Pix Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Har ei jente på ca 10 mnd. Hun har blitt pøbel på dagtid og kveldstid når det kommer til soving. Hun skriker seg i søvn, mens jeg rugger som en gal. Blir så lei meg og sliten av det! Har prøvd å legge henne med en gang hun er trøtt eller vente lengre så jeg vet hun er ordentlig trøtt. Sikkert ingenting jeg kan gjøre. Men jeg er overgitt og trengte å få det ut! Takker for eventuelle tips.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Hehe.. Er det noe som skjer med dem rundt 10 mnd? Mi snuppe er også slik, spesielt dagsovinga har blitt et lite pes! Snurrer rundt i vogna og råflirer til meg. Beina stikker hun ut oppå teppe. Kan være i halvsøvne etter amming eller flaske, men når hun kommer i vogna eller senga gliser hun fra øre til øre og skal IKKE sove;) Trøster meg med at det sikkert går over;) ingen råd, dessverre.
Pix Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2012 Ja, de har visst ikke tid til å sove! Prøvde å gi henne flaske før soving i ettermiddag og da sovnet hun uten grining med litt rugging:) Så tror jeg skal prøve å fortsette med det!
Hannah- Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Her funker det ikke å rugge på vogna lenger, eller å bare stå stille og trille frem og tilbake. Da blir det bare skriking og/eller tulling slik som beskrevet her. Jeg må gå og trille frem og tilbake gjennom hele hagen, da blir han rolig.
Nille 76 Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Hvor mye sover babyen? Hvor mange dupper per dag? Min begynte også slik ved 9,5 mnd, men når vi gikk over til en dupp, så løste alt seg. Er en drøm å legge på dag og til kvelden, for nå er hun jo trøtt! Legger seg 18:30, står opp ca 6:30. Og dupper fra 11/12-13/14. Kan ikke sove senere enn 14, da sovner hun ikke på kvelden.
Pix Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2012 Nille76; Jeg tror også en dupp hadde vært mye bedre, men hun er jo helt gåen klokka 09.30-10 hvis hun står opp 06.30. Var det en overgang for dere? Hvordan gjorde dere det? I dag stod hun opp 07.30 og jeg la henne 11 og da sov hun 30 min etter 15 min hyling! Men hun står som regel opp 06.30 og legger seg 18.30. Hun kan ofte legge seg fint, men så våkner hun igjen etter 30 min og da er det i gang., hun sover som regel 2x30 min på dagtid eller opptil 2-2,5 om jeg får til første dupp til å bli lang..
Pix Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2012 Dytter litt på Nille76 jeg:) Hvordan gjorde dere overgangen? (Les over)
Pix Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2012 I dag klarte vi å drøye duppen til halv tolv, fra hun stod opp 06.30. Hun sov 1 time, da gikk jeg litt med henne og hun sov videre 1 time til. Stod da opp 13.30 som er heelt perfekt til leggetid 18.30! Fikk lagt henne på dagen uten skriking, jippi!!! Så dette skal vi fortsette med! Hun la seg fint til kvelden, men er litt urolig nå (typisk halvtime etter hun har lagt seg). Vet ikke om det er tenner eller hva det er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå