baby jente. Ikke f****........ viser bare litt av holdningene mot mannfolk. Mye bortskjemte og ufine damer.

Må bare le. Jeg er verken bortskjemt eller ufin :-) Jeg krever ingenting av mannen min, annet enn at han er der for meg. Hvis det gjør meg bortskjemt så lurer jeg veldig på hvordan mannen din er. Da jeg viste samboeren min dette innlegget begynte han å le, og syntes hele tanken om å gi pappagave var drøy. Dette handler ikke om holdninger til menn, dette handler om hvilke holdninger vi damer har til oss selv, kall meg gjerne feminist, det gjør meg ingenting. Men kravstor og ufin, det sier mer om deg enn om meg.

Endret av BABY-JENTE

Kommer nok ikke til å gi noen pappagave tror jeg, er egentlig ikke for gaver i hytt og pine ( missforstå meg rett, det er en stor ting å bli forelder). Liker ikke den der "kjøpe-kjøpe-kjøpe" trenden bare. Men for all del, en symbolsk gave er en fin måte å vise at man setter pris på hverandre :-) Men jeg kommer sikkert til å kjøpe gave til jentungen, for at hun også skal få noe når babyen får så mye :-) Personlig liker jeg best ideen om pils og sjokolade i kjøleskapet :-)

Må bare le. Jeg er verken bortskjemt eller ufin :-) Jeg krever ingenting av mannen min, annet enn at han er der for meg. Hvis det gjør meg bortskjemt så lurer jeg veldig på hvordan mannen din er. Da jeg viste samboeren min dette innlegget begynte han å le, og syntes hele tanken om å gi pappagave var drøy. Dette handler ikke om holdninger til menn, dette handler om hvilke holdninger vi damer har til oss selv, kall meg gjerne feminist, det gjør meg ingenting. Men kravstor og ufin, det sier mer om deg enn om meg.

Mulig det sier mer om meg, men du får heller lære å ordlegge deg på en litt annen måte, for på meg får man inntrykk av at du er en skikkelig ufyselig dame i det innlegget jeg kommenterer. Men det er jo forskjell på øyet som ser.

Jeg fikk vondt av deg som så aggressivt utrykker at mannen ikke får noe jeg....

MIn mann fikk mansjettknapper som vi graverte med førstemanns fødselsdato. De bruker han ved alle store anledninger og vil ha dem livet ut som minne. Da datteren vår ble født fikk han slipsnål som ble gravert, nå får han klokkekjede til et ur han har arvet, også det med mulighet for gravering.

Jeg har også fått minner for livet, en medaljong med bilde av mann og barn og et tykt klassisk sølv armbånd . Hva jeg får nå blir spenennede å se. Jeg regner ikke med at jeg har fåt gavene fordi jeg har hatt bekkenløsning eller måttet tisse om natten, men fordi han elsker meg og for å minnes noen fantastiske opplevelser.

Tusen takk for svar alle sammen! Skjønner det er ulikt syn på dette, men takk for alle gode tips! Jeg skjønner at noen kan synes det blir rart å gi pappaen en gave for en jobb kvinnene gjør, men det jeg mente, som jeg ser mange skjønte, var alle andre livsoppgaver som pleier å deles på, som jeg har sluppet å tenke på nå mens jeg er gravid. Og ikke minst all støtte og oppmuntring underveis. God ide å snike en eske med øl og sjokolade i kjøleskapet, så kan han feire litt hjemme når han ikke får være på barsel med meg. Likte også det med noe mer personlig. Synes det er koselig å ha noe slikt å putte med når jeg venter:)

Jeg uttrykker meg sterkt, ja, for dette fenomenet synes jeg var så latterlig. Det gjør meg verken frekk eller ufyselig, men jeg skjønner at hormonelle gravide kan feiltolke meg gjennom språket mitt.

Jeg forventer ingen gave av mannen min, og han forventer ingen gave av meg. Men hvis han mot formodning gir meg en barselgave, er det selvfølgelig veldig hyggelig. Da ser jeg på det som en kjærlighets- og takknemlighetsgest. Både fordi jeg "har måttet tisse om natten", og fordi han elsker meg!

Han er en veldig lite materialistisk type som heller sparer og betaler ned på lån. I stedet for å gi meg flotte gaver, så viser han meg kjærlighet gjennom små ting i hverdagen, feks stå på og rydde og shine leiligheten frem til jeg kommer hjem fra kveldsvakt, og sitter gjerne oppe selv om han egentlig trenger å legge seg kl 21.30.

Men som trådstarter sier, det er ulike meninger om dette.

Jeg vil GJERNE gi pappan en gave! Takk for masse gode tips!

Ikke fordi det er påkrevet på noen måte, men fordi jeg er glad og takknemlig for at han er den han er og har passet så godt på meg gjennom hele svangerskapet. Oppmuntret meg og fått meg til å føle meg fantastisk hver dag. Vet at han ikke forventer det heller og derfor er det jo ekstra koselig:)

Men hvis han mot formodning gir meg en barselgave, er det selvfølgelig veldig hyggelig. Da ser jeg på det som en kjærlighets- og takknemlighetsgest. Både fordi jeg "har måttet tisse om natten", og fordi han elsker meg!

Litt merkelig at du synes det er latterlig å gi en gave til far, men helt greit å få? Hvorfor er det latterlig å gi en "kjærlighets- og takknemlighetsgest" til far, men ikke mor?

Disse mennene kan nå en gang ikke gå gravide om de så ville, så når de gjør en eksepsjonell hjelpe-til-innsats i 8 mnd så synes jeg i hvert fall mannen min skal få en påskjønnelse :) Han tømte spybøtter og gjorde ALT hjemme fra oktober til februar. Og nesten alt videre da jeg trengte de få kreftene jeg hadde til å gå på jobb. For ikke å snakke om den omsorgen jeg fikk! Har ikke bestemt meg for hva ennå, men vet han blir overrasket for å få noe i det hele tatt og derfor er det ekstra stas å gi :D

nei her blir det ingen gaver.. men rekner ikkje med at eg får gave heller.. og få en velskapt baby er den største gaven vi kan få uansett så det holder for oss.. :) men synnest faktisk at det heller er mamman som burde få gave, etter 9 mnd med gravid plager og fødsel.. at pappan stiller opp er faktisk en selvfølge hos meg hvertfall.. er hans barn, hus og rot også.

og om han har en dårlig dag og er syk ol så hjelper eg han ekstra som han gjør for meg om eg sliter ekstra en dag

Men hvis han mot formodning gir meg en barselgave, er det selvfølgelig veldig hyggelig. Da ser jeg på det som en kjærlighets- og takknemlighetsgest. Både fordi jeg "har måttet tisse om natten", og fordi han elsker meg!

Litt merkelig at du synes det er latterlig å gi en gave til far, men helt greit å få? Hvorfor er det latterlig å gi en "kjærlighets- og takknemlighetsgest" til far, men ikke mor?

Disse mennene kan nå en gang ikke gå gravide om de så ville, så når de gjør en eksepsjonell hjelpe-til-innsats i 8 mnd så synes jeg i hvert fall mannen min skal få en påskjønnelse :) Han tømte spybøtter og gjorde ALT hjemme fra oktober til februar. Og nesten alt videre da jeg trengte de få kreftene jeg hadde til å gå på jobb. For ikke å snakke om den omsorgen jeg fikk! Har ikke bestemt meg for hva ennå, men vet han blir overrasket for å få noe i det hele tatt og derfor er det ekstra stas å gi :D

Enkelt og greit: fordi mor har født. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...