Gå til innhold

Ønsker ærlige svar, hvor mange snuser i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg snuste MEN brukte den uten nikotin og tobakk. Så på den andre siden fikk ikke babyen noen ting farlig i seg.

Skjønner at det er vanskelig og anbefaller virkelig den snusen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor snuser kvinner i det hele tatt? Og hvordan blir snusende kvinnfolk gravide? Kjenner ikke en eneste mann som ville rørt en kvinne som snuser.

Da kjenner du nok ikke nok mannfolk ;)

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg røykte og snuste fast før jeg ble gravid. Den dagen jeg fant ut at jeg var gravid sluttet jeg på dagen.

Jeg synes det er egoistisk å snuse eller røyke mens man er gravid, og at klarer du ikke å gi slipp på noe i noen få mnd så burde ikke man få barn.

Du er gravid med en uskyldig liten baby inni deg. Det viktigste i ditt liv.

Det burde Ikke vært et valg å slutte, men en selvfølge:)

Lykke til:)

Skrevet

Hvorfor snuser kvinner i det hele tatt? Og hvordan blir snusende kvinnfolk gravide? Kjenner ikke en eneste mann som ville rørt en kvinne som snuser.

Hvorfor røyker og drikker kvinner i det hele tatt og? Blir vel samme dumme spørsmålet. Hvorfor skulle det være noe anderledes å snuse for damer.

Ja, det kan man spørre seg om, for noe mer vulgært enn fulle kvinnfolk med sneipen i kjeften finnes ikke. Nesten verre enn snus :P

Skrevet

Akkurat det jeg gjør, kjære deg. Jobber i et mannsdominert yrke, og har en mannsdominert hobby, så kjenner mange flere menn enn kvinner ;)

Skrevet

Jeg er overrasket over hvor mange som har snust også.. Er det virkelig vanlig for jenter å snuse? Tror jeg bor i en boble, for dette hadde ikke jeg fått med meg.. Vi lo godt av de som snuste på fylla da jeg var ung;) Men det har vel skjedd litt siden den gang..

Nei, jeg snuste ikke i noen av mine 3 svangerskap...

Skrevet

Akkurat det jeg gjør, kjære deg. Jobber i et mannsdominert yrke, og har en mannsdominert hobby, så kjenner mange flere menn enn kvinner ;)

Ganske idiotisk spørsmål vil jeg påstå så lenge hi tydeligvis har blitt gravid til tross av at hun snuser ;) Det er flere snusere enn dere tror, men mange bruker miniporsjon som en legger bak i kinnet og ikke under overleppen, og da viser det ikke ;)

Skrevet

For noen spørsmål!

Da lurer jeg i all verden på hvordan alle kvinnene her ble gravide mens de snuste. De må jo ha blitt rørt på en eller annen måte. Haha.

Skrevet

Sluttet å røyke og snuse den dagen testen viste positiv. Har vært et hælvette, og det er det fortsatt, men fy søren å dårlig samvittighet jeg hadde hatt om jeg hadde tatt meg en snus eller en røyk..

Det er ingenting som heter "klarer ikke slutte", det er bare å gjøre det, og la vær å røyke/snuse når du får suget..

Jeg syntes det er forkastelig at man velger å bli gravid når man ikke klarer å slutte å bruke tobakk.. Hensynsløst...

Skrevet

Mye sitter i hodet, så kan anbefale deg den nikotinfrie snusen onico. Den er ikke farlig og har bare smaks tilsetninger. Onico smaken ligner general i smaken. Husker den hjalp meg mye, slik at jeg ikke gikk rundt å tenkte på snus hele dagen.

Hvor får man kjøpt denne "snusen" da? å den er heelt nikotin fri, så skader ingen?

Vi selger den på jobben min, matbutikk. Regner med at de selger den alle steder som selger snus generelt ;)
Skrevet

Synes det beste poenget i hele denne tråden er: SØK HJELP!

Ingen ønsker vel å skade / forgifte sitt eget barn? Være skyld i sykdommer og plager som vil følge barnet hele livet?

Så hvis du er en av dem som "ikke klarer" å slutte helt med snus eller røyk, men heller ikke ønsker å skade barnet ditt, så bruk fastlegen, jordmor, røketelefonen, endelig ikke-røyker boka, venner og familie for alt det er verdt, og SLUTT!

Det finnes ingen som er så svake og vinkjeller at de ikke kan klare å slutte!

Skrevet

Åh herregud, jeg blir sÅ sliten av alle "rÅdgivere" og "dommere". Akkurat som med røyk, alkohol, dop etc er snus ekstremt vanedannende og det er "ikke bare Å slutte".

Jeg snuser ikke selv og har aldri vært fristet men jeg er jo ikke helt nedslipt uten skjønner at dette ikke er lett.

Samboern min snuser og fÅr hodepine med en gang han ikke snuset pÅ en stund. Jeg tror han hadde velget snus forran mat. Han sier at han aldri kommer slutte Å snuse; og jeg tolker det slik at han er sÅ avhengig at "snusmonstret" lurer han til Å tro at han ikke ønsker Å slutte.

Slutt Å døm avhengige personer, støtt og hjelp istedenfor. Jeg vedder pÅ at dere eller noen i deres nærhet kommer falle i fellen selv . enten det er spill, snus, mat, røyk, trening, alkohol, data, dop, godteri, smertestillende, kaffe etc

Det er faktisk bare å slutte, både med røyk og med snus.

Jeg har gjort det to ganger, jeg sier ikke at det er verken smertefritt eller lett. Men det er bare å gjøre. Det er en jobb, ja kanskje en tung jobb, men alle kan klare det!

Min motivasjon er barnet, du får finne en annen motivasjon hvis barnet ikke er nok.

Skrevet

Helt enig. Det er faktisk BARE Å SLUTTE!!

Jeg røyka selv i mange År Å dagene mine fungerte absolutt ikke uten nikotinen. NÅr jeg fant ut at jeg var gravid sluttet jeg pÅ dagen. Det var jammen ikke lett, og jeg tenker pÅ røyken hver dag, men sÅ tenker jeg mer pÅ hva som ligger i magen min, Å da blir jeg bare kvalm av tanken pÅ hva skade røyken kan gjøre..

SÅ jeg sier bare, SLUTT Å bruk snus/røyk.

Det er en hensynsløs og forkastelig uvane.

Åh herregud, jeg blir sÅ sliten av alle "rÅdgivere" og "dommere". Akkurat som med røyk, alkohol, dop etc er snus ekstremt vanedannende og det er "ikke bare Å slutte".

Jeg snuser ikke selv og har aldri vært fristet men jeg er jo ikke helt nedslipt uten skjønner at dette ikke er lett.

Samboern min snuser og fÅr hodepine med en gang han ikke snuset pÅ en stund. Jeg tror han hadde velget snus forran mat. Han sier at han aldri kommer slutte Å snuse; og jeg tolker det slik at han er sÅ avhengig at "snusmonstret" lurer han til Å tro at han ikke ønsker Å slutte.

Slutt Å døm avhengige personer, støtt og hjelp istedenfor. Jeg vedder pÅ at dere eller noen i deres nærhet kommer falle i fellen selv . enten det er spill, snus, mat, røyk, trening, alkohol, data, dop, godteri, smertestillende, kaffe etc

Det er faktisk bare Å slutte, bÅde med røyk og med snus.

Jeg har gjort det to ganger, jeg sier ikke at det er verken smertefritt eller lett. Men det er bare Å gjøre. Det er en jobb, ja kanskje en tung jobb, men alle kan klare det!

Min motivasjon er barnet, du fÅr finne en annen motivasjon hvis barnet ikke er nok.

Skrevet

De som snuser eller røyker når de er gravid har ikke sterk nom samvitighet! Da jeg ble gravid med 1. Førstemann sluttet jeg på dagen. Alldri om jeg hadde klart å snust røykt eller drukket alkohol med ett barn i magen!

Skrevet

Den er uten tobakk og nikoting så helt trygg. Spurte jordmor ved forrige undersøkelse.

Skrevet
Hva er det for en teit ting å si? Når jeg tar meg en snus er det ingen som ser at jeg snuser. En snus trenger ikke være løssnus som renner nedover tennene og leppen. En snus kan plaseres diskret, og kan like gjerne være en mini hvit pose.

snus lukter ekkelt søtt, og hva, gjemme du deg for mannen for å ta snus? siden ingen ser at du gjør det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...