Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er i uke 19, jeg har klart å trappe ned, men ikke slutte helt. Dvs en om morgenen, en etter jobb, en etter middag og en om kvelden. Med 1mann sluttet jeg på dagen, jeg fatter for det første ikke at jeg begynte igjen, og for det andre ikke hvorfor jeg ikke klarer å slutte nå.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Vil du ha svar bare fra de som gjør det da eller, slik at du ser at det er flere, eller vil du ha svar fra både de som gjør det og de som ikke gjør det så du kan lage en dib/bim-statistikk? Jeg gjør det ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Sluttet å røyke fem år siden og har aldri snuset. Kvinnfolk som snuser må være noe av det hesligste jeg ser, og gravide som snuser blir da enda verre. Kunne ikke falle meg inn å skade barnet på den måten.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Jeg greier ikke med min beste vilje å forstå at man ikke slutter når man blir gravid!!! Ville du vært komfortabel med å gi din førstefødte fire snus pr dag nå?? Det er jo bare "en om morgenen, en etter jobb, en etter middag og en om kvelden"..... Ville det vært barnemishandling å gi en 2-3-4-5 åring snus fire ganger om dagen? I så fall - hva med den lille i magen? Den lille i magen er like reell og mye, mye mer sårbar enn de er etter fødsel. økt risiko for dødfødsel og for tidlig fødsel burde jo i seg selv ha vært god nok grunn....
Gjest Kira med en av hver Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Jeg klarte ikke å slutte helt i mitt første svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Har ei veninne som snuste i svangerskapet, og den stakkars gutten som kom til hadde pusteproblemer de 3-4 første mnd. Det var 3 ganger at han sluttet helt å puste i 1-2 min og ble blå i ansiktet. Pusteproblemer kan oppstå, og det er andre farer også. Dette var en skikkeli a-ha opplevelse for dem, og hun har ikke snust siden da. Nei, har aldri snust og skjønner ikke at folk som snuser ikke tenker på skadene barnet kan få. Kast de siste snusene du har, og IKKE kjøp ny. Med nok vilje så klarer du det Tenk på barnet og skadene det kan få om du fortsetter! Ikke no vakkert med gravide som snuser, så tenk at folk får et bedre inntrykk av deg om du slutter.
Mami_ Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Jeg klarte å slutte på dagen da jeg ble gravid, men når barnet var 1 mnd og jeg bare del-ammet var jeg på kjøret igjen.. Snusa imidlertid rett etter amming slik at jeg var sikker på at det var ute av kroppen til neste amming
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Hehe, ute av kroppen til neste amming? Jaja, det kan du jo tro hvis det får deg til å føle deg bedre...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Det går mer nikotin over i kroppen ved snusing enn ved røyking. Det sies at snus inneholder ca 2500 kjemiske stoffer og minst 31 av disse er påvist kreftfremkallende. Det er også vist at stoffer går over i morsmelk ved amming. Gir også økt risiko for krybbedød. ....kort søk på div. sider, dagensmedisin, helsedirektoratet m.m....
ScaryMama Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 Sluttet på dagen, sikkert derfor jeg gikk opp over 5 kilo i første trimester! Men kunne ikke falt meg inn å snuse med baby i magen... Når det er sagt kommer jeg sikkert til å begynne igjen etter graviditetet...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #11 Skrevet 12. juni 2012 Hvorfor snuser kvinner i det hele tatt? Og hvordan blir snusende kvinnfolk gravide? Kjenner ikke en eneste mann som ville rørt en kvinne som snuser.
Light of my life Skrevet 12. juni 2012 #12 Skrevet 12. juni 2012 Snusing et kvalmt uansett spør du meg. Syntes det er trist at du ikke klarer å sette barnet du bærer foran trangen til snus.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #13 Skrevet 12. juni 2012 Hvorfor snuser kvinner i det hele tatt? Og hvordan blir snusende kvinnfolk gravide? Kjenner ikke en eneste mann som ville rørt en kvinne som snuser. Hva er det for en teit ting å si? Når jeg tar meg en snus er det ingen som ser at jeg snuser. En snus trenger ikke være løssnus som renner nedover tennene og leppen. En snus kan plaseres diskret, og kan like gjerne være en mini hvit pose.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #14 Skrevet 12. juni 2012 Snusing et kvalmt uansett spør du meg. Syntes det er trist at du ikke klarer å sette barnet du bærer foran trangen til snus. Det er ganske kvalmt å uttale seg slik som du gjør også, så det var jo fint at HI ikke spurte deg.
Katteskinnet Skrevet 12. juni 2012 #15 Skrevet 12. juni 2012 Snus lukter veldig stramt. Du kjenner det kanskje ikke selv, har møtt flere med den holdningen at det ikke synes, men man kan lukte det!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #16 Skrevet 12. juni 2012 Hvorfor snuser kvinner i det hele tatt? Og hvordan blir snusende kvinnfolk gravide? Kjenner ikke en eneste mann som ville rørt en kvinne som snuser. Hva er det for en teit ting å si? Når jeg tar meg en snus er det ingen som ser at jeg snuser. En snus trenger ikke være løssnus som renner nedover tennene og leppen. En snus kan plaseres diskret, og kan like gjerne være en mini hvit pose. Tro meg, man kan se det.
Light of my life Skrevet 12. juni 2012 #17 Skrevet 12. juni 2012 Snusing et kvalmt uansett spør du meg. Syntes det er trist at du ikke klarer å sette barnet du bærer foran trangen til snus. Det er ganske kvalmt å uttale seg slik som du gjør også, så det var jo fint at HI ikke spurte deg. Hæh, hun spurte da meg like mye som alle andre her inne? Snuser selv du kanskje?? Må tåle å høre sannheten vet du...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #19 Skrevet 12. juni 2012 Mye sitter i hodet, så kan anbefale deg den nikotinfrie snusen onico. Den er ikke farlig og har bare smaks tilsetninger. Onico smaken ligner general i smaken. Husker den hjalp meg mye, slik at jeg ikke gikk rundt å tenkte på snus hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #20 Skrevet 12. juni 2012 Hvorfor snuser kvinner i det hele tatt? Og hvordan blir snusende kvinnfolk gravide? Kjenner ikke en eneste mann som ville rørt en kvinne som snuser. Hva er det for en teit ting å si? Når jeg tar meg en snus er det ingen som ser at jeg snuser. En snus trenger ikke være løssnus som renner nedover tennene og leppen. En snus kan plaseres diskret, og kan like gjerne være en mini hvit pose. Tro meg, man kan se det. Så rart. Da jeg dro opp en snus på jobbfest her om dagen, var det flere som så overrasket på meg og spurte: SNUSER DU??? Da hadde jeg snuset daglig på jobb i fem år, og ingen hadde sett det.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #21 Skrevet 12. juni 2012 Snusing et kvalmt uansett spør du meg. Syntes det er trist at du ikke klarer å sette barnet du bærer foran trangen til snus. Det er ganske kvalmt å uttale seg slik som du gjør også, så det var jo fint at HI ikke spurte deg. Ser ut som snus påvirker både intelligens og folkeskikk gitt...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #23 Skrevet 12. juni 2012 Snusa i 6 år, men sluttet selvsagt den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Føltes ikke ut som et valg, men en selvfølge. Barnets behov først.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #24 Skrevet 12. juni 2012 Sluttet heldigvis før jeg ble gravid. Ikke rørt i svangerskapet...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #25 Skrevet 12. juni 2012 jeg klarte ikke slutte, men var mye mindre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå