Gå til innhold

Flinke lille gutten min :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvorfor jordmor har stresset meg litt opp ang. Setefødsel. Gutten min har sitti i magen en stund. Var på kontroll i går og hodet hans var rett under ribbeina mine. Skal på ul til uka, hvis han ikke hadde snudd seg da skulle jeg bli innkalt til ny ul i uke 36-37. For så å se om han hadde snudd seg rett vei da. Så kom det til å bli snakk om ks. Noe jeg ikke vil ha.

Men i kveld jobber han som bare det, har vært ubehagelig mye aktivitet i magen og nå har han snart snudd seg helt rett vei :-))

Fornøyd med lillegutten min :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, hvordan kjenner du at han snart har snudd seg? Det lurer jeg fælt på. Min lille snuppe ligger også i sete og jeg kjenner masse bevegelse og styring, men hun ligger stadig "feil" på hver kontroll.

Skrevet

Hos meg var det motsatt. Jordmor stresset ikke, men det gjorde jeg da snuppa stadig lå i sete og fortsatt i uke 34+2. Så etter siste kontroll sto jeg iherdig i sofaen på knærne med albuene ned i gulvet, noen minutter mange ganger om dagen. Og i uke 35 snudde hun seg. Ikke fått bekreftet det på ul, men kjenner bena nå oppe ved ribbeina, samt rompa ( kjennes spissere og større ut enn hodet, pluss at jeg kjenner rumpa mer midt på magen, hodet kjente jeg heeeelt øverst ved ribbeina)

Så stå på alle fire!!! Var også på modningsakupunktur 1 gang.

Skrevet

Kjenner det veldig på de store bevegelsene. Plutselig sto han på tverra i magen. Hode på høyre side og rompa på høyre :-)

Har blitt tipset om å stå på alle 4, gjerne med beina i sofaen eller annen høyde...

Men slipper det nå :-)))

Skrevet

Ul bekreftet at gutten min har snudd seg... :-)))

Skrevet

Heldige du :( her var det seteleie i dag 36+2, som du kanskje så. Ble så lei meg, jordmor trodde nesten og at rumpa var opp fordi ho kjente noe ho trodde var bena øverst ( noe jeg og har trodd), men som tydeligvis var armene. Hvor mange uker er du? Jeg skal på ny ul 37+6, noe jeg syntes var litt seint, også videre til sykehus for samtale dersom ho ikke har snudd seg.

Skrevet

Var litt seint, men du har jo fått 3 unger før hvis jeg skjønner nicket ditt. Da fester sjeldent barnet seg. Så forsatt håp. Håper hun finner ut at hun vil rett vei og snur seg, det bør du merke ganske godt. Jeg kjenner nå mest spark oppe og på siden og mere små raske bevegelser nede...

Masse lykke til :-)) Krysser fingra for at hu snur seg ;-)

Skrevet

Var litt seint, men du har jo fått 3 unger før hvis jeg skjønner nicket ditt. Da fester sjeldent barnet seg. Så forsatt håp. Håper hun finner ut at hun vil rett vei og snur seg, det bør du merke ganske godt. Jeg kjenner nå mest spark oppe og på siden og mere små raske bevegelser nede...

Masse lykke til :-)) Krysser fingra for at hu snur seg ;-)

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...