Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan uttaler du det? Jeg syns Ellinor er et nydelig navn:)

Skrevet

Rett fram, uten noe spesielt trykk noe sted.

Skrevet

Jeg liker Ellinor og Eleanor bedre...

Skrevet

Ingen som vil syns mer, og gjerne begrunne?

Skrevet

Elanor virker som feilstaving.

Jeg liker bedre Eleanor - eller enda bedre Ellinor.

Ellinor er virkelig et pent navn.

Skrevet

Helt greit, liker det ikke noe særlig. Uvant og litt merkelig på norsk, enig i at det kan se ut som en feilstaving.

Skrevet

Synes Elanor er et fint navn, og skjønner med en` gang hvordan det skal skrives og uttales :) Eleanor synes jeg blir vanskeligere å uttale, litt som om tungen slår krøll på seg.. :)

Skrevet

Synes det er litt rart, uvant og unorsk. Ellinor og Leonora fungerer mye bedre i mitt hode. Evt Eleonora, men det blir jo litt langt og tungt igjen.

Skrevet

Det er en blomst, og betyr stjernesol på sindarin, et av alvespråkene til Tolkien. Jeg er ikke blodfan, men er selvfølgelig glad i Ringenes herre og de andre bøkene hans.

Navnet har liksom alle kvaliteter jeg er ute etter tre stavelser, begynner på E, ikke for søtt, fin betydning. Men det er kanskje litt sært?

Skrevet

Jeg er jo spesielt glad i Eleanor da... Elsker navnene Elea og noor, og sytnes det blir veldig pent satt sammen til Eleanor. Også er det jo av historisk betyning, ( Eleanor av Aquitaine og Eleanor Roosvelt)

Men jeg liker også Elanor veldig godt. Det er pent og sjeldent.

Var ikke helt upåvirket av Ringenes Herre Elanor da vi valgte Eleanor... Også inspirert av Ellinor som også er et nydelig navn...

Eleanor er jo det første barnet til Sam og Rosie <3

Skrevet

Jeg er jo spesielt glad i Eleanor da... Elsker navnene Elea og noor, og sytnes det blir veldig pent satt sammen til Eleanor. Også er det jo av historisk betyning, ( Eleanor av Aquitaine og Eleanor Roosvelt)

Men jeg liker også Elanor veldig godt. Det er pent og sjeldent.

Var ikke helt upåvirket av Ringenes Herre Elanor da vi valgte Eleanor... Også inspirert av Ellinor som også er et nydelig navn...

Eleanor er jo det første barnet til Sam og Rosie <3

Mente selvsat ELANOR nederst der :) ikke Eleanor ;)

Skrevet

Syns det er fint jeg!

Elanor - enkelt og greit!

Liker også Eleanor, men syns Elanor er enklere å si!

Skrevet

Nyyydelig :)

Og det er jo så utrolig forfriskende at noen tenker på Elanor og Eleanor fremfor dørgende kjedelige og trauste Ellinor...

Skrevet

Hyggelig svar fra siste taler, men vil gjerne høre evt. motforestillinger også. Hva er evt. problem ved navnet?

Skrevet

Såå fint :) vurderte det selv, men fikk gutt ;)

Skrevet

Hvor er Treholt når jeg trenger henne (ham)?

Skrevet

Eleanor synes jeg er penere skrevet :)

Men det er uansett et nydelig navn ;)

Skrevet

Jeg har ikke hørt navnet før, og må innrømme at det ikke låter bra i mine ører. Mulig det bare er uvant, men jeg foretrekker helt klart Ellinor. Henger meg på flere andre her; jeg syns Elanor ser feilstavet ut.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Dersom vi får ei lille jente, skal hun hete Elanor - pga Ringenes herre. Sam og Rose sitt første barn :-) Navnet betyr stjernesol , jeg syns det er virkelig pent. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...