Gå til innhold

"Jeg liker ikke nordlendinger"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ELSKER nordlendinger! Har alltid gjort det, kommer alltid til å gjøre det! 
Blide, kjekke mennesker med bena planta på jorda. 

Og visst vi først skal generalisere, så tilsier min erfaring at nordlendinger er kraftige, muskuløse og mandiige, har utstyret i orden, og den mest sexy dialekten i Norge! 

Nei, jeg er ikke fra nord selv, men fra vestlandet :) 

Anonymous poster hash: 2a78a...101
Skrevet

Jeg snakker i tlf med folk fra hele landet hver dag. Det er ikke nordnorske folk som skiller seg ut der. De er som alle andre (litt mer banning kanskje). En og annen sinna fra nord forekommer, men generelt så er de fra nord de som det er enklest å forholde seg til.

Anonymous poster hash: ef020...209

Skrevet

Så hvis en østlending hadde misbrukt meg seksuelt da skulle jeg mislike nærmest halve Norge. Jøss!

Er nordlending selv, og føler meg ikke helt som det. Bor i nordland gjør jeg også. Bodd her stort sett hele livet...og det er mange sære nordlendinger. Kanskje mest i byene. På landet er de trivelige. Men det er sjelden en mellomting, enten er de full av seg selv og glad i sin egen stemme eller så er de halvveis innesluttet og redd for å ta fremmede for nærme seg. Best å holde seg til det de vennene man har hatt siden babytiden, andre er bare sånn passe interessant.

Vet dette er fryktelig dømmende, og at jeg har feil på mange måter. Men noe riktig tror jeg det er i det.

De gangene jeg har bodd i andre landsdeler har jeg stortrivdes. Noen få særinger, men mest av alt folk jeg føler meg vel med fra første stund.

Anonymous poster hash: 8b9c3...f25

Skrevet

Å generelisere slik at at man ikke liker nordlendinger blir det samme som om svensker skulle si at de ikke liker nordmenn. Det finnes like mange ulike mennesketyper i Nord-Norge som det finnes sørpå.

At man ikke "liker" ulike dialekter kan man vel få lov å si, men ikke at man ikke liker nordlendinger/søringer/bergensere.

Skrevet

Å komme med slike utsagn er så dumt at man nesten bare må le.

Hilsen sørlending.

Anonymous poster hash: 48733...5af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...