Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Hvilket voksent menneske er det som sier sånt egentlig? Vedkommende er 32 og en kollega av meg...husker ikke hvordan vi kom inn på temaet i det hele tatt men bakgrunnen hennes for å mene noe sånt var visst at hun hadde studert sammen med EN nordlending en gang som visstnok ikke var spesielt sosial. Hun har aldri vært lenger nord enn Trondheim. Det har ikke jeg heller men det finnes da flust av nordlendinger i Oslo og de er da like sprudlende og imøtekommende som alle andre! Hvorfor er det nordlendinger for oftest får unngjelde? Og er det flere som sitter med sånne idiotiske meninger fortsatt? Har vi ikke kommet oss videre siden 60-tallet?
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Tåpelig utsagn! Det er ikke uvanlig dessverre, går På uvitenhet. Da jeg bodde på Finnsnes var jeg visstnok en Jævla søring, så det går begge veier. Uvitenhet og jantelov. Tror det er folk som er lite opplyste og bereiste som sier slikt
Endelig ny spire i magen Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Må flire litt her. Jeg var også en som "hatet" nordlendinger for de var så brautende ol. Dette sa jeg med grunnlag på at jeg visste om et par nordlenger og dømte alle sammen....hehe. I dag er jeg lykkelig gift med en nordlendig og venter barn nr 2 med han. Vi har vært sammen i 13år og etter mitt første møte med familien til mannen har jeg elsket nordlendinger. Herregud for et herlig folk!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Jeg liker heller ikke nordlendinger. Av den grunn at ekssjefen min var en drittsekk fra Narvik som utnyttet meg seksuelt, gjorde meg gravid, tvang meg til abort og ga meg sparken.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Jeg liker heller ikke nordlendinger. Av den grunn at ekssjefen min var en drittsekk fra Narvik som utnyttet meg seksuelt, gjorde meg gravid, tvang meg til abort og ga meg sparken. Ja, da er jo selvsagt alle nordlendinger drittsekker? Hvor er du fra da? For da må jo alle som bor rundt deg være ganske teite?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Jeg liker ikke bergensere jeg,- med unntak av alle dem jeg kjenner da.....
Countess Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Hahah.. Elsker dette Stolt nordlending her! Jeg finner det noe spesielt at om det skal være noen i dette landet som blir "fordømt" så er det oss.. Du finner ikke mere uvitenhet noen annen plass enn du gjør sør for mo i rana (google det om du ikke vet hvor det er ) Jeg fikk en vestlending til å tro at vi måtte ta buss hver onsdag til Russland for å handle klær....en annen tror vi ikke har dyr her oppe pga den ekstreme kulda..bare fisker med pels! Flere bergensere tror vi har isbjørner i gatene. Say no more! Så om man skal dømme alle under en kam så er jo alle vestlendinger uvitne lettlurte idioter! Om alle nordlendinger er idioter pga at noen en gang møtte en idiot herfra..jeg har møtt etpar idioter fra sør jeg altså Når det kommer til at vi er brautete så kan man jo se på hvordan den generelle nordmann oppfører seg i utlandet..det er ikke nordlendinger som er brautete...det er nordmenn! Men jeg blir gjerne satt i en nordlendingbås jeg Mere åpne, hyggelige, godhjertede og humoristiske mennesker skal du lete lenge etter! Du vil ikke finne deg mere hjemme noen plass enn sammen med folkene fra ei lita bygd i nord <3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Haha, ja for alle nordlendinger er jo like! Jeg liker ikke folk som som ikke forstår at det finnes forskjeller blant folk, også nord for sinsenkrysset
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er nordnorsk (nordlending er fra Nordland, jeg er fra Tromsø) Jeg har virkelig ikke inntrykk av at østlendinger er uvitende om nordnorge, eller ser ned på oss, heller tvert i mot. Møter bare positivitet ! Vet ikke hvordan det er ellers i landet da jeg bare har bodd her..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 Hehe, eller da en venninne i Oslo så bilde hjemmefra og ble helt sjokkert. VI HADDE JO ASFALT! Hahahahaha! Må bare le. Bor i Oslo på tiende året. Håper jeg får med meg mannen nordover for jeg elsker Nord Norge, naturen og ikke minst folkene. Ikke helt objektiv jeg da...men ang.fordommer så har jeg møtt null og niks av dette. Tror ikke det er så vanlig lenger, men en og annen idiot finnes det overalt. Ser ut som du jobber med en HI
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #11 Skrevet 12. juni 2012 Jeg bodde 7 år i Oslo for en del år siden og det var ikke mange, men noen få som var virkelig ekkle mot meg siden jeg var Nordlending. Jeg setter ikke resten av folket i Oslo i bås på grunn av de, for de aller fleste jeg møtte der vær hærlige mennesker
News2you Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 (endret) To spørsmål!! Hva har dette med barn å gjøre?? Bar lurer, se bort i fra att du kanskje ikke er helt velutviklet. Liker ikke Nordlendinger ? Det kommer over til mitt neste spørsmål. Liker du ikke mennesker også da, eller er det vondt å leve med mennesker rundt deg. Tenkte jeg bare skulle være like usaklig. Bare det att du gidder å registrere deg å på et slik forum som dette med et slikt utsagn, er bare flaut. Selv om slike mennesker som deg, gjør meg flau av å kalle meg homo sapiens. Gjør att jeg ikke liker deg av den grunn. Blir flau, men kan ikke si att ikke liker deg. Jeg kjenner deg ikke, men du kjenner jo alle Nordlendinger tydeligvis. Men ut i fra det oppegående utsagnet ditt, så skjønner jeg den psykosomatiske tilstand din bedre. Så jeg gir deg heller medlidenhet. Lykke til videre i livet ditt. Endret 28. november 2012 av News2you
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 Det stiller seg i samme gate som "alle russere er horer" og "alle thaidamer er golddiggere". Like tåpelig. Anonym poster: 96d9933026c2fdc20856845d6e41d065
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #14 Skrevet 28. november 2012 Æ e norlænning æ, kossn e d med dæ? Bare førr å gjøre dokker sjiiiit forbannja. Anonym poster: 2cb4070c4a2e164951b103d6384a653e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #15 Skrevet 28. november 2012 Hva er vitsen med å dytte opp en gammel trolletråd? Anonym poster: 9abe774f323b8818d3ee822d0c7ce8a7
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #16 Skrevet 28. november 2012 Mange gode poeng i noen av svarene. Jeg håper noen tar det til seg. Man kan ikke dømme et helt folkeslag på bakgrunn av noen få "brautende" nordlenninger. Man kan heller ikke dømme alle menneskene i Norge for å være grusomme, bare fordi ABB (super-norsk mann) gjorde noe grusomt. Anonym poster: 2cb4070c4a2e164951b103d6384a653e
Gjest cunning stunts Skrevet 28. november 2012 #17 Skrevet 28. november 2012 To spørsmål!! Hva har dette med barn å gjøre?? Bar lurer, se bort i fra att du kanskje ikke er helt velutviklet. Liker ikke Nordlendinger ? Det kommer over til mitt neste spørsmål. Liker du ikke mennesker også da, eller er det vondt å leve med mennesker rundt deg. Tenkte jeg bare skulle være like usaklig. Bare det att du gidder å registrere deg å på et slik forum som dette med et slikt utsagn, er bare flaut. Selv om slike mennesker som deg, gjør meg flau av å kalle meg homo sapiens. Gjør att jeg ikke liker deg av den grunn. Blir flau, men kan ikke si att ikke liker deg. Jeg kjenner deg ikke, men du kjenner jo alle Nordlendinger tydeligvis. Men ut i fra det oppegående utsagnet ditt, så skjønner jeg den psykosomatiske tilstand din bedre. Så jeg gir deg heller medlidenhet. Lykke til videre i livet ditt. Du tror ikke du skivebomma litt her nå? Forøvrig trenger ikke hele ens verden ha med barn å gjøre, heldigvis.
ana_fi_hob_ Skrevet 28. november 2012 #18 Skrevet 28. november 2012 Digger dialekta. Det er bare så utrolig digg å høre de snakke :-). Ellers så er vel nordlendinger like forskjellige som alle andre. Så å si at man ikke liker de er bare på vidda.
Musemorbr / Skrevet 28. november 2012 #19 Skrevet 28. november 2012 Digger dialekta. Det er bare så utrolig digg å høre de snakke :-). Ellers så er vel nordlendinger like forskjellige som alle andre. Så å si at man ikke liker de er bare på vidda. På vidda. haha
mrsrogaland. Skrevet 28. november 2012 #20 Skrevet 28. november 2012 Da like dokk ikke meg, for æi e nordlendig så det hold!
Toocute Skrevet 28. november 2012 #21 Skrevet 28. november 2012 Godt æ e finnmarkikg da, og ikk nordlenning
PintSizedDictator Skrevet 28. november 2012 #22 Skrevet 28. november 2012 Jeg elsker dem! Spesielt dem fra Finnmark. Jeg klarer ikke å la vær å herme etter dialekten når jeg snakker med noen derifra aller bare tenker på en. Som nå...i skrivende stund så går dette innlegget igjennom hodet mitt på Finnmarksdialekt 0=) Det eneste jeg sliter med er kav trøndersk.... det høres så grautete ut. Som bergenser så vet jeg hvordan det føles å bli oppfattet som brautende. Kanskje det er sympati for Norlenninga rett og slett?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #24 Skrevet 29. januar 2014 Bor på Vestlandet jeg, og blir både forbigått og latterliggjort forde jeg er nordlending Om jeg har et godt humør, er hyggelig og blid mot folk, så er ikke dette godt nok. For så lenge jeg taler med nordlandsk stemme, så blir jeg dømt. Anonymous poster hash: aa3c8...956
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #25 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har bodd i Oslo i 22 år nå. Etter 5-6 år klarte jeg ikke mer og la om dialekten. Så nå høres jeg ut som en østfolding. Ble rett og slett lei av at alle de som skulle være morsomme og herme etter dialekten, av de som bare måtte fortelle meg hvor teite og brautende nordlendinger er osv, osv. Har også en mistanke om at det er et par jobber jeg ikke har fått pga dialekten. Anonymous poster hash: 193d9...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå