Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag og hun mente at hodet lå langt nedi bekkenet og var festet. Men jeg føler fremdeles at rumpa hans flytter litt på seg i magen (fra høyre side til midten og tilbake), er dette mulig dersom hodet er festet? Ikke har magen sunket heller, men hun mener den ikke vil gjøre det siden jeg har veldig kort overkropp.

Noen som har erfaring om hvor lang tid det tok fra hodet var festet til fødsel? Er 36+6 og har ingen symptomer på at fødsel er nært forestående, så er innstilt på at han holder seg inne til termin. Men bare nyskjerrig på hvilke erfaringer dere andre har :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forstått det sånn at det ikke trenger å bety noe om hodet er festet eller ikke. For mange fester ikke hodet seg før fødselen er i gang, og for noen skjer dette mange uker før.

For min del tok det vel 3-4 uker sist. Denne gangen er det ikke festet enda, termin i dag.

Skrevet

hos førstemann festa hode seg 1,5 mnd før han ble født 2 uker før termin. de klarer å bevege seg mye med underkroppen lell om hode er festa. hos meg sank magen litt. er 168 høy.

Skrevet

Jordmor sa til meg at rumpa godt kan flytte litt på seg selv om den er festet.... Men selv har jeg ingen erfaring med dette...

Skrevet

Her er hodet "knapt"festet som jordmor kalte det så fint,og legen konstanterte leende at jo det var noe knapt festet, men langt nedi bekkenet lå han ihvertfall.

Han har ligget slik noen uker, og han beveger rompa fram og tilbake ja, ikke ofte, virker som han har sin favorittstilling med ryggen ut mot venstreside..Men når han beveger seg med rumpen så kjenner jeg det godt, sparkene kjennes også en helt annen plass da.

Skrevet

Hei :-) Her er hodet festet, er 37+4 med andremann i magen. Både hos første og andre så flytter rompa seg nesten mer når hodet er festet, og bevegelene er enda tydligere. Akkurat som de har bedre plass til å bevege kroppen når hodet er langt nede?

Med førstemann var hodet festet 5uker før fødsel, gikk 6 dager over termin. Denne gangen vet jeg ikke enda, men venter i spenning ;-) En nabo av oss er sykepleier, hun sa det tok maks tre uker (gjennomsnittlig) fra hodet var festet til fødsel.

Skrevet

Jeg har også alltid hørt at om hodet fester seg så er fødsel forestående innen 2 uker, men har forstått nå at det mest er en myte... Er instilt på å gå over tiden så er ikke utålmodig enda :) opplever også bevegelsene hans mer intense de siste dagene, nesten som jeg kvepper til når han rører på seg. Spennende tider dette her :D

Skrevet

hos meg festet hode seg godt ned i bekkenet i uke 28, jenta kom ikke før uke 37. så tror nok det er en myte mange håper det er mye sannhet i ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...