Gjest usababy Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Sist forsøk ble avbrutt pga for tynn slimhinne, og vi fikk to egg fryst ned til fryseforsøk nå i juni/juli. Jeg skal starte med progynova tabletter når mensen starter en av de nærmeste dagene. Håpet er at disse vil øke tykkelsen på livmorslimhinna før innsett. Hvilke erfaringer har dere med progynova? Er det mye bivirkninger eller er de ganske greie?
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har brukt progynova på begge fryseforsøk og jeg har kun merket kvalme som bivirkning. Er konstant litt kvalm men ikke værre en at det går greit. Jeg har vel hatt 8 og 8,5 mm tykk slimhinne begge gangene, og det har vært bra. Vet jo ikke om det er pga progynovaen men... Lykke til!
Silja1981 Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Begynner på progynova idag. Blir jo spennende å se hva som skal skje nå...
En to og tre Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har blitt veldig kvalm av progynova, men har ikke hatt andre bivirkninger. Og kvalme står jeg gjerne i for å få et lite nurk i armene Masse lykke til med forsøk
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Første gangen merket eg lite, da hadde eg 3 om dagen og fikk en slimhinne på 7,4mm og andre gangen fikk eg dobbel dose og var små kvalm hele veien. Da var slimhinnen på øve 10mm. Hadde kjemisk begge gangene:/ men første gangen var egget bra (8delt) og slimhinnen dårlig. Andre gangen var egget verre en slimhinnen:/ så.... Ganske skuffende me positiv g-test og neg blodprøve 2 mnd på rad:/
*venter en liten gutt feb* Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 jeg brukte det ved alle mine 4 fryseforsøk og fikk over 10 mm hver gang, sist gang var slimhinna 11.3 mm.
Gjest usababy Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Takk for svar :-) Da er det bare å håpe at dette vil hjelpe på slimhinna, og at det vil bli en graviditet ut av det. Ser at flere opplever kvalme som bivirkning. Det er ikke særlig behagelig, men det får jeg nå bare ta som det kommer. Alt er verdt det dersom det blir barn ut av det ihvertfall!
Gjest usababy Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Nå leser jeg på resepten at Progynova skal tas vaginalt... De tablettene jeg har fått er små runde tabletter, ikke noen form for stikkpiller... Har apoteket utlevert feil medisiner? Tror jeg må ta en tur på apoteket og høre med dem, evt ringe klinikken...
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Di har ikke mikset me lutinusen då? Den e jo vaginal.
Gjest usababy Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Nei, det står at både Lutinus og Progynova skal tas vaginalt. Jeg har snakket med Hausken nå. De sa det stemte at Progynova skulle tas vaginalt, fordi det da ble bedre tatt opp av kroppen. Så da er ihvertfall det dobbeltsjekket så jeg ikke gjør noe feil. :-) Endret 14. juni 2012 av usababy
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Hehe aldri tenkt på de før:) men kan nok stemme at de virker bedre vaginalt. E jo nærmeste den kan komme Hehe:)
Silja1981 Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 Er det sant? Fikk en resept der det ikke sto noe som helst om hvordan jeg skulle ta dem. Har tatt de per oralt som det står på pakken.
*venter en liten gutt feb* Skrevet 15. juni 2012 #13 Skrevet 15. juni 2012 Er det sant? Fikk en resept der det ikke sto noe som helst om hvordan jeg skulle ta dem. Har tatt de per oralt som det står på pakken. det har jeg alltid gjort, synes det er nok annet å putte inn der nede for tiden
Elisabeth_W Skrevet 15. juni 2012 #14 Skrevet 15. juni 2012 Det må jo være feil? Jeg har aldri hørt den skal tas vaginalt. De må vel forveksle noen av medikamentene ?
Elisabeth_W Skrevet 15. juni 2012 #15 Skrevet 15. juni 2012 Det må jo være feil? Jeg har aldri hørt den skal tas vaginalt. De må vel forveksle noen av medikamentene ? Står også i. Felleskatalogen t tablettene svelges hele med væske.
Gjest usababy Skrevet 15. juni 2012 #16 Skrevet 15. juni 2012 Nei, det er ikke feil. Det står både på resepten min og på behandlingsopplegget. I tillegg fikk jeg det bekreftet på telefon med Hausken. Det er sikkert ulike måter å ta dem på, avhengig av hva en har problemer med. :-)
Silja1981 Skrevet 20. juni 2012 #17 Skrevet 20. juni 2012 Hvordan går det med progynova-damene? Jeg fikk oppklart med legen min at de skal tas oralt, men det er kanskje forskjellige metoder. Gleder meg til kontroll-ultralyd imorgen på dag 12 .
Gjest usababy Skrevet 21. juni 2012 #18 Skrevet 21. juni 2012 Det er nok forskjellig praksis vil jeg tro. Lykke til på ultralyd! Jeg har ikke fått startet, for jeg venter ennå på mensen som skulle kommet sist uke... Nå er jeg på dag 36, og det er ikke noe moro å gå og vente på forsinket mens. Men - håper det skjer noe idag eller imorgen
timiane Skrevet 21. juni 2012 #19 Skrevet 21. juni 2012 Jeg har brukt progynova- behandlingsopplegg i utlandet og der er det vanlig å bruke det. Jeg begynnte med 3 tbl og økte til 4. Slimhinnen min var som en svamp. Hadde ingen bivirkninger da... Tok det som tbl
Gjest usababy Skrevet 21. juni 2012 #20 Skrevet 21. juni 2012 Håper det gjør susen, da. Jeg skal ta to tabletter morgen, en midt på dagen, og to om kvelden. Satser på en skikkelig svampe-slimhinne denne gangen!
Silja1981 Skrevet 21. juni 2012 #21 Skrevet 21. juni 2012 Slimhinnen var bare 7 mm idag. Ny kontroll på tirsdag. Tar 6 mg om dagen og er kjempekvalm. Menmen, hva gjør man ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå