Gå til innhold

Minsker sjansen for å lykkes med ivf med alder?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi ble forklart at de under 30 hadde absolutt beste resultater, 30-35 litt dårligere, og 35+ ganske mye dårligere enn de to forrige gruppene. Eggkvaliteten synker med årene.

Så dere må jo ha riktig gode sjanser med din unge alder, og når sæden får litt hjelp til å befrukte skulle det gå som fot i hose :)

Er snart 34 og vi har jo akkurat hatt 3 negative forsøk. Kan ha med alder å gjøre muligens.

Dette fant jeg forresten på Rikshospitalet sine sider:

Kvinnens alder er den viktigste enkeltfak- tor som påvirker resultatene ved assistert befruktning. Resultatene er bedre jo yngre kvinnen er, fordi eggkvaliteten forringes med økende alder, og spesielt fra 5 års alderen.

Ved IVF behandling vil ca. 0–0% oppnå graviditet per forsøk. Dette vil resultere i at drøyt halvparten av kvinnene føder barn etter fullførte forsøk. Igjen vil kvinnens alder ha mye å si for sannsynligheten for å få barn. Sannsynligheten for å få barn mer enn halveres i løpet av 0 års alderen, men det er individuelle forskjeller. Resultatene etter ICSI behandling er som ved vanlig IVF.

Gjest Trulte med to små

Jeg er 37 år og har kun vært gravid en gang i hele mitt liv. Det var for over 6 år siden, men mistet mellom uke 8-11 og hadde utskrapning.

Blodprøven jeg tok som målte eggreservene mine var visst fin, og fikk ut 12 egg ved egguttak i januar.

Har hatt noen kjemsike i år etter jeg begynte med ivf så det er tydelig det skjer noe men det blir med det...

Nå ruger jeg igjen på dag 8 og venter spent!

Alderen jobber jo mot meg nå, men håpet er ikke ute.

Siden du kun er 26 år Løvemusen så har du GODE muligheter til å lykkes! Hilsen gamlemor ;)

Gjest Løvemusene

Tusen takk for research lioness!

Det er sykt at det halveres ved 30 års alderen, nå som det er så vanlig å få barn rundt da.

Så alder har virkelig noe å si for sannsynligheten for at det befruktede egget fester seg også.

Jeg har også vært gravid før, men ble tvunget til abort :( Det er 5 år siden nå. Men den gang hadde jeg ikke noe valg, så angrer ikke. Men det gir meg litt håp, at jeg kan bli gravid! :)

Lykke, tuuusen takk. Så utrolig spennende RD 8!! Jeg skal teste på min RD 8 som er søndag...... klarer du å holde deg?? Krysser fingre for at du endelig er gravid nå :)

Annonse

Husker ikke akkurat prosentene, men jeg ble gravid på 1. fryseforsøk (ferskforsøket gikk ikke..) Lest et sted at det er rundt 26% sjanse på fryseforsøk og 33% på vanlig?

Er 32 og jeg har dårlige eggreserver,, hans er prima;)

Fikk ut 14 egg, 3 av kvalitet (1 ble satt inn, 2 på frys = neg, fryseforsøk med hormonstøtte: 1 egg tatt opp - grøt..

Siste egg tatt opp = Gullegget:))

Jeg går hos akupunktør (begynte dagen på ferskforsøket, fortsatte hos henne for å gjøre kroppen klar:) Det sitter ennå;)

Har alltid mistet før uke 12, så når jeg begynte å blø litt i uke 7 og 8 fikk jeg flere behandlinger hos akupunktøren og det stoppet:))

Lykke til:))

(22+4)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...